Kaarten schudden en trekken

Gestart door louisa, augustus 11, 2005, 20:34:28 PM

louisa

Hoe hussel je de kaarten vantevoren op een goede manier door elkaar zodat  je bij het trekken der kaarten uit kunt gaan van een evenwichtige rechtop/omgekeerd verdeling?

Ik gooi ze door elkaar in de lucht, raap ze samen en maak er een stapeltje van. Maar vaak heb ik het gevoel dat de omgekeerde kaarten de boventoon voeren.
Heeft iemand een tip?

groet
Louisa

janice

ik spreid ze op tafel en hussel ze liggend zodat niks bovenop komt te liggen
Intuitie is verstand dat haast heeft

janice

Citaat van: louisa op augustus 11, 2005, 20:34:28 PM
Ik gooi ze door elkaar in de lucht, raap ze samen en maak er een stapeltje van.

tzijn geen pannekoeken btw ;D

louisa

Ha Janice

;D Nee zijn het ook niet ...Maar als ik ze in de lucht gooi komen alle kaarten van elkaar los, als je ze liggend door elkaar schudt blijven sommige kaarten toch aan elkaar kleven... Ik gooi niet hoog hoor ;D

Louisa

Ricca

Hi Louisa,

Ik weet niet of één keer gooien wel genoeg is... :P Als je het gevoel hebt dat de verdeling van de kaarten niet mooi willekeurig is, zul je ze vaker op moeten gooien... Daar zou ik je trouwens wel mee bezig willen zien. ;D Als het goed is, zitten er dan waarschijnlijk ongeveer evenveel rechtopliggende als omgekeerde kaarten in het deck, maar toch kan dat per keer enorm verschillen. Dus daar zou ik niet uitsluitend op afgaan bij het beoordelen of er goed gehusseld is.

Zelf heb ik een deck in speelkaartformaat (Rider Waite pocket editie). Dat schudt véél fijner dan de onhandig grote kaarten van de meeste decks. Dat kleine deck gebruik ik altijd om te schudden (op speelkaartmanier) en te leggen. En vervolgens vervang ik de gelegde kaarten soms door dezelfde kaarten uit het grotere deck. Want het oog wil ook wat. :)

Vaak wordt gezegd dat je je tijdens het schudden sterk op de vraag moet concentreren. Ik vind dat niet nodig. Het enige wat ik doe is voorafgaand aan het schudden en leggen heel even in mezelf de rustige zekerheid voelen dat er op deze vraag een antwoord zal komen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

- Zelf hussel ik ze liggend op tafel
- verzamel alles bij elkaar tot 1 stapel
- schud ze nog een paar keer in m'n hand
- maak dan 2 stapels
- en ik schuif de 2 stapels in elkaar tot 1 stapel.
- en klaar is klara  :D

louisa

Louisa gaat ook eens proberen te husselen zoals Klara ;D
'ns kijken of dat beter werkt ;)

luna

Just follow your own feeling  ;D
Haal je kaarten door elkaar zoals Louisa dat wil, the Louisa-way  ;D

Fem

Hoi allemaal!

Ik heb een vraag waar ik mee zit. Het schudden van de kaarten is een van de belangrijkste dingen die je moet doen. Door het schudden geef je de kaarten de plek waar ze komen te liggen.
Hoe schudden jullie? Wanneer stop je met schudden?   ???
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, ik denk er namelijk nogal nuchter over, waardoor ik mijn schudden niet vertrouw.

Thank you!! :)

Angel

Eerst was je je kaarten.  Dit betekent konkreet dat je ze allemaal op tafel legt en ze door elkaar beweegt.  Dit doe je net zolang tot jij denkt dat het genoeg is.  Dan neem je ze allemaal samen en dan begin je ze te schudden.  Je concentreert je op je vraag.  Je doet dit ook net zolang tot je denkt dat dit voldoende is.  De ene keer is dat wat langer  dan de andere keer.  Normaal weet je wanneer dit voldoende is.  Er is niet echt een tijdslimiet mee gemoeid.  Iedereen bepaalt dit voor zichzelf.  De één zal langer schudden dan de andere. 
Dan coupeer je de kaarten of je begint je legging in functie van de legging die je wil uitvoeren.

Liefs
Angel

Keizerin

Ik geloof dat de kaarten zich aanpassen aan je schudden, beetje raar gezegd maar ik bedoel, volgens mij is je schudden gewoon goed zoals je het doet. Zelf kan namelijk niet schudden  ;D zodra ik dat probeer vliegen ze alle kanten op. Dus ik trek de bovenste en de onderste van de stapel en stop ze willekeurig ergens tussen. Net zolang tot ik het gevoel heb dat het voldoende is. Je gevoel volgen is volgens mij het belangrijkste... Tijdens een legging schud ik voor iedere nieuwe kaart die ik moet trekken even en als ik geen signaal voel als ik ze doorloop (doorvoel) schud ik ook nog even. Ik trek prima, ondanks dat ik niet kan schudden.

Fem

Hoi!

Fijn om te weten, thanks! Ik ga het vanavond uitproberen, zodat ik wat meer vertrouwen hierin krijg. Anders vind ik het moeilijk te geloven of de betekenissen kloppen.

Groetjes, Fem

Julia

Citaat van: Fem op april 03, 2011, 09:21:29 AM
ik denk er namelijk nogal nuchter over, waardoor ik mijn schudden niet vertrouw.

Ja, dan kun je het wel schudden......  ;D

Een ieder doet het op z'n/d'r eigen manier. Maar the basic line is: vertrouw op je zelf. Concentreer je op de vraag (of iemand's anders vraag), formuleer het hardop (of schrijf het op), schudden met die handel, en verwonder u!

Shake it baby!

Lieve groet van Julia

Josje

Kunnen jullie vertellen op welke manier je de kaarten schudt en trekt? Maakt het uit of je kaarten bewust uitkiest, of  gewoon de bovenste kaarten van de stapel pakt?

Ik schud de kaarten meestal met links, leg ze dan uit en kies kaarten uit. Soms ga ik met mijn linkerhand over de kaarten, een kaart die dan ietsje warmer voelt, pak ik dan. Dat werkt niet altijd, soms zijn alle kaarten even koud.

Groet, Josje

Ricca

Hallo Josje,

Ik heb enkele schud-topics samengevoegd.

Zelf werk ik altijd met een deck waarin ook omgekeerde kaarten zitten. Dat raad ik sterk aan. Als je alleen met rechtopstaande kaarten werkt, zit de omgekeerde betekenis gewoon bij in de rechtopstaande kaart, en moet je bij iedere kaart zelf kiezen in welke richting je hem interpreteert (en die keuze wordt nog wel eens vergeten...). Als je met omgekeerde kaarten werkt, is het interpreteren véél gemakkelijker - omdat die keuze dan al voor je gemaakt is. Eerst roer ik de kaarten op tafel goed door elkaar, zodat er ook omgekeerde kaarten in het deck zitten. Dan schud ik net zolang totdat ik het gevoel heb dat ik voldoende gechud heb. Daarna schud ik nóg drie keer en dan coupeer ik de kaarten éénmaal en pak de bovenste kaarten voor gebruik in de legging.

Hoe je precies schudt, is niet zo belangrijk, maar het is wel belangrijk om het altijd op dezelfde manier te doen. Zodat je bij een tegenvallende kaart niet in de verleiding komt om te zeggen: "Ik had waarschijnlijk niet goed geschud".

Liefs van Ricca
From Ricca with Love