Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

fragmenten

Gestart door blackbird, augustus 27, 2005, 12:34:29 PM

blackbird

Ik had gedroomd dat er opens een meisje naar me toe kwam en met me wou praten, achteraf pakte ze me vast en begonnen we te tongen met elkaar. Later vroeg ik of ik nog even over haaar poesje mocht wrijven.
Later gingen we haar huis toen het pikdonker was en we moesten toen haar kamer opzoeken in haar huis. Aangezien haar huis groot was, was het moeilijk om dat te zoeken en belandde ik in de verkeerde kamer waar er 2 jongens sliepen en die 2 werden agressief toen ze me zagen en ben vlug weer weggegaan. Achteraf waren we in de goede kamer beland.
Op een andere keer fietste ik door de dreef die achter ons huis ligt en ik werd tegengehouden door enkele politieagenten voor een fietscontrole.
Later gebeurde dat nog eens en toen dacht ik dat ik te laat ging komen voor school. Toen vroeg 1 van die flikken of ik wou wachten en kijken naar een bepaalde pagina of zoiets op een boekje, ik was daar niet alleen.
Achteraf ben ik aangekomen op een soort veiling, waar men alle soorten kunstwerk verkocht. Ik bood niets.Zo herinner ik me nog een klassiek gebouw dat gedeeltelijk versierd was een pastasoort en dat ik dat mooi vond.

Ricca

Hi Blackbird,

Je droom is niet helemaal wat het lijkt... Het meisje en ook de twee jongens zijn bepaalde kanten van jouzélf. Het meisje is een vrouwelijke kant van jezelf, waarschijnlijk je intuïtie die toenadering tot jou zoekt. Het gebeurt vaak in dromen dat de intuïtie contact met ons zoekt. Zij wil met je praten en pakt je vast... Uit het feit dat jullie gaan zoenen, kun je opmaken dat je je met deze kant van jezelf ver-zoent. Je wilt zelfs nog verder gaan (poesje), nog intiemer contact hebben met je intuïtie.

Door het donker (van het onbewuste) ga je naar haar huis (het huis van de geest), waar zij een eigen kamer heeft. Het huis is groot en je weet er nog niet goed de weg zodat je eerst in een kamer met twee agressieve jongens belandt. Die zijn samen een mannelijke en agressieve kant van jouzelf. Het getal 2 wijst op een tegenstelling. Als je innerlijke leiding zoekt moet je dus niet bij deze twee zijn. Een mannelijke of agressieve benadering belemmert de ontvankelijke houding die nodig is om je intuïtie te horen.

Later probeer je op eigen kracht (fiets) ergens te komen of een doel te bereiken, maar je vraagt af of je het wel goed doet (fietscontrole). De politieagenten zijn ook kanten van jezelf: je houdt jezelf staande, misschien zoek je wel naar fouten die er niet zijn... Opnieuw het getal 2 van jezelf tegenwerken. Eigenlijk ben je op weg naar school (in een droom symbolisch voor het feit dat je iets aan het leren bent). De gewoonte om je af te vragen of je het wel goed doet werkt hierbij belemmerend. Een agent vraagt je naar een bepaalde pagina van een boekje te kijken... Het boekje met alle antwoorden... Jammer dat je niet meer weet wat er stond, maar misschien heb je het in de droom toch wel gezien en begrepen.

Tenslotte ben je op een soort veiling van kunstwerken. Kunstwerken zijn scheppingen. Misschien zie je hier voorbeelden voor wat je zelf zou willen scheppen in je leven. Je kunt allerlei mogelijkheden vergelijken en zien hoe je de verschillende mogelijkheden waardeert. En dan een keuze maken.
Jouw voorkeur gaat uit naar een klassiek gebouw, gedeeltelijk versierd met pasta... (behoefte aan iets traditioneels?)

Op een veiling worden de dingen bij opbod verkocht en gaan naar de hoogste bieder. Als je niets biedt (= niets investeert, er geen energie in steekt) gaat het aan je voorbij. Dan wordt het niet voor je weggelegd en gaat een ander er mee vandoor...

Het begin van de droom is vrij algemeen. Het slot heeft duidelijk betrekking op een meer specifieke situatie in je leven (de zoektocht naar een vriendin), een situatie die op een ander niveau in het begin van de droom natuurlijk ook al meespeelt, maar zeker niet de enige betekenis is van die beginbeelden.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

blackbird

Bedankt voor de droomuitleg.