droom over zwanger zijn , maar dan niet ik.

Gestart door inzagirl, augustus 07, 2005, 20:36:05 PM

inzagirl

Hey ,

Ik had vannacht toch wel zo'n rare droom. Mijn nicht was zwanger echt op haar eind. Zij heeft zelf in het echt nog geen kinderen. Toen haar zoontje er was , was ze raar genoeg gelijk weer zwanger van de 2e heel snel al. En mij begon ze een beetje te treiteren van kijk ik heb een zoontje en jij nog niet. Dat deed echt zoveel pijn. In het echt leeft ze juist heel erg met me mee dat het niet lukt bij mij. Ik vond echt zo vreemd dat ik dit droomde. Het deed me ook echt pijn. Ik dacht waarom zei nou wel en ik niet. Want haar kinderwens is veel minder groot dan die van mij. Daarom vond ik het zo gemeen dat zij wel kinderen had in me droom .

Liefs Inzagirl

Vladimir

Ze steunt je in je moeite. Dat maakt haar lovenswaardig. In ruil voor haar steun wil je haar danken, in je dromen, met het meest dierbare wat je jezelf kunt schenken..

2 kinderen!

Laat deze droom je wens zijn; jij wilt 2 kinderen.
En je dankt je zus voor haar steun. Zij wil die 2 kinderen wellicht helemaal niet..

inzagirl

Hey Mephisto,

Dank je wel voor je uitleg. Ik zou ff uitleggen dat ik al 3 jaar bezig ben om kinderen te krijgen. En heb laatst een kijkoperatie gehad,omdat ze vermoeden hadden dat ik endometriose en verklevingen had. Dat heb ik ook maar gelukkig niet bij me baarmoeder en eileiders die zijn nu doorgespoeld. Nu moet ik van de arts 3 maanden lang proberen spontaan zwanger te worden en anders kom op de lijst voor iui te staan. Dat houd me heel erg bezig.

Het was overigens me nicht in me droom en niet me zus. Mijn zus heeft al 2 kids die 16 en 13 zijn. Waar ik erg trots op ben als tante zijnde :D.

Mss dat dat iets duidelijker maakt zo.

Lfs inzagirl

Vladimir

Zus door nicht vervangen in mijn interpretatie maakt weinig uit, in deze droom. Ik zie het meer als realiteit: jij hebt jezelf compleet laten zien aan je nicht. Automatisch dat het bewustzijn van de mens hierop een reactie geeft:

Jij gelooft nauwelijks nog dat je zelf zwanger zult geraken en gebruikt [dus] diegene die je heeft bijgestaan als reflectiepunt. Vervanging van jezelf, als het ware. Zij wordt zwanger, niet jij. Mis, maar goed. Het kan zomaar zijn dat jij zelf in de komende jaren geboorte geeft aan 2 gezonde kinderen!

inzagirl

Dus met andere woorden verteld mijn droom me dat ik de hoop niet op moet geven kwa het krijgen van kinderen betreft. Dat ik in de toekomst mss wel geluk ga krijgen in die richting ?

Ricca

Lieve Inzagirl,

Misschien staat je nicht voor alle vrouwen die wel kinderen hebben, en waar jij diep in je hart een beetje jaloers op bent. Want het gevoel dat het niet eerlijk is dat het anderen wel lukt om kinderen te krijgen en jou (nog) niet staat in de droom voorop. Je vindt het zelfs gemeen. Maar het getal 2 (van de twee kinderen) roept op tot verzoening...

In werkelijkheid heeft je nicht nog helemaal geen kinderen en leeft ze juist heel erg met je mee, dus de droom laat eigenlijk het tegenovergestelde van de werkelijkheid zien, en wil je er op die manier op wijzen dat je ook je eigen gevoel om mag keren. Dus probeer jezelf niet meer zo te vergelijken met andere vrouwen, gun andere vrouwen van harte hún kinderen en wees blij voor hen. Zo word je zelf gemakkelijker zwanger dan wanneer je je benadeeld voelt. Probeer je de komende drie maanden juist gezegend te voelen! Laat alle gedachten aan anderen los en concentreer je op het zieltje dat je uitnodigt om bij jullie te komen leven. Dat zieltje bestáát al. :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inzagirl

Dus eigenlijk moet ik  me niet te veel bezig houden met wat andere hebben? Weet je het is  dubbel aan de ene kant kan ik heel blij zijn voor iemand anders maar aan de andere kant vreet het ook weer. Mss moet ik het toch proberen los te laten. En meer op mijn toekomst richtingen op dat kleine zieltje die in mijn leven mag gaan komen. zoals jij dat mooi zegt :).

inzagirl

um dit hoort mss niet helemaal bij deze droom thuis hoor. Maar vond hem wel weird. Ik droomde dat ik samen met me vriend in een huis zat. En daar bleek ineens ook een kwade geest te zijn. Alles om me heen ging zonder reden kapot. Een heel groot hondenbeeld spatte zomaar in het niets in duizend stukjes. En het tapijt dat op de grond lag ging ineens uitelkaar. Die geest probeerde me bang te krijgen maar op de 1 of andere manier bleef ik waar ik was. Wilde niet bang zijn. Wilde niet dat hij mij kreeg waar die me hebben wou. Later moest ik broodjes gaan maken die in de coolbox zaten dus ik doe die box open. Zit er ineens een kleine dunne witte slang in  :-\. Dus ik gillen naar me vriend dat hij dat moest doen. Wou hij ook niet toen werd ik  >:( en sloot hem buiten op het balkon.  

Later moest ik iedere keer door het gat boven de deur eruit of erin klimmen. Dan moest ik eerst op me buik tot ik halverwege was en dan kon ik me omdraaien , zo me hand door het andere gat zodat ik me goed vast kon houden als ik me benen er 1 voor 1 overheen deed.

Ik vind deze droom echt vreemd. Heeft dit ook weer iets te maken met me 1ste droom wat me zo bezig houd , het kinderen krijgen?

inzagirl

:( weet echt niemand antwoord op mijn laatste droom?

inzagirl

Ricca

Lieve Inzagirl,

Ik denk dat de droom betrekking heeft op een onenigheid met je vriend. De kwade geest kan een of andere angst of boosheid in jezelf zijn. Het is de boosheid die de dingen stukmaakt en de angst die het tapijt (vaste grond onder de voeten) uit elkaar laat vallen. Ook laat die boosheid het beeld dat je van je vriend hebt (hond = trouw en volgzaam) uit elkaar spatten. Misschien vind je dat hij je niet voldoende volgt of steunt (in je kinderwens??).

Broodjes maken = voeding verschaffen, dus dit is een symbool van zorgzaamheid en warme moedergevoelens. Maar de broodjes zitten in een koelbox: de moedergevoelens staan in de kou...  De dunne witte slang die jou zo doet gillen, is eigenlijk toch wel een positief symbool (wit is altijd positief) en ik zie er een of andere heilzame of genezende kracht in. Uit het feit dat hij in de koelbox zit, kun je opmaken dat deze kracht jou kan helpen om zélf het gevoel van in de kou te staan te overwinnen. In de droom besef je dat nog niet en wil je dat je vriend de broodjes doet (meer warmte en begrip voor jou toont of jou meer helpt?). En als hij dat niet wil, sluit je hem buiten (op het balkon).

Maar daarmee werp je wel een grote hindernis op: de deur waar je overheen moet klimmen om je doel te bereiken. Ik denk dat het allemaal veel gemakkelijker zou gaan als je de boosheid laat gaan. Met boosheid bereik je niets... Sluit je vriend in je armen en geef hem de warmte die je ook van hem hoopt te ontvangen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inzagirl

Hey Ricca,

Dank je wel voor je uitleg. Vreemd datik zo droom over me vriend. Want de laatste tijd gaat 't juist heel erg goed tussen ons. Mss omdat ie steeds zijn baan kwijt raakt. Dat ik diep van binnen daar teleurgesteld in ben. Maar als persoon ben ik niet teleurgesteld in hem. Die moeder gevoelens kloppen wel maar mss dat ik het nog onbewust weg stop omdat het financiele plaatje steeds niet zo goed is bij ons. Dat zou het kunnen zijn.  Nou me vriend in me armen nemen doe ik maar al te graag ben gek op knuffelen en liefde geven dus dat is geen probleem :D. Maar ik denk echt dat het feit is dat hij geen baan kan behouden. En dat ik me zo in de kou voel staan, steeds stress aan je hoofd.

Liefs inzagirl

Ricca

Lieve Inza,

De droom hoeft niet over de relatie in z'n geheel te gaan, misschien gaat het slechts om één voorval. Bijvoorbeeld op de dag vóór de droom... dat je het toen even 'te kwaad' had.
Ik heb ook gekeken of ik iets van geldzorgen in de droom terugzie. Al die dingen die stuk gaan, die moeten toch vervangen of gerepareerd worden. En dat kost geld. Dus indirect zit het er wel een beetje in.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love