Blijven hangen?/nieuw begin?/verandering?

Gestart door cherida, augustus 09, 2005, 00:41:23 AM

cherida

Hi, allemaal

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een tijdje terug een legging laten doen op deze website over een relatie die gecompliceerd was. Na enige tijd heb ik de knoop doorgehakt om verder met mijn leven te gaan. Er zijn dagen geweest dat ik het niet meer zo zag zitten, verdriet en niet echt lekker in mijn vel gezeten. Deze relatie heeft een heleboel op zijn kop gezet. Ondanks dit alles heb ik toch nog af en toe contact met diegene. Weet niet waarom ik dit doe en heb ook het gevoel dat er angst, onzekerheid en toch nog het vasthouden inzit. Ben op vakantie gegaan om rust te krijgen en om over mezelf en de situatie waarin ik mij in bevind te overdenken.  :'( alleen verdriet voel ik en ook dat ik diegene mis en toch van hem hou. Nu is van mij eigenlijk de vraag,maak ik mij nu die illussie of zit het tussen mijn oren (want die gevoelens voelen echt aan) of denk ik dat die gevoelens er gewoon zijn omdat ik dat graag wil????. Want ik geloof nog dat dit toch nog allemaal goed komt tussen mij en hem, door gesprekken en impulsen die ik aanvoel (was blij mij weer te zien na de vakantie)etc. en door intuitie. Het enige wat ik zelf denk waar dit vandaan komt is misschien ook dat ik hem gevraagd heb een keuze te maken tussen mij of die andere en de keuze gemaakt nr haar en niet eerlijk geweest is nr mij toe en eigenlijk gevlucht is tegen zijn gevoel in. Ik weet het allemaal niet meer en ben het zat en er kapot van vandaar dat ik jullie hulp vraag. heb ik toch iets verkeerds gedaan, misschien (als er tijd voor is)kan er een legging gedaan worden voor mij? of is er misschien toch een verandering opgetreden qua gevoelens en situatie of heeft het noodlot toegeslagen. Wordt ik weer gelukkig  :'( :'(. gr. cherida

p.s. mijn gevoel spreekt mij tegen hem niet los te laten, waarom?? en heb echt wel de tijd genomen te verwerken maar het blijft.

Ricca

Lieve Cherida,

Ik heb drie kaarten voor je gelegd:
1. Verleden: Bekers 8
2. Heden: Zwaarden 6 omgekeerd
3. Toekomst: Zwaarden Aas

VERLEDEN: Je hebt in het verleden de kracht gehad om de relatie te verbreken, hoewel je nog steeds gevoelens voor hem had. Intuïtief wist je heel goed dat het nodig was om hem los te laten, om alléén verder te gaan... (Bekers 8 ) en dat heb je gedaan, althans geprobeerd...

HEDEN: Maar de eenzame reis die altijd op Bekers 8 volgt, viel je zwaar, je verstand (zwaarden) twijfelde en nu heb je hem toch weer in je bootje uitgenodigd (Zwaarden 6). De reis/relatie verloopt echter niet bevredigend (Zw6 omgekeerd). Ik zie veel verdriet in deze kaart. Natuurlijk is er verdriet als je een relatie verbreekt met iemand van wie je diep in je hart veel houdt, maar op zich is dat onvoldoende reden om de relatie weer op te starten, en het weer oppakken van het contact heeft je verdriet ook niet weggenomen. Alle oude problemen zijn er nog en zolang je daar niets over zegt, of daar niets aan doet, kan het wel weer een tijdje 'goed' gaan, maar je weet ook wel dat er in wezen niets veranderd is.

Er zit eigenlijk maar één ding op: nogmaals het bestaande probleem (dat hij niet exclusief voor jou kiest en dat jij daar genoegen mee neemt) onderhanden te nemen. Sta nogmaals stil bij wat je wérkelijk wilt, bij wat jij nodig hebt om je gewaardeerd te voelen en echt gelukkig en tevreden te zijn, herinner je waarom je bij hem wegging, en leg je verlangens op tafel. Als je dat niét doet kan de huidige situatie zich eindeloos voortslepen en zul je niet gelukkig zijn. De verandering zal niet van hém komen, dat weet je inmiddels ook wel...  

TOEKOMST: Alles heeft een bedoeling. Misschien heb je hem weer in je leven toegelaten om eindelijk tot inzicht te komen. Zwaarden Aas wijst inderdaad op de mogelijkheid om tot inzicht te komen. Een echt inzicht is altijd een combinatie van verstand en intuïtie. Als je het geschenk van Zwaarden Aas aanneemt, d.w.z. je openstelt om op een eerlijke manier naar jezelf en naar de relatie te kijken, zal er geen verwarring meer zijn. Dan zal alles duidelijk zijn. Mogelijk betekent dit opnieuw het einde van de relatie, want de hand op de kaart houdt een zwaard vast, een zwaard dat uit de bodem van het bootje op Zwaarden 6 is weggenomen, waardoor het bootje lek is geraakt... Maar dan zul je tenminste trouw aan jezelf zijn...

Lieve Cherida, het verdriet dat je nu voelt is een belangrijke aanwijzing om los te laten, niet om de relatie voort te zetten... Wanneer is het tijd om los te laten? Als je genoeg verdriet hebt gehad.

Liefs en heel veel sterkte,
Ricca
From Ricca with Love

Vladimir

De volgende relatie geeft een nieuw begin, misschien?

cherida

Lieve Ricca,

Sorry dat ik nu pas reageer op je kaartlegging die je voor mij hebt gedaan. Ben ziek geworden (niet ernstig) en was niet in staat om meteen hierop te reageren. Wil je bedanken dat je dit voor mij hebt gedaan. Je geeft aan dat ik nogmaals het bestaande probleem onderhanden moet nemen en dat is misschien dan ook het probleem. We hbbn het vaak besproken en hij heeft een richting gekozen nr haar om het weer te proberen en ik weet dat ik mij daar bij neer moet leggen en mijn leven verder moet oppakken. Er is een gesprek geweest (enige dagen terug) met hem en heb alles op tafel gelegd. Of ik hiermee meer inzicht heb gekregen (weet ik niet) maar er is van zijn kant nr mij niets veranderd qua gevoelens etc., maar hij wil dat zijn relatie weer goedkomt. Hij geeft ook aan dat hij de tijd nodig heeft om tot rust te komen en na te denken wat er heeft afgespeeld. Ik voel me op een of ander manier hier in betrokken,maak me zorgen om hem en wil toch op de hoogte blijven, heb de situatie wel losgelaten, maar hem blijkbaar niet. het is gewoon een rare situatie, want echt contact hebben wij niet en als we elkaar zien gaat het over koetjes en kalfjes want dan voel ik ook aan dat het geen zin heeft om over het verleden te praten,omdat wij allebei het moeilijk hebben. Dus eigenlijk komt deze kaartlegging niet als een verrassing, had anders willen zien, bv een echte verandering maar blijkbaar is dat nog niet zover. Maar bedankt en ik waardeer het dan ook dat je voor mij een kaartlegging wilde doen.

gr. cherida  ;)

gr. cherida  ;)

Baharcik

Ik maak het zelfde als jouw mee...
En mijn gevoelens zeggen vecht ervoor doe er alles voor en wacht hij zal terug komen en al 9 maanden is het zo bezig en ik zit nog te wachten dat hij terug zou keren.
Ik heb wel terug contact met hem en we zijn weer heel goed met elkaar...
ik hoop voor jouw dat alles goed zou gaan want ik weet heel goed wat gij voelt!!

Groetjes Bahar