waar of niet waar

Gestart door doll, augustus 21, 2005, 02:23:22 AM

doll

er wordt beweerd dat kaarten voor jezelf leggen niet juist is, omdat je ze kan beinvloeden (ben ik het wel mee eens), maar als ze nou telkens op hetzelfde uitkomen, moet je het dan geloven?
wil iemand zijn mening geven en een keer de kaart leggen om te kijken wat die te zeggen heeft.
een tegenlegging doe ik graag voor je, ik hoop jullie mening te horen.

Koshke

En waarom zou je de kaarten niet mogen leggen voor jezelf?
Je schudt zelf de kaarten, trekt zelf de kaarten en via de wet van resonantie trek je die kaarten die jou tot inzichten zou moeten brengen.
Als je kaarten legt voor een ander is het die ander die eigenlijk de kaarten zou moeten schudden en trekken en via de wet van resonantie trekt de ander dan die kaarten die hem/haar tot inzichten zou moeten brengen.

Dit is althans mijn mening.  Daarom vind ik het persoonlijk ook niet aangewezen om kaarten online te trekken of door een derde persoon te laten trekken.

Groetjes, Koshke

luna

je ego wil het antwoord niet altijd zien, toch geven de kaarten je altijd het juiste antwoord  ;D

snowdrop

Het lijkt me juist de bedoeling dat je eigen gemoedstoestand, waar je staat in het leven, welke invloeden er in je leven zijn, dat dit alles wordt weerspiegeld in de kaarten die je voor jezelf trekt. En dan zie je inderdaad in een bepaalde periode steeds weer dezelfde kaart (of dezelfde soort kaarten) terugkomen. Kwestie van synchroniciteit. Ik denk dat je de kaarten meer als een soort toetssteen zou moeten gebruiken dan als een manier om in de toekomst te kijken. Hoewel ik dat zelf natuurlijk ook wel doe, want ik ben net zo nieuwsgierig als wie ook  ;D. Maar ik vind het ook gevaarlijk, omdat je ernaar kunt gaan leven en dan onvoldoende openstaat voor andere mogelijkheden op je pad. Best lastig soms.  :-\

doll

dat is waar , soms wil je dingen zien en hoop je dat het waar is of niet waar, maar kan je de kaarten beinvloeden, door bv juist die kaarten te trekken die je wilt zien?
of is dit te ver gezocht?
tarotkaarten geven toch maar een momentopname weer , een uur later kan alles anders zijn. wat is jouw mening hier over?
hoe moet je het opvatten.
wie werkt er met ontmoetingskaarten?