twee dromen die ik in één nacht heb gedroomt

Gestart door lim_lach, augustus 14, 2005, 19:52:27 PM

lim_lach

droom 1

ik stond op mn balkon met een raket in mn handen, chloorraket. En wilde hem naar boven afschieten., een kasteel op de wolken....net als van klaasvaak.
ik deed hem aan met vuur, en t ging niet goed, en toen moest ik de chloor ampul met mn handen omhoog zelf afschieten. hij vloog met een vaart omhoog, t glas en lood raam aan de linker voorkant, een mooie erker spatte echt helemaal uit mekaar, heel sonde vond ik, en er kwam direct een grote vuurbal terug, mijn balkon op, waar ik een stapel schilderijen en fotos tegen mekaar aan had staan, en dat vloog in de fik. Ik kon een tuinslang pakken en heb het geprobeerd te blussen met water.

droom 2

ik droomde dat ik een mail kreeg op t-mobile postpapier van A*( en dacht dus, ga even goed kijken op papier waar hij werkt, vond zijn functie heel vreemd- ook dit postpapier-van mijn mobile telefoon profider-want had niet gedacht dat hij juist daar zou werken) en er stond- omdat hij had besloten in het onderwijs terug te gaan, verbrak hij kontakt met me. t leek net echt, en ben dus ook in de veronderstelling dat het echt was mn bed uit geweest om te kijken in msn. mijn pc stond nog aan , maar offline op msn, en tot mijn verbazing en opluchting toch niet die mail gekregen en ben ik nog steeds kontakt persoon.

A* is iemand die ik een poosje ken, en we delen meerdere raakvlakken ...*vind hem erg leuk dus* Hij is erg terughoudend nog in het vrijgeven van bepaalde dingen, heeft een houding, als ik je beter ken,....dit even als extra informatie-waarom ik waarschijnlijk dus zo naar die functie zat te kijken..

Ricca

Lieve Limmie,

Klaasvaak strooit zand in de ogen als middel om te slapen, maar je kunt het ook zien als jezelf in slaap sussen, een oogje dichtknijpen, iets niet willen zien, illusie... En dit komt overeen met de betekenis van het kasteel op de wolken: een luchtkasteel.

Je probeert het kasteel toch te bereiken door een raket in die richting te schieten. Een chloorraket, bestaande uit een chloorampul die je met vuur moet aansteken... Chloor is zéér reactief en dan ook nog het vuur erbij... Een nogal explosieve benadering. Misschien te veel van het goede, een te grote voortvarendheid, waardoor je je eigen glazen (het glas-in-lood-raam) ingooit. De schilderijen en foto's kunnen de beelden of voorstellingen zijn die je je van iets gemaakt hebt... Door de vuurbal (het gevolg van jouw actie) dreigen ze in vlammen op te gaan...

In relatie tot droom 2, die verder voor zichzelf spreekt (jij ziet hem zitten en hij is terughoudend), maakt droom 1 je duidelijk dat je niet te hard van stapel moet lopen. Droom 1 zegt volgens mij niét dat het allemaal maar een illusie is, al vrees je dat misschien wel, maar wijst erop dat het dat zou kunnen wórden als je iets probeert te forceren. Kalm aan dus! ;D  

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lim_lach

;D  Dank je Lieve Ricca

Kan me er goed in vinden , je uitleg van mijn dromen..  Dank voor je tijd!
Waarschijnlijk nog steeds zeldzaam :):)

liefs Linda ;D

Ricca

Ja, tijd is een zeldzaam verschijnsel... ;D ;D en ook nogal ongelijk verdeeld onder de mensen... 8)
From Ricca with Love