Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

diefstal

Gestart door luna, juli 27, 2005, 19:35:15 PM

luna

Heb zelf al een beetje lopen zoeken maar kom er niet echt uit.
Ik droomde dat mijn broer een jas gestolen had in mijn winkel.  Ondanks het feit dat het mijn broer was belde ik toch naar de politie.
Gaat dit letterlijk over mijn broer of iemand die ik als broer beschouw?
Moet ik dan opletten in mijn vertrouwen dat ik stel in hem?

Ook zag ik in diezelfde droom een foto met daarop de hoofden van alle kinderen waar ik mee opgroeide tijdens mijn jeugd.  Mijn hoofd was groter dan die van hen.  Zij zagen er precies allemaal ondervoed uit.

Zelf kan ik dit zo direct geen uitleg geven dus als iemand een suggestie heeft, please be my guest.  ;)

Ricca

Lieve Medusa,

Je *broer* kan werkelijk je broer zijn, of een ander persoon óf een deel van jezelf (je Animus = mannelijke kant). Wie of wat hij voorstelt, daar kun je achter komen door te kijken welke werkelijke (en actuele) situatie door de droom wordt uitgebeeld. Het is geen voorspellende droom, er wordt iets uitgebeeld dat al bestáát. Waarschijnlijk een bepaald gevoel.

Je hebt het gevoel dat jou iets is ontnomen, afgepakt, je voelt je van iets beroofd. En je vindt het zo erg of vervelend dat je de politie belt. De politie is naar mijn idee de kant van jouzelf die er iets aan moet doen. Ook de kant die zich door het gebeurde aangesproken voelt (via de telefoon :P). Eigenlijk kun je gewoon zeggen dat je jezelf erop aanspreekt. En dit maakt het zeer waarschijnlijk dat de broer inderdaad je Animus is...

Het *iets* dat weggepakt is, is een jas uit je winkel. Een jas is meestal een symbool van iets dat bescherming geeft. Maar hier is het gewoon een jas uit de winkelvoorraad, je staat nog niet in de kou door het verdwijnen van die ene jas. Daarom denk ik dat het stelen van de jas vooral iets over de broer zegt en dat hij de jas heeft gestolen uit zelfbescherming.

In dromen kan een deel van iets ook altijd het geheel voorstellen. Vooral met kledingstukken is dit vaak het geval. De trui van Pietje (niet Phietje ;D) kan voor Pietje zélf staan. Dus die jas, die van joú is, kan voor jouzelf staan... En dan zie ik ineens de volgende betekenis van de droom:
In een bepaalde situatie is je Animus (de broer) met jou (de jas) aan de haal gegaan. Het gebeurde uit zelfbescherming (jas), maar je hebt het toch als vervelend ervaren en nu probeer je dat recht te zetten (politie). Kun je dit plaatsen? Lees anders de mannelijke eigenschappen (topic over uiterlijk) nog maar eens door. Misschien gaat er dan een lampje branden...

De foto moet op een of andere manier met het voorafgaande in verband staan. Daar denk ik nog even over na.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

luna

Ricca,

heb je post nu al een aantal keren gelezen en ik ben er nog steeds niet uit.
Allesinds heel erg bedankt voor je reactie.
Misschien gaat er binnenkort wel een lampje branden, hoop ik  :-\

Meduusje

Julia

Lieve Medusa,
Ik ben ook aan het meedenken, maar heb even een vraagje. Zou je je broer willen omschrijven (paar kenmerkende woorden)? Liefs, Juul

luna

Mijn broer....

nog materialistisch, net vader geworden, zit helemaal in huisje boompje beestje ding (waar mijn ouders zo naar op kijken).
Heb weinig 'goed' contact met hem.
De laatste tijd valt het me wel op dat hij verschrikkelijk zenuwachtig is.  Elke keer dat ik hem zie probeer ik er hem toch van te overtuigen om naar zijn gezondheid te luisteren (wat hij niet echt doet denk ik).
Hij wil veel te perfectionistisch zijn.

Ik vind het zo raar dat ik over mijn broer als 'mijn broer' zou dromen, we hebben niet echt een goeie band.

Zou het niet kunnen dat ik bijvoorbeeld iemand als 'mijn broer' zie omwille van de broer-zus relatie die ik ervaar?  Of iemand die ik zie als 'mijn broertje'?

Het feit is dat diefstal (in zekere zin) bij een aantal mensen zou kunnen passen.  Alleen geraak ik er niet echt uit wie van de drie het zou kunnen zijn?

thanks voor het meedenken lieve Juul  ;)

Ricca

Hi Meduzeltje,

Wat jammer dat het kwartje nog niet valt.

Je kunt ook eens proberen je uitsluitend te richten op het gevoel in de droom. Je helemaal inleven in de droom en de gevoelens bij elk deel van de droom weer naar boven halen. Bijvoorbeeld bij het zien van de diefstal, en bij het besluit om de politie te bellen, vóór en tijdens het opbellen... En dan die gevoelens sterker laten worden. En nóg sterker... En nóg sterker... En dan vrijuit en hardop uiting geven aan die gevoelens of hardop commentaar geven op de droomsituatie. Dat is óók een ingang. Het kan gebeuren dat je dan jezelf iets hoort zeggen wat duidelijkheid geeft.

Heb je zelf ideeën bij die foto? En was je eigen hoofd op de foto het hoofd uit je jeugd of het hoofd van nu?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Julia

Lieve M'duus,
Daar je zelf geen idee van richting hebt, hierbij wat : "triggers".
Liefs, Juul

Zit je in over een (eventueel) verlies in (een) persoonlijke relatie(s)?
Is er een deel (delen) van je zelf die je zelf verwaarloosd?
Is er een deel (delen) van je zelf waarvan je vindt dat die verwaarloosd wordt?
Je lichaam is trouwens ook een jas.
Welke liefhebbende bescherming/veiligheid van een manspersoon mis  je?
Wie heeft jouw liefhebbende beschermende/veiligige bescherming nodig?
Welke emotionele voeding kom je tekort of krijg te veel?
Heb je een kinderwens?

luna

Citaat van: Julia op augustus 01, 2005, 22:05:21 PM
Zit je in over een (eventueel) verlies in (een) persoonlijke relatie(s)?
niet echt
Is er een deel (delen) van je zelf die je zelf verwaarloosd?
kan ik me niet voorstellen
Is er een deel (delen) van je zelf waarvan je vindt dat die verwaarloosd wordt?
misschien mijn gezondheid
Je lichaam is trouwens ook een jas.
Welke liefhebbende bescherming/veiligheid van een manspersoon mis  je?
Heb Phi bij me in de buurt, dus....
Wie heeft jouw liefhebbende beschermende/veiligige bescherming nodig?
mag niet teveel beschermen, ben al kreeft genoeg, moet mij een beetje inhouden....
Welke emotionele voeding kom je tekort of krijg te veel?
teveel liefde???
Heb je een kinderwens?
Past niet in mijn leven op dit moment.  Financieel en emotioneel onmogelijk.

thanks Juul voor de triggers ;)

By the way,
ik droomde deze nacht over de inslag van de planeet Pluto.
Gisteren heb ik gekeken naar een docu over de planeten  :-X
Ik droomde dat er een inslag was van de planeet pluto op onze aarde.  Ik voelde echt doodsangst.  Alles werd donker...
En toen was het voorbij, blijkbaar had pluto de aarde net gemist.
Pluto, de planeet van transformatie, obsessie, macht, dood, wedergeboorte, vernieuwing...

Vandaag deed ik ook al een hoop leggingen voor mezelf.
Allemaal positief, veel geluk enz enz....
Ik vraag me echt af waar het geluk blijven hangen is....

Meduusje