rare droom over school en etc

Gestart door Dropje, juli 11, 2005, 22:13:31 PM

Dropje

Het is een erg rare droom. ik droomde dat ik op de fiets zat op weg naar mijn basisschool. Ik kwam het schoolplein op en stalde mijn fiets in een fietsenrek.Op dat moment kwam ik erachter dat ik mijn ogen niet had opgemaakt.. shit dacht ik... zo mag *hij* me niet zien. Ik kwam wat *vrienden* tegen en samen nliepen we het lege schoolgebouw binnen. we liepen *onze* klas in. Daar was een spiegel, ik ging er bij staan, pakte een wimperkrultang en wou me wimpers krullen, op dat moment veranderde de krultang ineens in een schaar en had ik hem door mijn bovendste ooglid gespiesd... een heel eng gezicht... van binnenuit zo naar buiten toe door me ooglid had ik de schaar vast! ( niet door me oogbol heen dus..)

::) ik weet me echt geen raad. hij blijft wel rondspoken

dropje

Dropje

Dropje

vannacht weer een rare droom...

ik vloog in een klein vliegtuigje, naast mij zat een soort van vriendin.
ineens ging hij op zen kop... gelukkig had ik mijn gordel om!!!.... ik vond het doodeng... en me gordel kraakte! hij zou het niet lang meer houden op zijn kop... mijn vriendin greep mijn gordel/mij bij mijn buik en hield me zo tegen. we vlogen nog steeds op zijn kop over een rivier en kwamen bij hijkranen met soort van *lianen/slingers* eraan, we vlogen bijna in die slingers! na ontwijkingen vlogen we weer verder, nog steeds op zijn kop, en nog steeds hield zij mij tegen,want mijn gordel was niet sterk genoeg.  we kwamen bij weiland en bomen.. en langs een weg kwamen we tot stilstand aan de grond... op zijn kop....dit is denkik geen *crash* te noemen... alhoewel we op de kop vlogen... we maakte een zachte landing zonder hobbels en stoten.

??? wat moet ik hier nou mee... normaal droom ik nooit zo vaak zo sterk.... en ik heb echt het diee dat ze wat duidelijk maken, aangezien ik ze nooit zonder reden onthou... ???

ik heb me rot gezocht maar wordt er niet wijs uit! misschien kan iemand me met deze 2 dromen helpen? daar word ik zelf ook onwijs mee geholpen!! zo leer ik weer mijn dromen beter uit te leggen voor mezelf!!!

xx dropje

Ricca

Hi Dropje,

Eerst even een vraagje. Ging het in de eerste droom om je linker- of je rechteroog?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dropje

mijn rechter vanuit de spiegel gezien.... dus in het echt me linker....

( is mijn 1e ingeving... nu ik er langer over na ga denken weet ik het niet..)
xxx dropje

Dropje

tuurlijk niet:P rechts is in spiegel gwoon rechts:P

Dropje

ik ben er uit:) linkeroog.

???is er verschil kwa uitleg?

( even verdere uitleg waarom ik het zo graag wil weten...)
Ik heb nu heel erg sterk door dat als ik een droom duidelijk herinner dat dat niet voor niks is. het heeft altijd een boodschap. zo komen ze vaak... en zo een hele tijd niet. het zijn echt boodschappen over mezelf. )

Ricca

Lief Dropje,

Dat is een ingewikkelde droom (droom 1). Er loopt van alles door elkaar... Het is dus toch het linkeroog? Dan wil de droom je iets over jezelf duidelijk maken. Met het rechteroog kijk je naar de buiten (de buitenwereld), met het linkeroog naar binnen. De school laat zien dat je in een situatie zit waarin je iets mag leren. En waarschijnlijk iets heel elementairs (basisschool).

Je wilt niet dat *hij* je onopgemaakt ziet. Misschien ben je een beetje bang dat je niet goed genoeg bent zoals je werkelijk bent. Dat is natuurlijk helemaal niet terecht, je bent zelf heel waardevol. Vergeet dat nooit. In je poging om een betere indruk op hem te maken doe je eigenlijk jezelf geweld aan (de schaar door het ooglid). Deze kant van de droom zegt je om gewoon jezelf te zijn.

Een oog heeft ook te maken met zien en met het ooglid kun je het oog sluiten. Bijvoorbeeld als je iets niet wilt zien, of een oogje dichtknijpen. ;) Je hebt een schaar (waarvan je niet besefte dat je hem vasthad) door het ooglid gestoken. Je hebt helemaal niet gemerkt dat je het deed, maar ineens zie je dat je dat gedaan hebt... Ook vanuit deze invalshoek laat de droom  zien dat je eigenlijk jezelf pijn doet. Het gevolg van de schaar door het ooglid is dat het oog niet meer dicht kan... waardoor je wel zou móeten zien wat er aan de hand is. Maar het is zo eng en waarschijnlijk ook pijnlijk dat je ervoor terugschrikt om goed te kijken. Je voelt je gekwetst...

Met een schaar kun je iets doorknippen, en dit symbool heeft vaak te maken met loslaten of een band verbreken. Je hebt het vermogen om hem los te laten, maar in plaats daarvan doe je jezelf pijn... Wil je niet toch proberen hem te laten gaan? Al was het maar voorlopig. Het is toch duidelijk dat hij je niet wil zien? Dat kun je alleen maar accepteren, hoeveel verdriet je er ook van hebt. Het lijkt heel hard van hem, maar wees dan in ieder geval zacht voor jezelf. Heb je de mogelijkheid dat je hem nooit meer zult zien écht onder ogen gezien (alweer die ogen)? Als je het zou kunnen opbrengen om te zeggen: "Nou goed, misschien zie ik hem inderdaad nooit meer, maar dat moet dan maar...", dan kun je beginnen met je verdriet te verwerken...

Liefs en sterkte,
Ricca
From Ricca with Love

Dropje

echt  heel erg bedankt voor de uitleg van mijn 1e droom !!!!

ik heb gelijk over dat mijn droom/dromen belangrijk is/zijn. maar jeetje wie zorgt bij mij voor zulke dromen.. duidelijk niet mijn bewustzijn van nu/overdag.

maar je uitleg, ik voel me er gewoon goed bij, je hebt echt helemaal gelijk!! Ik ben je dan ook heel erg dankbaar voor de uitleg van mijn eerste droom. Ik kan dat zelf echt niet!!! ik wil oook hierbij vragen.. of ik nog een paar keer een droom hier neer mag zetten voor uitleg. Echt helemaal niet voor misbruik hoor!!

je laatste alinea gaat over mijn onderwerp bij *onrust* .. dat klopt , dat wist ik op dat moment nog niet zeker omdat *hij* er zelf niet in voorkomt, of iig niet in een *lichaam* die ik zag.

ik heb ook de kracht om hem  totaal uit mijn gedachtes te wissen. maar iets houd me op de 1 of andere manier nog vast, misschien wel vastklampen door mijn liefde voor hem. maar aan de liefde ga ik ook twijfelen door zijn botheid. hij zal nooit zo goed, lief, liefdevol en etc zijn wat ik zo graag ooit wil zien in iemand. en hij is degene die nu zwak is, niemand kijkt bepaald positief tegen hem op nu.

heel heel erg bedankt!! en ik ga je uitleg nog is goed laten doordringen:)

Dropje.

p.s de 2e droom is nog vager he:)

Dropje

nog een bijlage;

< Je wilt niet dat *hij* je onopgemaakt ziet. Misschien ben je een beetje bang dat je niet goed genoeg bent zoals je werkelijk bent. Dat is natuurlijk helemaal niet terecht, je bent zelf heel waardevol. Vergeet dat nooit. In je poging om een betere indruk op hem te maken doe je eigenlijk jezelf geweld aan (de schaar door het ooglid). Deze kant van de droom zegt je om gewoon jezelf te zijn.
>
ik leg de schuld op mezelf, ik geef mij de schuld als aanleiding van dit alles. en wil me ook weer kwetsbaar opstellen door bijv een mail te sturen met mijn gevoelens. maar dat is eigenlijk zwak, hij verdient het niet, en ik stel me te kwetsbaar op. ik ben degene die nu sterk staat en niet hij... daar heeft een vriend van mij gelijk in.

(K)(K)(K) dropje

Ricca

Lief Dropje,

Ja, de dromen komen uit jezelf. Je hebt ze helemaal zelf gemaakt. Ze komen uit het onbewuste, het meest wijze deel van jezelf. :)
Ik bracht droom 1 inderdaad in verband met jouw onrust-topic. Het zou ook vreemd zijn als je niét droomde over iets wat je zó bezighoudt. Dromen zijn meestal heel actueel. Ook droom 2 past helemaal bij die onrust.

Het element lucht staat voor het denken en het vliegtuig dat door de lucht vliegt, staat voor de gedachten die door je hoofd razen. In dit geval nogal verwarde gedachten (je vliegt op kop). En daar horen natuurlijk ook gevoelens van verwarring bij, maar de gedachten zijn er altijd het eerst. Je vindt het heel eng en bent bang dat je uit het vliegtuig zult vallen (krakende gordels: gevoel van onveiligheid). Gelukkig is er ook een sterke kant van jou (die soort van vriendin) die precies weet wat ze moet doen en die jou helpt. Eigenlijk help je dus jezelf om erdoor te komen :). Je raakt bijna in de situatie verstrikt (in lianen/slingers kun je verstrikt raken, vast komen te zitten). Het lijkt alsof je helemaal geen invloed hebt op het vliegtuig, alsof je gedachten met je aan de haal gaan, maar toch kom je wel goed terecht. Je stort niet neer (of in), je komt gewoon tot rust (de zachte landing). Dat is een heel positief element in de droom. De wereld staat nog wel op z'n kop, maar het is allemaal niet zo'n ramp als je eerst vreesde. Je kunt het echt wel aan.

P.S. Natuurlijk mag je nog wel eens een droom op het forum zetten. Als het er veel zijn, kan ik natuurlijk niet garanderen dat je ze allemaal uitgelegd krijgt, maar de kans is er altijd... ;)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Dropje

Vannacht weer een droom met die jongen erin.

we waren met ze 3en, ik, hij en nog een meisje, geen idee wie dat is.( geen gezicht of iets, ik weet het gewoon niet)

hij heeft een autootje, en we reden in een heuvelachtig gebied. ineens had een grote groep negers ( ja sorry, lachwekkend) zijn auto gestolen. wij gingen die auto terug halen. de auto had geen bezine, dus wij vullen , vullen maar die groep mannen kwam eraan! wij als een gek die auto in en proberen m te starten, en net op t laatste nippertje kwam de auto op gang.

wij ergens op een plek gestopt bij een schuur. hun 2 waren even weg ik bij de auto, en die groep mannen kwamen eraan! erg bedreigen dus ik screeuwen, hun rennen! ik dat meisje de auto in duwen, stoel naar achter en zelf erin gesprongen, net op tijd weer de auto in, weg gereden en toen werd ik wakker.

( rare droom, al helemaal omdat *hij* erin voor komt. ik heb liever dat hij nooit meer in mijn dromen voorkomt...)

en wat betekend in een nachtmerrie; dat iemand ontvelt wordt... ( dus doodgaat) en iemand zijn bloedsomloop ineens de andere richting op gaat stromen ( diegene ging daar ook aan dood) en binnen 2 weken moesten/gingen er 3000 mensen dood op van die rare methodes( ontvelt etc)

liefs dropje..

Dropje

vannacht weer een droom die ik niet begrijp... ookal gaat het steeds beter:) dit is echt een droom die ik totaal niet snap. ik zal hem niet helemaal vertellen maar wat aspecten ervan.

1e; ik was aan het camperen met mijn ouders. we moesten de caravan verplaatsen, op de plek zetten of iets dergelijks, ineens begon de caravan naar beneden te rijden( het liep heuvelachtig) ik in me eentje aan een handvat achter de caravan hangen, en proberen hem recht te houden zodat hij niet op de kinderen bij de andere tenten zou inrijden. hij ging zo hard! en ik er maar aan hangen, ik probeerde hem een heuvel opwaarts te sturen ik kreeg hem welliswaar die kant op maar hij bleef maar als een gek doorrollen... ik kon niks doen, eigenlijk de hele tijd al niet, het was een ramp.

2e; ik liep bij een stadje in me eentje, ik zocht een fontein want dat gaf toegang tot een grot/kelder/ondergrondse gangen/graftombe, ( geen idee waarom ik dat zocht..) ik vond de fontijn bij een terras, ik draaide wat of iets dergelijks en een * graftombe, deksel* schoof open, ik liep de donkere trap af naar beneden, het was harstikke beklemmend daar, heel krap, ik liep trappen op en af, allemaal van oud donker beschimmeld gesteente ( zoals je wel is ziet bij die hele oude grafstenen)  ik moest op mijn buik een trap op want het plafond was zown 50 cm boven de trap/grond. ik was bang voor het donkere en beklemmende. overal dreigde gevaar( het gevoel) , en overal gangen en trappen naar beneden die helemaal rond liepen zodat je niet kon zien waar de trap naar beneden op uitliep, daar ging ik ook niet in, en uiteindelijk kwam ik weer in de buitenlucht, op een klein grasveltje naast een snelweg ( die uitgestorven was).

dit herhaalde zich nogmaals... maar dan met een jongen erbij die ik daar tegenkwam ( onder de grond) en met onwijs veel kleine en grote spinnen, hij was niet bang geloof ik, en ik wel voor die spinnen en dreiging ! en hij lachte van, kom nou maar. ook bij van help er dreigt gevaar, beklemming en doodsangst deed hij harstikke luchtig.

wie kan mij deze droom wel  uitleggen? Zou het erg fijn vinden...:$... ik was helemaal ontdaan van die droom

xxx dropje

Dropje

Ricca

Citaat van: Dropje op augustus 02, 2005, 11:16:50 AM
Vannacht weer een droom met die jongen erin.
we waren met ze 3en, ik, hij en nog een meisje, geen idee wie dat is... enz.

Lief Dropje,

Het onbekende meisje in deze droom is gewoon een andere kant van jezelf. Waarschijnlijk een stukje van jouzelf dat deze jongen nog niet helemaal heeft/had losgelaten, want op een gegeven moment is zij samen met hem weg en ben jij alleen.
Het autootje, waar jullie samen in zitten kan voor de relatie staan waar jullie in zaten... En die relatie lag van alle kanten onder vuur. Zo heb jij dat ervaren.

Over het ontveld worden en de omgekeerde bloedsomloop denk ik nog even na...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love