2 "nachtelijke" expedities:

Gestart door Opti-Mystique, juli 17, 2005, 11:30:49 AM

Opti-Mystique

Lieve allemaal,

Graag wil ik mijn expedities van deze nacht met jullie delen:

In de eerste droom werd via Discovery Channel het onderzoeken van grotten gepromoot tot de nieuwste rage. Aangezien er in Nederland weinig grotten zijn, vertrok ik naar Noorwegen. Het vertrekpunt van de expeditie was aan zee en onderweg daar naartoe was het prachtige landschap het eerste, dat me trof.

We zouden vertrekken naar de grotten met een luchtballon en daar moesten we eerst een stuk naartoe zwemmen vanaf het strand. Het was mijn eerste keer en ik realiseerde me, dat ik niet aan de juiste uitrusting had gedacht. Mijn rugzak was bijvoorbeeld niet waterdicht en daarom moest ik hem met 2 handen boven m'n hoofd houden en kon me dus enkel watertrappend naar de luchtballon begeven. Nadat ik in het mandje zat en we opgestegen waren werd ik de eerste keer wakker... Hoewel ik vanwege mijn hoogtevrees nooit in een luchtballon zou stappen, heb ik hier in mijn droom geen seconde aan gedacht.

De tweede droom was een andere expeditie en ook deze had een toeristisch tintje. Ik was in Mexico en daar was het typische toeristenuitje een raketvlucht de ruimte in. Ik was met mijn 2 beste vrienden, een stel, en zij reden met hun auto voorop, over een lange slingerweg door de woestijn naar het strand: wederom het vertrekpunt van de expeditie. Ik raakte met mijn auto steeds meer achterop, omdat ik naast het met mijn linkerhand besturen van de auto, met mijn rechterhand Jesse's buggy óók op de weg moest zien te houden. En deze wilde door de zwenkwieltjes nog wel eens alle kanten op gaan...

Eindelijk aangekomen bij het strand kon ik mijn vrienden niet vinden en ik kwam erachter dat zij al in een raket zaten, maar ze hadden er één te vroeg genomen. Ik stond te wachten bij het platform voor de raket die voor ons gereserveerd was. De raket kwam met de vorige groep terug uit de ruimte en in plaats van een landing van de capsule in zee, kwam de raket in een omgekeerde lancering rechtop naar beneden en ik herinner me hoeveel vuur er uit de motoren kwam. Ik was bezorgd om mijn hond die ik hier ook bij me bleek te hebben, het was Sita, de herder die wij vanaf mijn 9e gehad hebben. Deze liep nog los op het strand en ik was bang dat ze misschien bij het platform zou schooieren en onder de motoren terecht zou komen. Maar even later zag ik haar vrolijk vanaf het strand aan komen rennen, om de dalende raket nieuwsgierig te bekijken. Hierna werd ik weer wakker...

Uiteraard zou ik het fijn vinden als iemand gelegenheid heeft om zijn of haar gedachten hierover te geven. Maar ik ben ook al heel blij met het feit dat ik mijn dromen steeds beter ga herinneren en het gevoel hierbij vast kan houden. Op basis van wat ik hier bij de andere dromen lees, krijg ik een steeds beter idee in welke richting ik kan gaan zoeken. En van tijd tot tijd pen ik mijn dromen lekker op het forum... Dan liggen ze vast... ;)

Liefs, Dolf

Ricca

Een beeld zegt soms meer dan 1000 woorden :P
(en scheelt enorm veel tijd ;D)

...maar woorden kunnen altijd nog volgen........                 liefs van Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Beam me up, Ricca!
To boldly go... where no one has gone before...

;D

Ricca

;D Ook een trekkie?

Where no one has gone before...
Toch herinner ik me de lancering van Pink.
Vanuit Chichén Itzá.
Oók Mexico, btw...

Liefs,
Ricca

From Ricca with Love

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca op juli 18, 2005, 15:35:02 PM
Where no one has gone before...
Toch herinner ik me de lancering van Pink.
Vanuit Chichén Itzá.
Oók Mexico, btw...

Met het verschil dat ik toen Chichén Itzá zelf al verkend had (bovenop de tempel, met grote schrikogen tegen de muur geplakt staande)... Al heeft Pinkerbell het inderdaad inmiddels ook met eigen ogen mogen aanschouwen... ;)

:P

Dragonvlaai

;D Ook een trekkie?

Inderdaad een behoorlijk stonende droom haha.
Zo te lezen denk ik in ieder geval dat je na de eerste keer wakker worden besefte dat je "ergens" niet bang voor hoeft te zijn en in de tweede droom meteen maar een raket nam. Overstap luchtballon / raket is vrij groot. Beetje overmoedig. Dat aspect van "nieuwe rage" staat misschien voor het verlangen / vooruitzicht iets speciaals te doen. Iets wat ongewoon en avontuurkijk is, maar wat je in het gewone leven nooit aan zou durven 9 hoogtevrees )....

Wat denk je zelf van deze trip?

Opti-Mystique

Citaat van: Dragonvlaai op juli 18, 2005, 17:41:05 PM
;D Ook een trekkie?

Wat denk je zelf van deze trip?

Ook een trekkie! ;)

Tja, wat denk ik zelf van deze droom? Hmm, wat losse kreten: uit de interpretatie van mijn haaiendroom weet ik dat open zeewater voor het collectieve onbewuste staat, waar niemand aan ontkomt: het leren leven met onzekerheid. Dit is mijn persoonlijke overwinning van het afgelopen jaar: de levensregie kunnen en durven loslaten. Ik ga dan ook de zee in: een voorwaarde om aan de nieuwe reis / levensfase (in de luchtballon) te kunnen beginnen...

Pas in het water realiseer ik me, dat de inhoud van mijn rugzak nat wordt, omdat deze niet waterdicht is: ook ik zal niet kunnen ontkomen aan emoties die mij vormen en invloed op mijn persoon hebben en deze zullen me ook kunnen verrassen. Maar ik ben er niet meer bang voor en stap erin...

Ik denk dat de bewustwording van schoonheid van het landschap staat voor de tevredenheid die ik momenteel heb, in wie ik ben en wat ik tot nu toe bereikt heb.

EDIT: ik denk dat het promoten van speleologie als rage, meer een aanmoediging is om mijn diepten te gaan verkennen; de onbekende terreinen.

De slingerweg door de woestijn in mijn tweede droom op weg naar het strand, staat voor mijn gevoel voor het levenspad. Iedereen heeft een pad en soms loop je (tijdelijk) dezelfde, mijn vrienden en ik, maar wel in een eigen auto (ik ben even kwijt waar de auto als vervoermiddel, maar ook de luchtballon en de raket als zodanig voor staan). Ik bestuur mijn auto met mijn linker (intuïtieve) hand, maar mijn bewuste heeft veel meer moeite om zich op de rit te houden; hier gaat de aandacht en de energie in zitten...
EDIT: omdat het hier gaat om de buggy van mijn zoontje, denk ik dat ik hier enerzijds gewezen wordt op de aspecten van het leven waar ik dankbaar voor mag zijn, en tevens op de verantwoordingen die ik te dragen heb...

De kale woestijn betekent voor mij denk ik, dat mijn levenspad ook nog langs terreinen voert waar niets groeit: de teleurstellingen die mij onherroeplijk nog te wachten staan, of die gebieden waar ik niets mee hoéf in mijn leven en waar ik dus ook geen energie in hoef te steken.

Ik ben weer op weg naar zee, het is dus duidelijk dat ik altijd met het collectieve onbewuste te maken krijg, wat ik ook wil ondernemen in het leven.
Ik weet niet waarom ik alleen ben bij het platform en waarom mijn vrienden een raket te vroeg hebben genomen. En ook niet waarom de raket omgekeerd naar beneden komt. Ik ben niet bang voor het vuur, maar gefascineerd door de kracht die er vanuit gaat. Ik asscocieer dit vuur met het element Vuur van de Tarot: het creatieve en de wil en kracht om te scheppen. Ik denk dat dit voor mijn sterke wil om mijn ambities te verwezenlijken staat. Het kan ook te maken hebben met mijn nieuwe baan: dit is een nieuw avontuur en schept weer nieuwe mogelijkheden, echter gaat het boven verwachting snel, als een trein of een raket in dit geval, en ligt er een hele mooie kans om al op korte termijn één ambitie te kunnen verwezenlijken...

De hond staat in mijn beleving voor trouw en vriendschap. Ik zie het als een onderdeel van mezelf: ik ben voor mijn gevoel trouw aan mezelf en kan goed met mezelf overweg... being friends with hisself! We hebben meer honden gehad vroeger, maar aan deze heb ik het meeste gezelschap gehad en de leukste herinneringen...

Dat is wat ik er als leek doch Droomeigenaar zelf van kan maken... ;D ::)

Liefs, Dolf

Ricca

Lieve Dolf,

Het doel van de 1e expeditie is de ontdekking (discovery) van grotten. Een grot is een opening naar het on(der)bewuste.
Het doel van de 2e expeditie is de ontdekking van de ruimte/het universum. De ruimte is symbolisch voor het bovenbewuste, het kosmische of universele. Dit vereist een verruiming van het bewustzijn. De terugkeer uit een periode van verruimd bewustzijn kan niet anders dan als een (spijtige) achteruitgang worden ervaren. Vandaar de merkwaardige achterwaartse landing van de raket.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dragonvlaai

Of je krijgt symbolisch te zien dat wat je teweeg brengt in je leven, je terug krijgt van het Universum. Daarom hebben je vrienden hun eigen raket al genomen. Die raket kwam achterwaarts terug met een groep toeristen. Jij was daarna aan de beurt. Het omniversum is groot, misschien een symbool voor deel uitmaken van iets groots. In het dagelijks leven zijn wij niet gewend aan tripjes waarbij toeristen in een raket te water storten. Het heeft meer iets weg van iets meer gebruikelijk zoals openbaar vervoer, en een raket die zo terugkeert naar de aarde is wel een vooruitgang in de zin van toegankelijkheid. Misschien is het universum, de kosmos en het mysterie wat toegankelijker voor je aan het worden, op jouw eigen manier ( je vrienden ook op hun eigen manier ), met en d.m.v. je eigen interpretaties...

Julia

Hé Dolf, misschien moet je gewoon 4 pakken Ola ijsjes (raketjes) kopen. Vier streepjescode plus 3,95 euro erbij en dan heb je zo'n super coole Spongebob rugtas...  :D ;D Liefs, Juul

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca op juli 18, 2005, 19:55:45 PM
De terugkeer uit een periode van verruimd bewustzijn kan niet anders dan als een (spijtige) achteruitgang worden ervaren. Vandaar de merkwaardige achterwaartse landing van de raketââ,¬Â¦

Ja, die gedachte is al vaker door mijn hoofd gegaan de laatste weken. De vraag of ik nu weer helemaal opga in de maatschappij van alledag en mijn gedachten en bezigheiden enkel geleid gaan worden door werk en huis enzo. Maar eigenlijk ben ik me er iedere dag van bewust op welke vlakken in 180Ã,º anders ben gaan denkenââ,¬Â¦ en dat ik dit nu ook nog steeds vasthoud en toepas in mijn leven.

Want tenslotte sta ik wel op tijd bij het platform, ondanks alle moeite die ik moet doen om er te komen. Ik denk dat dit een signaal is om de tijd en de aandacht te nemen voor alles wat ik doe en dat ik op tijd ââ,¬â€œwanneer mijn tijd rijp is- op de juiste plek zal zijn. Omdat ik juist ga instappen en niet terugkeer van mijn ruimtereis.

Citaat van: Dragonvlaai op juli 19, 2005, 00:42:44 AM
ââ,¬Â¦ het heeft meer iets weg van iets meer gebruikelijk zoals openbaar vervoer, en een raket die zo terugkeert naar de aarde is wel een vooruitgang in de zin van toegankelijkheid. Misschien is het universum, de kosmos en het mysterie wat toegankelijker voor je aan het worden, op jouw eigen manier ( je vrienden ook op hun eigen manier ), met en d.m.v. je eigen interpretaties...

De grotten en de ruimte zijn 2 uitersten. Ik associeer de grotten met het aardse en de ruimte met het hemelse. De luchtballon zweeft hiertussen in; het is noch aan de aarde gebonden, noch op hemelse hoogte. Het is een balans, maar wel onderhevig aan de (lucht)stroming van het levenââ,¬Â¦

Ik denk dat het willen verkennen van de grotten, van mijn on(der)bewuste zoals Ricca zegt, een aansporing is om de diepgang in mijn leven ook te blijven verkennen onder de nieuwe omstandigheden, in dat grote geheel (het Universum)ââ,¬Â¦

Erg leuk trouwens, op deze wijze interactief mââ,¬â,,¢n droom ontrafelen; wellicht zelfs leuker dan een strakke interpretatie ontvangenââ,¬Â¦ 8)

Liefs, Dolf

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op juli 19, 2005, 08:28:45 AM
...dan heb je zo'n super coole Spongebob rugtas...  

Waterdicht??

:P

Julia

Citaat van: Opti-Mystique op juli 17, 2005, 11:30:49 AM
Ik raakte met mijn auto steeds meer achterop, omdat ik naast het met mijn linkerhand besturen van de auto, met mijn rechterhand Jesse's buggy óók op de weg moest zien te houden. En deze wilde door de zwenkwieltjes nog wel eens alle kanten op gaan...

Lieve Dolf, ben ook even aan 't nadenken over je droom. Bovenstaand fragment viel mij op. Hoe doe je dat? Zat je dan met gekruisde armen of reed je in een engelse auto? Juul  :)

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op juli 19, 2005, 13:48:01 PM
...Hoe doe je dat? Zat je dan met gekruisde armen of reed je in een engelse auto?...

Da's een goeie Juul, dat doet me nog iets essentieels herinneren. Het was een cabrio, meer een Jeep eigenlijk, en mijn positie wisselde tussen zittend achter het stuur van de auto (gewoon links) en zwevend (toch een zwever ;D) boven de weg, tussen de auto en de buggy in. Mijn armen waren lang genoeg om beiden steeds vast te blijven houden... Het zitten ging over in zweven, wanneer mijn aandacht vol op het besturen van de buggy gericht was!

Liefs, Dolf

Julia

Droom je in kleur? Zo ja, weet je dan ook nog welke kleur de cabrio had?

Deze droomomgevingen staan momenteel in de actualiteit. (Emily -> Mexico en 't plaatsen van een prachtige fjord op de werelderfgoedlijst).
Is dit toeval of heeft het nieuws indruk op je gemaakt of je op een andere manier aan het denken gezet? Groeten van Juul die ondertussen een zolder opruimt  :)