Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

opgesloten in een droom

Gestart door Francien, augustus 21, 2005, 17:30:08 PM

Francien

Ik had deze morgen toch iets angstaanjagends!

Al eerder had ik op dit forum verhalen en ervaringen van mensen gelezen dat ze opgesloten zaten in een droom, maar nooit had ik het zelf ervaren.

Mijn vriend (ik woon nog bij mij ouders) bleef zoals vaker een nachtje bij mij logeren. Na een wat onwennig en onrustige nacht werden we rond 7 uur wakker. -het is toch wennen als je beiden licht slaapt en niet gewend bent je bed te delen ;)-
Op een zondag zo vroeg ontwaken en gelijk opstaan leek ons geen geschikt plan en we sliepen nog even verder. In zijn armen lekker dicht en knus tegen elkaar aan viel ik weer in slaap. Droomde een beetje onzin en werd wakker..

naja wakker? niet dus want ik kon me niet bewegen, mijn ogen gingen niet open en praten was al helemaal geen optie. Nu is dat niet vreemd, dat -zeker als je wat vermoeid bent door onrustige slaap- het ontwaken wat moeizaam gaat. Ik domelde weer in en werd opnieuw wakker. wakker, maar opnieuw vast in mijn droom..
Na vijf keer begon het me te benauwen, ik kon mijn vriend namelijk wel horen! Mijn vriend kreeg door dat ik door de paniek onrustig begon te ademen, maar van de kracht waarmee ik mijn armen probeerde te bewegen was niets te zien. Na tientalle seconde in deze benauwde situatie te hebben gezeten lukte het me uit mijn droom en onbewegelijkheid te kunnen springen.

Letterlijk springen want ik zat gelijk rechtop en spreide mijn armen naar opzij om als het ware de 'blokkade' opzij te duwen. Compleet in paniek snakte ik naar adem.

Het zou kunnen dat doordat ik de armen van mijn vriend om me heen had de bewegingsruimte wat beperkt was, maar omdat hij toen het gebeurde gewoon wakker was -en niets anders dan versnelde ademhaling heeft opgemerkt- lijkt het me niet dat door die druk ik niet wakker kon worden.

Ik vroeg me af waar dit soort 'dromen' vandaan komen, of iemand er ook ervaring mee heeft en of ze vaak voorkomen. Eerlijk gezegd hoop ik het niet nog eens mee te maken, durfde gewoon niet meer verder te slapen. Alhoewel mijn vriend me wel heel bezorgd en lief tot rust bracht. :-*

Kus Francien

Ricca

Lieve Francien,

Je droomde dat je wakker werd, maar in feite sliep je gewoon door. Dit 'vals ontwaken' is altijd een overgang naar een ander bewustzijnsniveau. In jouw geval kwam je in de slaap in je gewone waakbewustzijn terecht. Dat zal wel te maken hebben met de ongewone slaapomstandigheden, de onwennigheid, waardoor je een zekere alertheid bewaarde in je slaap.

Als wij dromen zijn onze spieren op een bepaalde manier 'verlamd'. Dat is heel normaal. Hierdoor kunnen we bijvoorbeeld dromen dat we aan het voetballen zijn, zonder in het echt wild om ons heen te trappen. Of dromen dat we luidkeels zingen zonder het hele huis wakker te maken. ;D In de droom voelen die bewegingen of dat zingen natuurlijk wél heel echt.

Jij sliep nog, maar met je waakbewustzijn merkte je die 'verlamming' op. Als je niet weet wat het is, kan dat natuurlijk eng zijn. Toch hoef je er niet bang voor te zijn, want je wordt altijd vanzelf weer wakker hoor! Mocht het nog eens gebeuren - maar waarom zóu het? - probeer dan rustig te blijven, realiseer je dat je lichaam nog slaapt en geef je weer over aan de slaap...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Francien

ja je hebt gelijk, het was alleen zo eng  :-\

Bedankt voor je reactie, zal rustig blijven de volgende keer :)

Kus Francien