persoonskaart

Gestart door annac, augustus 13, 2005, 17:17:42 PM

annac

Voor mijn gevoel ben ik eeuwig bezig met het zoeken naar antwoorden. Om een lang verhaal kort te houden: het lijkt er sterk op dat mijn hele leven in het teken staat van onbegrip en bevreemding. Ook voel ik me wanhopig omdat niets lijkt te lukken, al doe ik nog zo mijn best. Ik weet het het klinkt zielig maar ik ben bloed serieus. Mijn persoonskaart is het Oordeel. Is er iemand die mij advies kan geven omtrent de betekenis in dit geval? Ik kom er zelf niet uit, ben erg geinteresseerd in Tarot maar een beginneling.
Annac

luna

Citaat van: annac op augustus 13, 2005, 17:17:42 PM
Voor mijn gevoel ben ik eeuwig bezig met het zoeken naar antwoorden.
Hoe lang is eeuwig Annac?

luna

Ver van de eeuwigheid   ;)
Wat is vijftig jaar in het universum?

Wat bedoel je met' mijn leven staat in het teken van onbegrip en bevreemding'?
Zijn het anderen die jou vreemd vinden?  Of vind jij alles vreemd?
Waarom vind je dat er niks lukt?
Je hebt vast wel al goeie dingen kunnen presteren in dit leven  ;)

Jezelf niet te serieus nemen Annac, look at the bright side  :-*

Meduusje

luna

Zoals de kwestie van het halfvolle en het halflege glas.
Hoe bekijk jij het leven Annac?

luna

life is very simple  ;)
Daar zit ook de wijsheid Annac  ;D

Ricca

Lieve Annac,

Als je persoonskaart Oordeel hebt, voel je waarschijnlijk een soort roeping om het diepere hoe en waarom van de werkelijkheid van je leven te doorgronden. Het is grappig dat je begint met te zeggen dat je naar jouw gevoel eeuwig bezig bent met het zoeken naar antwoorden. Dat past bij Oordeel. En dat zoeken kan soms lang doorgaan, want elk antwoord roept gewoon weer nieuwe vragen op. Of anders komen er wel weer andere ervaringen op je weg die nieuwe vragen oproepen. Maar bij Oordeel hoort ook het vinden van antwoorden...

Er is veel hulp beschikbaar. Bijvoorbeeld uit de engelenwereld (gesymboliseerd door de engel op de kaart). Die hulp is er voor iedereen, maar persoonskaart Oordeel benadrukt je eigen rol hierin: je moet wel om die hulp vrágen en je ervoor openstellen (zoals de mensen op de kaart). Misschien heb je nog een laag van ongeloof om je heen. Die verdwijnt alleen door je open te stellen voor die ervaringen die je weerstand tegen het Licht doen afslijten. Oordeel wenkt je in de richting van zulke ervaringen en deze kunnen je inderdaad  een gevoel van onbegrip en vervreemding geven, van wanhoop of mislukking. Maar diep van binnen weet je ook dat het uitdagingen zijn om tot vertrouwen en optimisme te komen...

Als zich problemen in je leven voordoen, betekent dat dat het Universum je aandacht probeert te trekken. Het laat je weten dat er iets is waarvan je je bewust mag worden. Zie je ervaringen als signalen die je krijgt. Het gaat mij er echt niet om je problemen weg te wuiven, maar met Oordeel gaat het erom dat er een diepere betekenis achter zit, die je tekort doet met verwijten in de richting van het leven.

En dan nog even over je inmiddels verwijderde (?) vraag op het dromenforum: ik heb geen ervaring met antidepressiva, maar ik geloof wel dat zowel het gebuik ervan als het stoppen ermee invloed kan hebben op je dromen. Met name op de intensiteit ervan. En misschien ook wel op de inhoud. De geest in een chemisch jasje... dat roept zeker verzet op in het onbewuste...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love