jouw kaart...

Gestart door rosie989, augustus 06, 2005, 11:24:22 AM

rosie989

haai allemaal,

Ik ben eigenlijk eens benieuwd welke kaart van de zovele ,jou het meeste aantrekt.
Toen ik voor de allereerste keer het deck (aleister crowley) in mijn handen had en de kaarten eens goed ging bekijken trok mij de ster heel erg aan. En eigenlijk nu nog wel. Ik denk ook dat dat ook niet zomaar is. Mijn persoonskaart is eigenlijk gerechtigheid maar toch trek ik naar de ster heel vaak hebben jullie dat ook ? en hoe hebben jullie dat ervaren, want je kan er misschien ook wel van leren wie weet ;)

Liefs rosie

janice

de hogepriesteres
zit iets geheimzinnigs in die kaart :)
Intuitie is verstand dat haast heeft

Opti-Mystique

Hi Rosie,

Mijn favoriet is Het Rad van Fortuin ookwel Het Rad van Karma. Meer nog dan bij De Dood, spreekt het feit dat iedere afronding tevens een nieuw begin is me erg aan. En dat je jezelf steeds verder ontwikkelt door de kennis en ervaring die je opdoet. Het sluit erg aan bij mijn opvatting mezelf steeds te willen blijven ontwikkelen.

En ik vind het "meant to be" van Karma iets magisch hebben evenals het onbevatbare van "oneindigheid" dat het ronde Rad symboliseert... :)

Mijn persoonskaart is overigens De Keizer.

De kaart die ik qua vormgeving het mooist vind, is De Maan uit het Joseph Vargo-deck. Dit Gotische deck is in zijn geheel elders in het algemene forum te bekijken...

Liefs, Dolf

Hiranyakasipu

Hoi Rosie,

Zelf gebruik ik voornamelijk het Rider-Waite en Universal Waite deck. Ik voel me dan altijd erg tot de Zon aangetrokken.
Deze kaart laat het kind in mij naar boven komen, en ik word er erg vrolijk van. Voor mij betekent de Zon dat ik het leven op me af moet laten komen als een kind, waarbij er samenwerking moet zijn tussen het bewuste en onbewuste zelf.
Volgens mij sluit dit dan ook weer mooi aan bij mijn persoonskaart De Zegewagen. Deze kaart zegt mij dat ik moet uitstijgen boven dualiteiten om mijn spirituele doelen te bereiken.
Bij beide kaarten komen het vrouwelijke en mannelijke principe mooi naar voren. Bij de Zon de rechte stralen (mannelijk) en de golvende stralen (vrouwelijk) en bij de Zegewagen bijvoorbeeld de maansymbolen (vrouwelijk) en het harnas (mannelijk).

groetjes,

Hiranyakasipu

Niels

voor mij de heremiet,omdat het zo`n gezellige kaart is;) (en waarschijnlijk ook omdat het mijn persoonlijke kaart is)

groetjes

snowdrop

Ik heb met veel kaarten iets (heb alleen Rider Waite). Grote Arcana: ik hou van mijn persoonskaart Keizerin, en verder vooral van Kracht, De Ster en de Hogepriesteres. Tegenwoordig spreekt ook Matigheid me aan. Het Oordeel en De Wereld vind ik raadselachtig en belangrijk. Wat de Kleine Arcana betreft voel ik me het meest aangetrokken tot de Kelken, en dan vooral Kelken 2, Ridder, Aas en Koningin. Ook Staven Koningin is een van mijn favorieten. Met de Keizer ben ik nooit zo blij, en van Zwaarden vijf word ik uitgesproken droevig (van heel veel Zwaarden trouwens  :( ).

rosie989

hoi allemaal,

Leuk dat jullie reageren , dus eigenlijk heeft iedereen wel een bepaalde betrekking op een kaart , inderdaad de zontrekt mij ook wel haha haalt het kind soms ff naar boven inderdaad leuk is het eigenlijk toch vind ik , maar wat ik vaak heb ook is de kaart van kracht met die ongelooflijke uitstraling van kracht ik zie de kaart heel graag maar waarom vraag ik me af, misschien is he omdat ik de kracht en hulp zelf wel aan roep ;D
liefs rosie