Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

weer een droom

Gestart door rosie989, augustus 20, 2005, 11:30:43 AM

rosie989

hallo,

Ik heb alweer een droom gehad,

Ik zag dat een man voor mijn gevoel mijn opa maar met een ander uiterlijk bij mij rose lippenstift op deed ik dacht nou wat is dit ik was een beetje onder de indruk eigenlijk, mijn man was ook ergens in die droom maar die wa niet zo belangrijk voor me. Ik wou alleen zien eigenlijk wat opa tegen we wou zeggen, ik keek hem aan en toen had hij ineens rose lippenstift op :o en hij lachte naar me , leek wel een beetje zo'n gevoel van goed gedaan meid ofzo....

Nu heb ik een tijdjegeleden hier op het forum een andere droom weggeschreven en ik denk dat hij betrekking op die droom zou kunnen hebben. ( nog bedankt lieve ricca voor de boodschap van die droom in mijn mail ;) )

Dus ik denk uiteindelijk dat ik er goed aan heb gedaan om die rose bril af te zetten en verder moet gaan met mijn leven, dus dat ik de juiste keuze heb gemaakt, maar wil graag bevestiging omdat ik niet zeker ben nog van de interpetaties van mijn dromen ;)

Liefs rosie

Vladimir

Hier hebben we het dromen-forum voor: Dromen

Ricca

Lieve Rosie,

Je opa-met-een-ander-uiterlijk staat voor je eigen wijsheid, de Oude Wijze in jezelf. Hij doet jou rose lippenstift op. Je kunt er dus in ieder geval van uitgaan dat het wijs en verstandig is wat hij doet.

Nu nog de symbolische betekenis van de rose lippenstift. Rose is de kleur van liefde en met de lippen kun je naast lachen en praten ook zoenen... dus kom ik toch weer op verzoening uit. :) Later doet 'opa' ook zelf rose lippenstift op, geeft het goede voorbeeld...

Ik denk dat het opnieuw om verzoening met jezelf gaat. Neem jezelf niet kwalijk dat je iets wel of niet doet... Eigenlijk is het onbelangrijk wat je doet, als je het maar met jezelf eens bent. Heb begrip voor jezelf, en geef jezelf, net zoals de 'opa' doet, het gevoel van goed gedaan meid.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

lieve ricca,

Dank je wel voor de interpetatie en inderdaad is dat beter om tegen mezelf te zeggen "goed gedaan meid" want dat werd wel tijd , en met tobben bereik ik toch niks, dan alleen mezel kwellen.

Dank je.. Liefs rosie

mamamaris

Citaat van: Ricca op augustus 24, 2005, 19:57:59 PM
Nu nog de symbolische betekenis van de rose lippenstift. Rose is de kleur van liefde en met de lippen kun je naast lachen en praten ook zoenen... dus kom ik toch weer op verzoening uit. :) Later doet 'opa' ook zelf rose lippenstift op, geeft het goede voorbeeld...

Rose is ook de kleur van illusie....., en ik denk dat Rosie's rose lipjes dan meer de nadruk leggen op wat uit dat roze mondje komt (Poewee a lot of roses!).
Groetjes, Marisca  

Ricca

Hi Marisca,

Ik ga voor de betekenis van kleuren in dromen altijd uit van de betekenis van aura- en chakrakleuren. Die betekenissen zijn in het onbewuste bij iedereen bekend. Rose in de aura is een teken van liefde en genegenheid. Rose en groen zijn de kleuren van het hartchakra.
Waarom denk jij bij rose aan illusie?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

inderdaad is uit mijn mondje illusies gekomen ...een fantasie wereld waar ik in leefde pffff heb mijn huwelijk verbroken een paar dagen daavoor en wil nu terug maar ben bang dat het te laat is :'(

Liefs rosie

mamamaris

Citaat van: Ricca op augustus 30, 2005, 15:20:01 PM
Waarom denk jij bij rose aan illusie?
Liefs,
Ricca

Hallo Ricca,
Omdat roze symbool staat voor emoties en liefde. En Rosie is vrij emotioneel, en praat, hoe herkenbaar, zichzelf naar de mond.

Bijvoorbeeld "de liefde door een roze bril bekeken", "roze uitzicht".

De eerdere reacties van Rosie gaven mij persoonlijk dit gevoel. Ik weet wel, dat dat juist bedriegelijk is en het gevaar van "oordelen" geheel aan mijn eigen gedachten te wijten is. Ik lees alleen letters en weet natuurlijk niets van de verdere persoonlijke omstandigheden van Rosie en/of haar man, maar dit was het eerste gevoel dat in mij opkwam. Misschien kijk ik door mijn eigen roze bril, maar voorlopig mijn eerste, eerlijke, reactie.

(Plus het liedje van Ramses en Liesbeth: het gras zal altijd groener zijn, aan de andere kant van de heuvels. Een prachtig duet, die de laatste dagen door mijn hoofd schalt).

Groetjes, Marisca

Ricca

Lieve Rosie,

Ik zie wat Marisca bedoelt, alleen zou ik dan zelf het idee van illusie eerder ophangen aan de lippenstift (= make-up = een schijn voortoveren). Toch is het je opa die met de lippenstift in de weer is, je wijze zelf, en daarom zie ik het lippenstiftgebeuren wél positief. Een roze bril is ook niet per definitie verkeerd... :P

Als ik het goed begrijp heb je deze droom gehad nádat je je huwelijk verbroken hebt... Je zoekt bevestiging en je opa lijkt te zeggen dat je het goed gedaan hebt. Ik wens je héééééél veel wijsheid, lieve Rosie.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

mamamaris

Citaat van: Ricca op augustus 31, 2005, 17:00:26 PM
Lieve Rosie,

Ik zie wat Marisca bedoelt, alleen zou ik dan zelf het idee van illusie eerder ophangen aan de lippenstift (= make-up = een schijn voortoveren). Toch is het je opa die met de lippenstift in de weer is, je wijze zelf, en daarom zie ik het lippenstiftgebeuren wél positief. Een roze bril is ook niet per definitie verkeerd... :P

Als ik het goed begrijp heb je deze droom gehad nádat je je huwelijk verbroken hebt... Je zoekt bevestiging en je opa lijkt te zeggen dat je het goed gedaan hebt. Ik wens je héééééél veel wijsheid, lieve Rosie.

Liefs,
Ricca

Lippenstift = make up (make up your mind, kiss and make up)

Illusie is niet negatief én niet positief. Soms weet je niet beter, en soms wil je niet beter weten...

Lippen kunnen zoveel meer dan zoenen. Rosie zoent opa (gétver) niet. Opa kleurt ze rose, maakt de lippen aantrekkelijker, glanzender en voller.

Opa (de man met een ander uiterlijk) is haar "eigen wijsheid".....  

Dit zijn mijn gedachten erover, dat vindt je toch niet erg?

Ricca

Citaat van: mamamaris op september 01, 2005, 08:42:00 AMDit zijn mijn gedachten erover, dat vindt je toch niet erg?

Als je dat aan mij vraagt: nee, helemáál niet. :D

Citaat van: mamamaris op september 01, 2005, 08:42:00 AMLippenstift = make up (make up your mind, kiss and make up)

Prachtig!

Ja, lippen kunnen nog veel meer dan zoenen. Ik bracht ze in verband met zoenen (verzoenen) omdat dat in een vorige droom ook een rol speelde.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

miranda

ik vindt dit heel mooi om te lezen.

mijn opa is gewoon als zich zelf in mijn droom geweest een bezoekje uiteraard.

volgens mij heb ik deze droom alleens hier neergezet...maar ik ging in die droom verhuizen...toen ik in dat huis aankwam,aan de rechter kant van de ingang had ik een klein trapje naar de deur van mijn grote slaap kamer,er stonden allemaal eenpersoonbedden in een rij en een 1 enkel kast voor mij kleren..gooide de koffer op bed.maar iets voelde even niet goed dus ben eerst weer uit die kamer gegaan.

later kreeg ik juist het gevoel dat ik weer terug moest gaan mijn nieuwe kamer in...toen ik in de midden van die kaner stond stonden er allemaal witte hemel lichamen om me heen.ik voelde rust en liefde en op mijn gemak tussen die groep.
opeens stapte uit die groep mijn opa naar het midden naar mijn toe..keek hem lachend aan en zijn verbaast opa???
en hij zei ja wil je met me dansen...en natuurlijk ging ik met hem midden in die groep met hem dansen.

was het mooiste wat er is

de betekenis weet ik inmiddels.
ik krijg van boven geestelijke steun en groei voor in mijn verdere spirituele ontwikkeling wat nu dus ook in volle bloei is
en mijn opa begeleid me persoonlijk door het leven en geeft me ook energie

hoe ik daar achter ben gekomen is door mijn mediamiek schilderij die ik heb laten maken.
en heb heel veel mogelijkheden op spiritueel gebied mijn pad is breed en zal nu alleen nog maar groeien en krijg daar dus hulp van vanaf boven,de zielen staan ook voor meerdere zielen die ik mag begeleiden naar boven,dus zal ook vaker bezoek kunnen krijgen.

het is in ieder geval de mooiste bezoek die je kunt hebben in je droom.

voor mij wel in ieder geval.
gr tezalel ;D

rosie989

geweldige interpetaties.... ;D

En ja ik zat verkeerd en sprak illusies uit nu is mijn huwelijk weer verenigd (verzoening) echt cool zo leer ik nog eens wat haha..

Liefs rosie