Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zwaarden 7

Gestart door donna, augustus 02, 2005, 13:34:19 PM

donna

Goeiemiddag,

ik zit met een kaart waar ik niet uitkom. Ik ben hier nog nooit geweest, wel vaak hier gelezen maar ik hoop dat toch iemand mij wil/kan wijsmaken..
Maar Ik zal me eerst even netjes voorstellen :)
Mijn naam is donna en ik ben 30 jaar, ik ben nog niet zo lang bezig met Tarot, een paar jaar maar wel op en af, dan wel en dan niet, ben dus niet zo ervaren maar vind het leuk en heel leerzaam

Ik heb een v-h-t legging gedaan voor een vriendschap en met het heden kwam de zwaarden 7 op tafel... zoals ik mijn boek hier lees lijkt het best wel negatief maar de vriendschap gaat goed..

Groetjes
Donna

maroesj

Zwaarden 7 zou kunnen betekenen dat jij je zelf nog niet zeker voelt in deze vriendschap. Er is (mogelijk) geen openheid van jouw of zijn/haar kant.

groetjes,
Maroesj

janice

De kaart staat ook voor wantrouwen en/of sneaky plannetjes uit willen voeren, op eigen houtje.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Opti-Mystique

Hai Donna,

Ik kan ook moeilijk uit de voeten met deze kaart, aangezien ik de betekenis "hij die bedriegt of die bedrogen wordt" vrijwel nooit in het perspectief van de legging kan plaatsen. Ik ben er evenwel nog niet uit, wat deze kaart voor mij persoonlijk dan wél moet betekenen... :-\

Liefs, Dolf

Koshke

Hallo Donna,

Als ik Zwaarden 7 zo bekijk en weet dat zwaarden met het mentale te maken heeft, dan zie ik momenteel in de eerste plaats iemand die met de ideeën van anderen gaat lopen.  Ook zie ik de mensen die op de achtergrond bij elkaar zitten terwijl de man zich geniepig verwijderd met de zwaarden hetwelk op een gebrek aan openheid wijst, voor mij althans. Misschien heeft dit iets met je vriendschap te maken???

Groetjes, Koshke

Hiranyakasipu

Hoi Donna,

Inderdaad een moeilijk kaart!! Ook ik heb er vaak moeite mee. Toch kan ik er wel wat over zeggen. Overigens is alle kennis die ik bezit weer "gejat" van anderen.
Het getal 7 staat o.a. voor overwinning. Toch heeft deze kaart wat achterbaks. De overwinning is misschien dan wel bereikt, maar op welke wijze? Sta je er zelf wel achter?
Ook het volgende:
Bij Zwaarden 7 zien we een man wegsluipen met 5 zwaarden in zijn armen en van de twee zwaarden die hij laat staan wordt meestal gezegd dat hij die niet kon dragen. Het getal 5 verwijst naar communicatie en het getal 2 naar conflicten. Het is mogelijk dat betrokkene zijn bestellingen aan het universum blijft wijzigen en dus in feite "zijn woord" niet houdt tegenover zichzelf. Door deze tweestrijd zal het moeilijk zijn om zijn wensen te manifesteren in de materiële werkelijkheid.

groetjes,

Hiranyakasipu

Vladimir

Zwaarden 7: De luchtkastelen van een ander jatten. ;D

Vergelijk de kaart maar eens met bekers 7; dat zijn die luchtkastelen. Bij zwaarden 7 ben je ze nog aan het verzinnen. En veelal is dat plagiaat plegen; het overnemen van dromen van een ander.

Aan de andere kant: de 7 staat voor de zegewagen, de indaling van spiritualiteit. In zo'n geval zou de zwaarden 7 kunnen duiden op het vinden van 7 verschillende wegen. 7 gedachtenpatronen waar het denken zich mee bezig houdt. (zwaarden)

Omdat het erg moeilijk is alle 7 wegen gelijktijdig op de weg te houden, wordt er vaak gesproken over verlies of diefstal (diefstal in letterlijke zin heeft weinig met deze kaart van doen; het is lucht, geen materie). Kijken we naar de zegewagen, dan weten we dat we 4 archetypen gebruiken om onszelf op de weg te houden. Om 4 archetypen te voeden met 7 gedachten, moet je al een driehoek boven hun 'hoofden' kunnen vormen. 3+4=7

Zwaarden 7 kan zo wijzen op de uitkomst overpijnzingen & angsten (zwaarden 3) van het bewerkstelligde evenwicht (zwaarden 4). Alsof je je hart uitstort over de realiteit; al je angsten kenbaar maakt.

Daarom wijst deze kaart ook vaak op:
Alle redenen waarom wij niet zullen slagen in ons ondernemen.
Futiliteiten; al die redenen bij elkaar opgeteld zijn juist vaak de reden waarom men het plan wél tot een goed einde wil brengen.

Ik interpreteer het als een tijdelijk gebrek aan geloof in jezelf. Of, voor mensen met minder ego: de gezonde twijfel aan je eigen plannen. Het jezelf in twijfel durven trekken.

Ricca

Hallo Donna en anderen,

De jongeman op Zwaarden 7 heeft stiekem enkele zwaarden weggenomen bij een legerkamp (heersende macht of tegenstanders, overheersers) en maakt zich op zijn tenen met de buit uit de voeten. Bij dit alles is niet echt duidelijk of hij een 'held' is of gewoon een dief. Hij lijkt een soort verzetsdaad te plegen en ik ga er maar van uit dat hij een goede zaak dient. Toch kan het wegnemen van de zwaarden soms betrekking hebben op een gevoel dat je oneerlijk behandeld wordt of dat je iets ontnomen wordt...

Hij heeft niet het kamp zelf aangevallen en hij is ook niet in staat om álle zwaarden mee te nemen. De kaart kan daarom staan voor halfslachtige pogingen om door de beperkingen van een situatie heen te breken. Of voor handelingen en plannen die niet echt iets oplossen - omdat het eigenlijke probleem niet wordt aangepakt. Aan een eenvoudige schijnoplossing de voorkeur geven boven de moeilijke stappen naar een echte oplossing. Een rechtstreekse confrontatie wordt vermeden. Er wordt slechts heimelijk sabotage gepleegd.

Het leger gehoorzaamt aan de Keizer, dus de kaart zou ook kunnen betekenen dat je in opstand komt tegen het ouderlijk gezag (met name dat van de vader) - of een ander soort gezag. Een andere mogelijkheid is: snel profiteren van een kans, op een onbewaakt ogenblik je slag slaan (de bewakers zitten verderop bij een vuurtje). Soms wijst de kaart alleen maar op een gedurfde daad, moed of dapperheid, maar vaker op een impulsieve handeling in een situatie die eigenlijk een zorgvuldig plan vereist.

Zwaarden 7 is de enige zwaardenkaart met een gele lucht. Het geel staat hier, net als bij de Magiër, voor mentale activiteit. De vlaggen bovenop de tenten laten zien dat het waait, ook een teken van mentale activiteit. Als ik de nadruk leg op het denken, kom ik tot de volgende (deels door anderen ook al genoemde) betekenissen:
* Stiekem met de ideeën van anderen aan de haal gaan, goede sier maken met ideeën die niet van jezelf zijn.
* De tegenstander argumenten ontnemen.
* Je gedachten nemen een loopje met je. Misschien is dit zelfs het advies van Zwaarden 7 als podiumkaart: laat je gedachten niet met je op de loop gaan...
* Met het oog op de twee zwaarden die achterblijven en die herinneren aan Zwaarden 2: weglopen voor de waarheid, iets niet onder ogen willen zien.
* Een loopje nemen met de waarheid...

Het belangrijkste aspect van de kaart is de heimelijkheid. Hoewel de figuur op de kaart actie onderneemt, kan de kaart ook betrekking hebben op een soort passieve opstandigheid: de dingen waar je geen zin in hebt 'vergeten' te doen, net doen alsof je iets wat je niet zint, niet ziet of niet hoort, maar stiekem wel de boel tegenwerken... De Magiër (het bewustzijn) schept zijn werkelijkheid met de kracht van zijn overtuigingen. Hij heeft macht over zijn werkelijkheid. De figuur op Zwaarden 7 gelooft dat hij slechts bij machte is om indirect, via kleine manipulaties enige invloed te hebben op zijn werkelijkheid. Omdat hij gelooft dat zijn macht zeer beperkt is, ziet hij zich genoodzaakt zijn toevlucht tot stiekeme tactieken te nemen. Uiteindelijk staat Zwaarden 7 daarom voor een gevoel van machteloosheid.

Ook het feit dat de figuur in zijn eentje handelt, zijn probleem zonder hulp van anderen probeert op te lossen, is een belangrijk aspect van de kaart. Gaan we nog een stap verder dan staat de kaart voor een soort achterbaksheid die een gewoonte is geworden: iemand die zijn plannen en intenties uit gewoonte geheim houdt, vaak zonder een duidelijk bewuste reden. Het rode hoofddeksel met platte bovenkant (model bloempot ;D) wijst ook op geslotenheid en be-hoed-zaamheid. Het is hetzelfde hoofddeksel als dat van het aapje van de Magiër in de NV-tarot en kan ook een symbool zijn van sluwheid, list en bedrog. Maar inderdaad, Dolf, in leggingen heb ik dat zelden van toepassing gevonden. Hooguit in de zin van jezelf iets wijsmaken.
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/MG_NV.jpg

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Hi Donna,

Misschien heb je er iets aan om ook eens naar Zwaarden 7 uit de Cosmic tarot te kijken.
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/Zw7_CS.jpg
Deze kaart biedt weer nieuwe interpretatiemogelijkheden.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Citaat van: Ricca op augustus 09, 2005, 18:22:50 PM
... Het is hetzelfde hoofddeksel als dat van het aapje van de Magiër in de NV-tarot en kan ook een symbool zijn van sluwheid, list en bedrog. Maar inderdaad, Dolf, in leggingen heb ik dat zelden van toepassing gevonden. Hooguit in de zin van jezelf iets wijsmaken.

wat betekent de kaart dan in omgekeerde positie?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Zwaarden 7 omgekeerd
  • Heel soms staat de omgekeerde kaart voor een schuldgevoel, bijvoorbeeld omdat je iemand iets afgenomen hebt of om de tuin hebt geleid of gewoon omdat je denkt dat je iets verkeerd hebt gedaan. Het schuldgevoel is waarschijnlijk onterecht. Het geweten is geen betrouwbare raadgever. Het is gevuld met alle opvattingen over goed en kwaad die je in de loop van je opvoeding van buitenaf zijn bijgebracht of aangepraat door ouders, leraren, kerk enz. en heeft niets met innerlijk weten te maken. Het geweten veroordeelt... De intuïtie is juist herkenbaar aan het feit dat ze nooit veroordeelt.
  • Misschien heb je meer zelfvertrouwen nodig en ben je te afhankelijk van wat anderen zeggen dat je moet doen.  
  • Het in je eentje naar een oplossing zoeken verandert in samenwerking, het heimelijke verandert in communicatie. Samen met anderen een oplossing zoeken. Of concreet advies zoeken over de manieren waarop je de problemen kunt aanpakken.
  • Eerlijkheid en meer openheid.
From Ricca with Love

Marilu

Van: Marilu, met dank aan Palomino.
Bij Zwaarden Zeven houdt de man niet minder dan vijf zwaarden bij het uiteinde van het lemmet vast. Hij kan zich daar lelijk aan bezeren (in de vingers snijden), maar schijnt dat niet te beseffen, want hij kijkt alsof hij zichzelf bijzonder slim vindt.

Leeuwin

Vorig jaar trok ik als jaarkaart Pentakels 7, nu is mijn jaarkaart Zwaarden 7! Op het mentale vlak staan mij dus uitdagingen te wachten! Ik hoop op eerlijke en leuke, duimen jullie voor mij :D

Liefs van Leeuwin

Laure

Hoi Leeuwin,

Gelukkig nieuwjaar lieve Leeuwin :-) Vorig jaar (2010) was Zwaarden 7 de einduitkomst in m'n KK-legging voor 2010, en ik heb me een hele nieuwe denkwijze eigen gemaakt in dat jaar. Ik bvb. heb geleerd om enkel naar mezelf te kijken en me niet af te meten aan anderen, en nog andere zulke knopen in m'n gedachten heb ik vorig jaar ontward. Zwaarden 7 was wat mij betreft erg welkom in m'n levenswijze, succes ermee!

(PS heb zelf nog geen 2011 legging gedaan want had m'n kaarten gewassen met zeep omdat ze wat vettig waren maar nu zijn ze precies slecht gezind ofzo  :-\)

Liefs!
doosje

Leeuwin

Hoi Doosje,

Jij allereerst nog een heel voorspoedig 2011.

Als ik jouw Zwaarden 7 verhaal eens lees, dan zullen enkele van mijn mentale knopen ontward worden! Nou, als dat bij mij zo is dan lacht het geluk mij zeker toe. Het frappeert mij dat ik voor het tweede jaar achtereen een 7-kaart trek. Ik heb gelezen dat twee zevens geluk en genezing betekenen. Nou, dan is Zwaarden 7 een stuk minder zware kaart.

Wacht even met voor jezelf leggen tot de kaarten je weer goed gezind zijn joh! Komt allemaal goed.

Liefs van Leeuwin