waarom zou hij mij dit aan willen doen?!?

Gestart door koekje, augustus 30, 2005, 19:43:29 PM

koekje

Toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik me zo ellendig!
Ik had namelijk een zeer onprettige droom achter de rug. Het gebeurde op mijn slaapkamer, het was overdag en mijn kamer leek heel wit. Nu zijn bijna alle muren in mijn echte kamer ook wit, de hele droom was in een witte sfeer. Ik zat bij mijn vriend en hij had een leuk idee. Het werd meteen uitgevoerd en met een grote grijns op zijn gezicht begon hij in mij te snijden  :-\. Op mijn benen maar vooral in mijn gezicht zette hij met een scherp rechthoekig stuk (welk materiaal weet ik niet) snedes in mijn huid. Hij genoot gewoon van de verminkingen die hij aanbracht! Gek genoeg liet ik alles toe en vroeg me verlegen af waarom hij met zulk enthausiasme bezig was. Wat ook vreemd was, was dat er geen bloed aan de droom te pas kwam...

Op het moment dat hij als een soort treiterende duivel die misbruik van mij maakte een extra diepe groef zaagde, raakte ik in paniek. Ik rende gillend van hem weg en ging bij mijn ouders beneden op de bank zitten. Samen joegen wij mijn vriend de tuin in. Zijn gemene glimlach had hij nog steeds, maar we konden hem uiteindelijk wel wegjagen.

Toen werd ik dus wakker, heel akelig allemaal  :'(

Kan iemand misschien een uitleg geven over mijn droom? wat betekenen al deze dingen? waarom was er bijvoorbeeld geen bloed?

Ricca

Lief Koekje,

Ook al is je slaapkamer in werkelijkheid wit, de witte sfeer van de droom geeft óók aan dat je de droom héél positief mag zien.

In de droom is je vriend bezig in jou te snijden, d.w.z. hij is jou aan het analyseren. Psychologisch. Het is zíjn idee en hij vindt het leuk om te doen. De witte sfeer geeft zelfs aan dat hij het uit liefde voor jou doet. Het gebeurt allemaal in de slaapkamer, dus in een sfeer van intimiteit. Het zijn geen verminkingen die hij jou toebrengt, hij probeert gewoon dingen open te leggen. Daarom is er ook geen bloed. Het zijn geen lichamelijke verwondingen. Jij begrijpt niet helemaal waarom hij er zo enthousiast mee bezig is...  

In het begin vind je het niet erg, al voel je je wel een beetje verlegen. Maar dan zie je hem opeens als een treiterende duivel die misbruik van jou maakt. :) Blijkbaar heeft hij een pijnlijke plek geraakt, 'een extra diepe groef gezaagd', en ben jij (nog) niet bereid om op dit punt naar jezelf te kijken. Je rent gillend weg, zoekt steun bij je ouders en jaagt hem weg. Je vindt op dat moment zelfs dat hij een gemene blik heeft... Dat is alleen maar jouw eigen interpretatie. De droom vertelt je niet dat hij gemeen is, alleen maar dat jij het zo opvat. En naar mijn idee niet helemaal terecht.

Hij heeft je iets over jezelf onthuld dat je niet graag wilde zien, iets dat je het liefst verborgen houdt of waarvoor je je misschien wel schaamt. Een duiveltje in jezelf. Het hoeft helemaal niet iets ergs te zijn, je bent alleen maar báng dat het erg is of dat anderen het erg vinden. En als reactie zie je hém als duivel. Wil je niet toch eens proberen te luisteren naar wat hij je duidelijk wil maken? Hij heeft echt de beste bedoelingen met je.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love