Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

1 grote teleurstelling

Gestart door janice, augustus 04, 2005, 10:56:13 AM

janice

Laatst droomde ik het volgende:

Ik stond in m'n ouderlijke huis, een bekende stond achter mij, met z'n rug naar mij toe, hij pakte m'n beide handen vast en ik voelde een enorme warmte door m'n handen en op m'n rug.
Ik draaide me om en hij was veranderd in een of andere oude (type)machine/ouderwetse telefoon. Het was van alles door elkaar. Goudkleurig maar oud en z'n baas/de eigenaar stond ernaast, mij aankijkend.

Het leek alsof er een vuurtje in die machine werd gestookt. Ik bleek ook ineens veranderd te zijn in een soort machine, een soort van computer.
Ik voelde een vreemde teleurstelling, net alsof ik iets had verwacht tussen ons en achteraf bleek dat we never nooit bij elkaar zouden passen, hoe ik ook zocht naar de kleinste mogelijkheid dat we ergens toch bij elkaar zouden passen. Die typemachine leek daarnaast ook opgebrand door dat klein maar nog spetterend/vechtend vuurtje in hem.
Het keek ook heel vermoeiend en sip.

Ik keek naar de tijd, het was 13.15 u.

Alvastthx
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Janice,

Ik stond in m'n ouderlijke huis, een bekende stond achter mij, met z'n rug naar mij toe, hij pakte m'n beide handen vast en ik voelde een enorme warmte door m'n handen en op m'n rug.

• Het ouderlijk huis heeft met de behoefte aan warmte en steun te maken. De bekende geeft jou die warmte en steun. Hij staat achter je (steun in de rug, iemand om op terug te vallen), hij pakt je handen (contact maken, aanraken, ráken) en je voelt veel warmte.

Ik draaide me om en hij was veranderd in een of andere oude (type)machine/ouderwetse telefoon. Het was van alles door elkaar. Goudkleurig maar oud en z'n baas/de eigenaar stond ernaast, mij aankijkend.

• De verandering van de bekende in een voorwerp is een teken van de overgang naar een dieper gevoelsniveau van de droom. Een apparaat dat zowel typemachine als telefoon is, waarmee je dus zowel berichten kunt typen als opbellen doet me aan sms denken. De eigenaar van het toestel kan eigenlijk alleen maar die bekende zélf zijn... los van het sms'en... Waarom alles oud(erwets) is, weet ik niet. Is hij zelf een beetje ouderwets? Goud is de kleur van de Zon (in tegenstelling tot het zilver van de Maan).

Het leek alsof er een vuurtje in die machine werd gestookt. Ik bleek ook ineens veranderd te zijn in een soort machine, een soort van computer.

• Een vonk overgeslagen? Hoe voelt het om een computer te zijn?
    Misschien heeft het te maken met vaste gedachtepatronen, 'voorgeprogrammeerde' ideeën of overtuigingen...? Blijkbaar voelt het als een beperking, want...

Ik voelde een vreemde teleurstelling, net alsof ik iets had verwacht tussen ons en achteraf bleek dat we never nooit bij elkaar zouden passen, hoe ik ook zocht naar de kleinste mogelijkheid dat we ergens toch bij elkaar zouden passen. Die typemachine leek daarnaast ook opgebrand door dat klein maar nog spetterend/vechtend vuurtje in hem.

• Je realiseert je dat jullie niet dichter bij elkaar komen en dat is een teleurstelling. Personen, voorwerpen, de omgeving, dat alles kan in een droom iets anders voorstellen dan het lijkt. Maar de gevoelens die je in een droom hebt, je éigen gevoelens, zijn altijd waarheidsgetrouw, d.w.z. overeenkomend met de gevoelens in het waakleven.
    Het vuur in hem is bijna gedoofd, maar je blijft een klein vechtend vuurtje in hem zien. Jouw hoop?

Het keek ook heel vermoeiend en sip.

• Het vuurtje??

Ik keek naar de tijd, het was 13.15 u.

• Ik denk aan de Dood (13) en de Duivel (15), willen loslaten, maar toch op een of andere manier vastzitten...
    De cijfersom is 10 en dat wijst op verandering (Rad). In de ene of in de andere richting...

Een beetje vage uitleg, vrees ik, maar misschien kun je er toch iets mee?

Liefs,
    Ricca
From Ricca with Love

janice

heel hardstikke bedankt, niet het vuurtje maar de telefoon/typmachine was bedroefd
en weet je ook waar de kleur brons voor staat mocht  de telefoon/typmachine  die kleur bevatten ?
als computerzijnde voelde ik me niet echt best in m'n vel.

Vladimir

als leek (sorry misschien):
Janice, ben je toevallig verliefd op iemand online, onbewust?
Omdat je wil dat het gaat werken tussen jou en die typemachine..

Ricca

Hi Janice,

Ik vind brons wel passen bij het oude/ouderwetse van die machine. Het heeft ook iets degelijks. Veel verder kom ik niet...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Citaat van: Mephisto op augustus 07, 2005, 22:06:51 PM
als leek (sorry misschien):
Janice, ben je toevallig verliefd op iemand online, onbewust?
Omdat je wil dat het gaat werken tussen jou en die typemachine..

hoezo als leek  :-X
je zit er akelig dicht bij  :)

Palomino

Citaat van: janice op augustus 05, 2005, 16:58:59 PM

en weet je ook waar de kleur brons voor staat mocht  de telefoon/typmachine  die kleur bevatten ?

...Wel eens van de bronstijd gehoord Janiceje, zoals dat bij dieren voorkomt... ::)?
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

janice

Ricca

De bronst-tijd is dat, maar voor een droom hoeft dat geen verschil te maken... :)
From Ricca with Love

janice

Dan moet ik deels voor de ander hebben gedroomt want zelf zit ik niet zo simpel in elkaar  ::)