2 "nachtelijke" expedities:

Gestart door Opti-Mystique, juli 17, 2005, 11:30:49 AM

Julia

Citaat van: Opti-Mystique op juli 19, 2005, 14:14:05 PM(toch een zwever ;D)

In een luchtballon zweef je ook  :)

lucht-ballon

lucht symbool van geest en wakker zijn, inzichten, ideeën, voorstellingsvermogen, creatief denken (zwaardenkaarten)

ballon symbool voor zwaarmoedigheid, maar ook dat je het belangrijk vindt om jezelf (daarboven) te verheffen. Een ballon kan ook doorgeprikt worden, dan zweef je niet meer  ;D. Dus dan toch misschien een waarschuwing voor zweverigheid  ;D.  

Een quote uit je droombeschrijving:
"Nadat ik in het mandje zat en we opgestegen waren werd ik de eerste keer wakker... Hoewel ik vanwege mijn hoogtevrees nooit in een luchtballon zou stappen, heb ik hier in mijn droom geen seconde aan gedacht."

Heb je kunnen genieten van het uitzicht boven, of werd je op dat moment wakker? Of alleen genoten van het landschap beneden?

Quote: "Het vertrekpunt van de expeditie was aan zee en onderweg daar naartoe was het prachtige landschap het eerste, dat me trof."

Landschap staat, volgens Freud, symbool voor een representatie van 't menselijk lichaam

Groet, Juul :)

Opti-Mystique

Hi Juul,

Ja; ik droom in kleur. De auto had een lichte, beige, kleur.

Bij de eerste droom herinner ik me dat ik op een heuvel in Noorwegen stond, uitkijkend over het landschap. Een slingerweg bergafwaarts moest ik nog af om bij het strand te komen... Ik werd wakker nadat de iedereen bij de expeditieleider in het mandje was gestapt, even nadat we losgekomen waren van de grond. Een ballonvaart zelf zat er (Godzijdank) niet bij... ::).

Ik heb het nieuws over Mexico zijdelings gevolgd en ik ben zelf wel in Mexico geweest, doch herkende ik niets uit de droom als zodanig. Ik wist gewoon dat de tweede droom zich in Mexico afspeelt.

En?? Nog lijken gevonden op zolder?

:P

Ricca

Nou Juul, als je Freud erbij haalt (die oversekste ouwe kn*kker), weet ik nog wel een andere verklaring voor grotten en raketten :-X (discreet over twee dromen verdeeld :P). Dit lijkt me echter niet het thema van deze dromen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Julia

Citaat van: Opti-Mystique op juli 19, 2005, 15:35:46 PMeven nadat we losgekomen waren van de grond. Een ballonvaart zelf zat er (Godzijdank) niet bij... ::).En?? Nog lijken gevonden op zolder?

:P

Zou dat dan kunnen betekenen dat de hoogtevrees symbool staat voor een latent aanwezige angst in je bewuste leven? Ik bedoel, ik heb ook hoogtevrees; ontstaan na m'n eerste ski-vakantie. Maar afgezien van de bergen (en afdalingen; het kippenvel staat op m'n arm nu ik daaraan terugdenk), en het balkonnetje van m'n schoonzus op 4 hoog, denk ik er niet dagelijks aan.

Nee, geen lijken  ;D. Wel een drolletje van de hond en wat opgedroogd kattenkots. Ja, precies op plekjes waar je pas komt, als je gaat rauzen; achter een karrenvracht dozen. Wat heb ik toch een heerlijk leven  :)!

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op juli 19, 2005, 15:55:39 PM
...zou dat dan kunnen betekenen dat de hoogtevrees symbool staat voor een latent aanwezige angst in je bewuste leven?...

Nee, ik heb hoogtevrees in het bewuste leven, een symbool van permanent aanwezige angst met m.i. een oorzaak in het onbewuste (vorig) leven...

Citaat van: Julia op juli 19, 2005, 15:55:39 PM
...wat heb ik toch een heerlijk leven  :)!...

Oww... ik dacht dat je huis vol nare verrassingen zei... :P ;D

;)

Julia

Citaat van: Ricca op juli 19, 2005, 15:54:03 PM
Nou Juul, als je Freud erbij haalt (die oversekste ouwe kn*kker), weet ik nog wel een andere verklaring voor grotten en raketten :-X (discreet over twee dromen verdeeld :P). Dit lijkt me echter niet het thema van deze dromen.

Liefs,
Ricca

:D   :D   :D  naughty Ricca! 8)

En serieus, ik weet dat de Freud niet veel aanhangers had. Jung bijv.  was het meer met hem oneens, dan eens. Maar ik ben ook weer niet zo ver, dat ik weet hoe het wel zit. Wanneer is er nu echt sprake van verwijzing naar sexualiteit (in het algemeen en in 't bijzonder) in een droom?

Ricca

Hi Juul,

Even off-topic dus. De sfeer of de ondertoon van de droom zou een aanwijzing kunnen zijn. Of de gevoelens bij het ontwaken. Ook de kleur oranje en de symbolen die bij het 2e chakra horen (water, waterdieren, insecten, vruchten) kunnen soms in deze richting wijzen. Ik denk sowieso eerder aan een seksuele betekenis bij natuurlijke of levende symbolen dan bij starre symbolen zoals voorwerpen, gebouwen e.d.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca op juli 19, 2005, 18:37:14 PM
...Ik denk sowieso eerder aan een seksuele betekenis bij natuurlijke of levende symbolen dan bij starre symbolen zoals voorwerpen, gebouwen e.d....

Volg ik het nou helemaal; er zijn dus sexueel getinte dromen, dromen waarin je droomt van de daad of de aanloop ernaar toe -met een persoonlijkheid of gewoon een lekker lichaam tot welke je je aangetrokken voelt- én er zijn dromen waarvan de symboliek wijst op een kwestie, die volgt uit sexueel gerelateerde emoties?!

Van het eerste soort kan ik me er ook meerdere herinneren, van de tweede minder, maar misschien ligt dat aan mijn vermogen om dit te interpreteren. De eerste soort "beleef" je in mijn beleving ( ;D ) ook heel anders dan een symbolische droom, zo één als de insteek van dit verhaal. Althans als ik afga op het gevoel dat ik had tijdens en nadien aan de 2 verschillende soorten overhoud...

:)

Ricca

Ja, er zijn actiedromen en dromen die op symbolische wijze naar seksuele gevoelens verwijzen. En om het nog ingewikkelder te maken: niet elke actiedroom hoeft werkelijk met seksualiteit te maken hebben. De daad zelf (of de aanloop daartoe) kan in dromen ook symbolisch zijn voor de behoefte om heel close te zijn met iemand, de behoefte om op intiem niveau met iemand te communiceren, eventueel de behoefte om je met iemand te verZoenen (en het onbewuste beeldt dat heel letterlijk uit). Dit komt veel voor. Of de behoefte om je te verzoenen met een deel van jezelf. Je zou hieraan kunnen denken wanneer je in een droom seks hebt met een onbekende van hetzelfde geslacht. Of met twee onbekenden (2 = getal van verzoening).

Laat je niet beetnemen door de eventuele lichamelijke gevolgen van een droom... :)
From Ricca with Love

Julia

Citaat van: Opti-Mystique op juli 19, 2005, 14:14:05 PMmijn positie wisselde tussen zittend achter het stuur van de auto (gewoon links) en zwevend (toch een zwever ;D) boven de weg, tussen de auto en de buggy in. Mijn armen waren lang genoeg om beiden steeds vast te blijven houden... Het zitten ging over in zweven, wanneer mijn aandacht vol op het besturen van de buggy gericht was!

Je bent dus erg handig met je handen  ;D, in je persoonlijke zaken/dingen dus ook. Ondanks de moeilijkheid van het besturen van de auto, en het in bedwang houden van de buggy (rot zwenkwieltjes), Je komt wel wat later, maar je hebt 't onder controle.... :)

Julia

Citaat van: Ricca op juli 19, 2005, 19:53:24 PM
Laat je niet beetnemen door de eventuele lichamelijke gevolgen van een droom... :)

Ja, vooral voor mannen........  ::)

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op juli 19, 2005, 22:07:24 PM
Citaat van: Ricca op juli 19, 2005, 19:53:24 PM

Ja, vooral voor mannen........  ::)

Ehh... de lichamelijke gevolgen beetnemen...??

:P ;D

Julia

Citaat van: Opti-Mystique op juli 17, 2005, 11:30:49 AM
Ik was bezorgd om mijn hond die ik hier ook bij me bleek te hebben, het was Sita, de herder die wij vanaf mijn 9e gehad hebben. Deze liep nog los op het strand en ik was bang dat ze misschien bij het platform zou schooieren en onder de motoren terecht zou komen. Maar even later zag ik haar vrolijk vanaf het strand aan komen rennen, om de dalende raket nieuwsgierig te bekijken. Hierna werd ik weer wakker...

De hond is, net als bij de Dwaas, het symbool van het instinct, waardoor bewustzijn zich moet laten leiden.  En nog wel een herder (behoeder)....  :)
Leuk trouwens dat je over Sita droomt, ik heb zelf ook vaak het gevoel dat mijn overleden katten (3 inmiddels  :'() overleden zijn.

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op juli 20, 2005, 11:03:03 AM
...ik heb zelf ook vaak het gevoel dat mijn overleden katten (3 inmiddels  :'() overleden zijn...

Dan zullen ze denk ik ook wel overleden zijn... :-X

Julia

Ja, morsdood.

"Ik heb zelf ook vaak het gevoel dat mijn overleden katten bij me zijn."

M'n eerste kater "Solo", een prachtige silver shaded exotic shorthair "hoor" ik nog wel eens. M'n tweede kater "Dennis" was een htk-katermet  ravenzwart haar en geel/gouden ogen, heel stout, van hem droom ik nog steeds. En m'n derde poes "Beau", een maincoon, dat was net een mens, heel bijzonder.