De Geliefden

Gestart door Renata, augustus 14, 2005, 18:25:51 PM

Renata

Hallo

Ik ben net begonnen met de Tarot kaarten en van sommige kan ik het wel op mezelf betrekken, maar een aantal ook niet. Ik heb er wel heel veel aan om mijn innerlijke in de kaarten bevestigd te zien, het is heel leerzaam.

Alleen heb ik nu al drie keer de kaart "de geliefden" getrokken wat sloeg op een vraag over een mislukte relatie, waarvan ik niet denk dat dat ooit nog goed komt en waarbij de communicatie nu helemaal dood is. Hoe moet ik nu deze kaart interpreteren? Met de betekenis van het boek kan ik niks mee en ook niet met de betekenissen die ik op verschillende sites heb gevonden.
Kan iemand mij een vertaling geven van die kaart?

alvast hartelijk dank!

janice

de geliefden staat volgens mij ook voor keuzes maken of beslissingen nemen met heel je hart en verder groeien ? blijkbaar was het de beste keuze om te breken met die persoon :)
Intuitie is verstand dat haast heeft

Opti-Mystique

Hi Renata,

Je vindt ook meer info over deze kaart in het eerste topic "De Geliefden", elders in het forum Tarot-Arcana.

In reactie op je vraag kan ik er het volgende over zeggen: als je kijkt naar de kaart, dan zie je dat de blik van de vrouw gericht is op de Aartsengel en juist niet op de man. Hij is niet wat de aandacht van de vrouw krijgt, want de nadruk ligt hier op de keuzes die gemaakt worden op basis van de innerlijke stem of de intuïtie. Deze kaart benadrukt vaak het weer in contact (moeten) komen met je gevoel en hiernaar durven luisteren. Het hart voorrang geven voor de ratio...

De vrouw communiceert met haar hogere zelf en niet met de man; de situatie die de kaart uitbeeldt is dus ook van toepassing op hetgeen dat jij beschrijft. De vrouw zit niet op 1 lijn met de man qua communicatie; deze is "dood" tussen jullie. Hij heeft niet langer haar aandacht en zij vindt het belangrijker om te leren luisteren naar haar innerlijke stem; omdat deze haar de voor haar juiste weg wijst...

Wellicht kun je dit plaatsen met betrekking tot je vragen over deze mislukte relatie.

Succes en liefs,

Dolf