Wie wil mij even verder helpen

Gestart door Sunchild, juli 03, 2005, 20:27:06 PM

Sunchild

Dag Allemaal

Onlangs heb ik een tarotlegging gedaan. Ik weet totaal geen verstand van de leggingen, noch de betekenissen daarvan. Ik had ook niet een specifieke vraag. De legging was als volgt;

------------------

De Hogepriester

-------------------

-------------                    -------------------    ------------------

De Geliefden                     De Keizerin              De Hogepriesteres

------------                      -------------------   ------------------

-------------------

De Maan

-------------------

Zo zag het eruit, ik kan er echt niets van maken  ::). Dus ik kijk hierbij iedereen heel lief aan, in de hoop dat ik er wijzer van kan worden  :D

Thank you  :-*

Julia

Citaat van: Sunchild op juli 03, 2005, 20:27:06 PM
Dag Allemaal

Onlangs heb ik een tarotlegging gedaan. Ik weet totaal geen verstand van de leggingen, noch de betekenissen daarvan. Ik had ook niet een specifieke vraag. De legging was als volgt;

Zo zag het eruit, ik kan er echt niets van maken  ::). Dus ik kijk hierbij iedereen heel lief aan, in de hoop dat ik er wijzer van kan worden  :D

Thank you  :-*

Hoi Sun,
Als je geen specifieke vraag hebt, is het moeilijk voor een ander de kaarten te interpreteren. Dus zomaar wat doen, werkt niet echt. Dus als je een vraag hebt, shoot. Ik wil er met alle plezier  :)naar kijken.

Je kijkt iedereen lief aan, in de hoop er wijzer van worden? Klinkt als "een ander voor jou te laten rennen, omdat jij iets wilt bereiken. Als je daadwerkelijk wijzer wilt worden over iets, is dit niet de manier. You known better than that.... ;).

Lieve groeten, Julia  :)

Ricca

;D ;D Heb je ook een legpatroon gebruikt of is het een fantasiepatroontje?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Citaat van: Ricca op juli 04, 2005, 14:15:07 PM
;D ;D Heb je ook een legpatroon gebruikt of is het een fantasiepatroontje?

Liefs,
Ricca

;D ;D ;D Onder het motto "Fantasie is een goddelijke ingang"  :P

Sunchild

Citaat van: Julia op juli 04, 2005, 12:36:59 PM
Citaat van: Sunchild op juli 03, 2005, 20:27:06 PM
Je kijkt iedereen lief aan, in de hoop er wijzer van worden? Klinkt als "een ander voor jou te laten rennen, omdat jij iets wilt bereiken. Als je daadwerkelijk wijzer wilt worden over iets, is dit niet de manier. You known better than that.... ;).

Das onaardig! Het is de waarneming, enkel bepaald door de waarnemer zelf, die de waarheid bepaald. Dus "klinkt als" dat ken ik niet! Met andere woorden; "Het zegt meer iets over jou, dan over mij"!

.....So I do know better (I guess)! Maybe you can learn something from it!!  ;)

Meer en meer begint dit te lijken op een secreten club  ::)

Julia

ships! Tekst kwijt. Too bad, sandwhichspread. Ik ga nu de gebruikelijke familie-avondspits in. Als alles en iedereen schoongeboend en wel op bed ligt, ben ik terug.

Groetjes, Juul  :)

Julia

Citaat van: Sunchild op juli 04, 2005, 16:54:37 PM
Meer en meer begint dit te lijken op een secreten club  ::)

Met jou als voorzitster waarschijnlijk.... ;D

Zoals gezegd, ben ik voor het eten (en spits) een heel lap tekst kwijt geraakt. Maar goed, 't kwam er hier op neer:

Je zegt onwijs vaak, wijze dingen; voor je lengte dan  :). Theoretisch gezien klopt veel van wat je zegt.  Maar vaak wals je dwars over iemand's gevoelens, dan kom je soms kwetsend over. Vraag me niet om concrete voorbeelden, het is niet wat je zegt, maar hoe je het zegt. Het is soms je woordkeus of een bepaalde intonatie die zo'n indruk bij mij achter laat.

Het zal beslist niet je bedoeling zijn, maar lees je teksten zelf eens door, dan zie je hoe je soms doordramt en dat er geen greintje liefde of gevoel door je teksten heen sijpelt. Ook al zijn sommigen in jouw ogen een stuk minder ontwikkelt als jij, vergeet niet dat ieder zo z'n eigen dingen meemaakt en ook draagt.

Met perfectionisme is niets mis, zeker als jij daar zelf geen last/hinder van hebt. Bedenk alleen dat niet iedereen jouw snelheid van denken heeft, of eenzelfde (zelf)kennis heeft of ervaart als jij...
Je gevoel voor humor is daarbij, door al je ernst, niet te meten, daar moet je naar graven.

Ik "zie" je op het forum als een heel lief, enthousiast, intelligent, leergierig, boos,  verdrietig en opgefokt meisje. Je staat stijf van de stress. Terwijl ik dit typ kan ik m'n rug en nek kraken (auw).  

Het ligt niet in m'n bedoeling je iets te leren, aan te praten of erger nog, je te kwetsen. Laat staan dat ik een discussie wil beginnen over wat wel of wat niet is. Ik voel mij niet aangevallen, en wil nog steeds met plezier, een kaart voor je leggen. Lieve groet, Julia  :)

Sunchild

Ik vind het erg lief dat je een poging wilt wagen om een legging voor mij te doen. Alhoewel ik geloof dat het weinig zin heeft. Ik krijg het gevoel dat jij niet weet wie ik ben . Zo kun je jezelf niet in mijn plaats zetten.

Bedankt voor de Analyse  ;)

Liefs,
Sunchild

Ricca

Lief Zonnetje,

Geen vraag en geen legpatroon. Dus je laat me helemaal vrij... Die kans laat ik niet voorbijgaan :D ;D :P (maar ik hoop ook nog steeds op een legging van Julia).

Het centrale thema van de legging is groei & bloei en de gepassioneerde overgave aan het leven (de Keizerin). Niks saai, niks spuugzat, maar genieten van het leven! Dat is het allereerste doel. Hiervoor is het nodig dat je in harmonie komt met jezelf en je omgeving. Je hebt een enorm vermogen om lief te hebben. Heb ook het leven zelf lief. Gelukkig zijn is een keuze.

Je wordt gevoed vanuit vier richtingen.

1. Op het Noorden, de plek waar de fysieke zon ( :)) nauwelijks komt en die je daarom kunt opvatten als een gebied dat je mogelijk wat veronachtzaamd hebt, ligt de Hiërofant (= Hogepriester). Er zijn allerlei mensen in de wereld van wie je iets kunt leren, tot wie je je kunt wenden voor raad of hulp. Van leraren en deskundigen op een bepaald gebied tot hele gewone mensen. Mensen hebben je veel te bieden, al was het maar het opfrissen van je eigen weten. Het is belangrijk om in te zien wat je zélf kunt en wanneer je de hulp van anderen nodig hebt. Neem vooral die dingen tot je die je BLIJ maken.

2. Op het Oosten ligt de Hogepriesteres, je eigen innerlijke weten. Zie deze belangrijke lerares nooit over het hoofd... Wat zij je te geven heeft is de waarheid om op te vertrouwen en de wijsheid die het aardse weten te boven gaat, maar die je toch niet van het aardse vervreemdt. Zij herinnert je aan de levensreis die voor je ligt en de noodzaak om vol te houden.  

3. Op het Zuiden, waar de zon op zijn hoogst staat, mag jij de diepte van het onbewuste in, want de Maan wijst op je dromen. Geef aandacht aan je dromen en vertrouw erop dat je precies die dromen krijgt die je nodig hebt.

4. De Geliefden op het Westen staat voor de harmonieuze vereniging van het mannelijke en het vrouwelijke in jezelf. Realiseer je dat iedere persoon een balans heeft tussen mannelijke en vrouwelijke kanten. 'Toevallig' merkte je in een ander topic zelf al op dat je wel eens aan je vrouwelijke kanten mocht gaan werken. Dit zal ook jouw opstandigheid tegen het leven verminderen. Dat dit echt belangrijk voor je is blijkt uit de grote en stralende zon op deze kaart. :D

En dan kom ik weer terug bij de Keizerin die ook het vrouwelijke in jezelf vertegenwoordigt. Bekijk alles met liefde, als een deel van jezelf. Merk je dat ik daarmee ook zeg dat je van jezelf moet houden? Uiteindelijk leer je het meest door je hart open te stellen. Je levenstaak ligt in ieder moment, in de kleinste kleinigheden. Niet in de toekomst. Altijd in het NU. Waar ben je goed in? Wat geeft je op dit moment de meeste voldoening? Daarin ligt je opdracht. Je eigen hart wijst je de weg naar de zin van je leven en naar de rol die je hebt te vervullen. Volg je hart, zonder omwegen. En met liefde.

En je weet toch dat onder de schaduwlaag van verwarring en twijfel de zon altijd schijnt?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Citaat van: Ricca op juli 07, 2005, 14:54:57 PM
Lief Zonnetje,

Geen vraag en geen legpatroon. Dus je laat me helemaal vrij... Die kans laat ik niet voorbijgaan :D ;D :P
Ooit vernam ik van een bron; "Een mens zijn vrijheid bieden is het mooiste wat er bestaat" Dus alstublief, met alle liefde  ;D ;D

Citaat van: Ricca op juli 07, 2005, 14:54:57 PM

Het centrale thema van de legging is groei & bloei en de gepassioneerde overgave aan het leven (de Keizerin). Niks saai, niks spuugzat, maar genieten van het leven! Dat is het allereerste doel. Hiervoor is het nodig dat je in harmonie komt met jezelf en je omgeving. Je hebt een enorm vermogen om lief te hebben. Heb ook het leven zelf lief. Gelukkig zijn is een keuze.

Je wordt gevoed vanuit vier richtingen.

1. Op het Noorden, de plek waar de fysieke zon ( :)) nauwelijks komt en die je daarom kunt opvatten als een gebied dat je mogelijk wat veronachtzaamd hebt, ligt de Hiërofant (= Hogepriester). Er zijn allerlei mensen in de wereld van wie je iets kunt leren, tot wie je je kunt wenden voor raad of hulp. Van leraren en deskundigen op een bepaald gebied tot hele gewone mensen. Mensen hebben je veel te bieden, al was het maar het opfrissen van je eigen weten. Het is belangrijk om in te zien wat je zélf kunt en wanneer je de hulp van anderen nodig hebt. Neem vooral die dingen tot je die je BLIJ maken.

2. Op het Oosten ligt de Hogepriesteres, je eigen innerlijke weten. Zie deze belangrijke lerares nooit over het hoofd... Wat zij je te geven heeft is de waarheid om op te vertrouwen en de wijsheid die het aardse weten te boven gaat, maar die je toch niet van het aardse vervreemdt. Zij herinnert je aan de levensreis die voor je ligt en de noodzaak om vol te houden.  

3. Op het Zuiden, waar de zon op zijn hoogst staat, mag jij de diepte van het onbewuste in, want de Maan wijst op je dromen. Geef aandacht aan je dromen en vertrouw erop dat je precies die dromen krijgt die je nodig hebt.

4. De Geliefden op het Westen staat voor de harmonieuze vereniging van het mannelijke en het vrouwelijke in jezelf. Realiseer je dat iedere persoon een balans heeft tussen mannelijke en vrouwelijke kanten. 'Toevallig' merkte je in een ander topic zelf al op dat je wel eens aan je vrouwelijke kanten mocht gaan werken. Dit zal ook jouw opstandigheid tegen het leven verminderen. Dat dit echt belangrijk voor je is blijkt uit de grote en stralende zon op deze kaart. :D

En dan kom ik weer terug bij de Keizerin die ook het vrouwelijke in jezelf vertegenwoordigt. Bekijk alles met liefde, als een deel van jezelf. Merk je dat ik daarmee ook zeg dat je van jezelf moet houden? Uiteindelijk leer je het meest door je hart open te stellen. Je levenstaak ligt in ieder moment, in de kleinste kleinigheden. Niet in de toekomst. Altijd in het NU. Waar ben je goed in? Wat geeft je op dit moment de meeste voldoening? Daarin ligt je opdracht. Je eigen hart wijst je de weg naar de zin van je leven en naar de rol die je hebt te vervullen. Volg je hart, zonder omwegen. En met liefde.

En je weet toch dat onder de schaduwlaag van verwarring en twijfel de zon altijd schijnt?

Liefs,
Ricca
WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!! IK DANK U  :D

P.s. Ik weet een hoop, maar niet genoeg. Dat wat ik weet, was weer even vergeten! Ik geloof wel dat de zon weer zal gaan schijnen  ;)

Dank je, Ricca

Julia

Lieve Sun,
Hierbij dan de KK legging zonder vraag, met alle plezier gelegd.  Moeilijk vond ik het wel, ben erg benieuwd naar je reactie/ jullie reacties. Lieve groet, Julia  :)

1. Bekers 10 (hier gaat 't om)
2. Bekers 4 (confrontatie)
3. Staven 7 (nabije toekomst)
4. Zwaarden 2 (doel)
5. Zwaarden Schildknaap (verleden)
6. Pentakels Koning (wat onder de oppervlakte ligt)
7. Bekers 8 (hoe jij de dingen ziet)
8. Staven 3 (hoe je omgeving de dingen ziet)
9. Gehangene (je angsten, je hoop)
10. Staven Schildknaap (de uitkomst)

1. Bekers 10:
Je verkeert graag in het gezelschap van vrienden, collega's en familie; goede contacten zijn belangrijk voor je, dat geeft je een geborgen gevoel. Je voelt je daardoor "thuis", en hebt het dan goed naar je zin. Je kan dan bergen verzetten.

2. Bekers 4:
Als daar om welke reden dan ook een verandering in komt, dan heb je de neiging je blind te staren op hetgeen je ergert. Wanneer er bij jou iets in 't verkeerde keelgat schiet, dan staat alles je direct tegen en kan de persoon/personen voor jouw part de pot op. Als je vanuit zo'n stemming handelt of aan iets nieuws begint, dan komt daar niet echt iets goed uit en sta je ook niet open voor een heleboel andere dingen die wel leuk zijn. En anderen staan dan niet open voor jouw dingen.

3. Staven 7:
Je voelt je positie bedreigd, of het gaat om iets waarvoor nog gestreden moet worden. Denk goed na hoe je de kwestie aanpakt. Je kunt alle gelijk van de wereld hebben, maar als je het probleem/persoon benadert als een olifant in een porcelijnkast, wordt je standpunt/voornemen niet echt met open armen ontvangen.  

4. Zwaarden 2:
Deze kaart wordt gekenmerkt door twijfels en gedachten die elkaar tegenspreken. Je verstand en je gevoel liggen niet op één lijn. Je innerlijke leiding staat op de achtergrond, waardoor je constant 't gevoel hebt dat je niet uit je twijfels komt. Maar dat is met name wat jezelf betreft. Waarom is het voor jou zo moeilijk te geloven, dat anderen van je houden, of het in ieder geval goed met je menen?

5. Zwaarden Schildknaap:
De kaart van helderheid/opheldering, wat meestal niet gewaardeerd wordt omdat zij bijna altijd verbonden is met kritiek en/of provocatie. Wellicht heb je erom gevraagd, omdat je aan jezelf wilt werken. Toch loont het altijd de moeite om ernaar te luisteren. Daar ligt nu juist de kans om wijzer te worden, om iets te weten te komen, Zels als achteraf blijkt dat de kritiek onterecht is....

6. Pentakels Koning:
Over mannelijke eigenschappen gesproken  ;)........ Je bent een levensgenieter. Alleen weet je niet goed hoe te genieten (of dat vast te houden) en dan ben je niet te genieten  ;D  :P .
Je wordt snel overweldigd door anderen, omdat je alleen maar gefocust bent op je eigen resultaten, op je eigen doel, je eigen zekerheid en veiligheid.  Samen met de oogkleppen van zwaarden 2, blijf je in dat kringetje draaien.

7. Bekers 8:
Door veranderingen/teleurstellingen bevind je je in een veranderingsproces. Je staat op het punt een nieuwe, noodzakelijke stap te zetten, maar dat wordt bemoeilijkt omdat een deel van jou zich blijft houden aan "het oude".  

8. Staven 3:
Anderen zien dat je goed op weg bent, en dat je goed en stevig in je schoenen staat. De enige die dit allemaal onderschat ben je zelf (met je kont door de helft). Verder kan ik deze kaart niet zo goed plaatsen in dit geheel. Misschien komt dat later.

9. Gehangene:
Je weet dat je je nu in een bepaalde crisis bevindt, maar je ziet niet wat jouw aandeel hierin is. Je voelt een innerlijke leegte. Wellicht zie je het zelf anders; ben je teveel bezig met afleidingsmanoeuvres, zwelg je makkelijk in 'n slachtofferrol of trek je de aandacht door je eigen misgenoegen. Het vreet energie, en voordat je het weet nemen dat soort gevoelens de overhand en kun je helemaal niet meer genieten van het leven.

10. Staven Schildknaap:
Er zullen spannende dingen/voorstellen op je pad komen. De vraag is in hoeverre jij je laat motiveren, meeslepen.....

Sunchild

Citaat van: Julia op juli 08, 2005, 10:40:04 AM
Lieve Sun, hierbij alvast een opzetje. Ik krijg net onverwacht bezoek. Ik hoop dit vanmiddag voor je verder uit te werken. Tot later!

1. Bekers 10 (hier gaat 't om)
2. Bekers 4 (confrontatie)
3. Staven 7 (nabije toekomst)
4. Zwaarden 2 (doel)
5. Zwaarden Schildknaap (verleden)
6. Pentakels Koning (wat onder de oppervlakte ligt)
7. Bekers 8 (hoe jij de dingen ziet)
8. Staven 3 (hoe je omgeving de dingen ziet)
9. Gehangene (je angsten, je hoop)
10. Staven Schildknaap (de uitkomst)

1. Bekers 10:
Je verkeert graag in het gezelschap van vrienden, collega's en familie; goede contacten zijn belangrijk voor je, dat geeft je een geborgen gevoel. Je voelt je daardoor "thuis", en hebt het goed naar je zin.

2. Bekers 4:
Je hebt de neiging je blind te staren op hetgeen je ergert. Wanneer er bij jou iets in 't verkeerde keelgat schiet, dan staat alles je direct tegen en kan de persoon/personen voor jouw part de pot op. Als je vanuit zo'n stemming handelt of aan iets nieuws begint, dan komt daar niet echt iets goed uit en sta je ook niet open voor een heleboel andere dingen die wel leuk zijn.

3. Staven 7:
Je voelt je positie bedreigd, of het gaat om iets waarvoor nog gestreden moet worden. Denk goed na hoe je de kwestie aanpakt. Je kunt alle gelijk van de wereld hebben, maar als je het probleem/persoon benadert als een olifant in een porcelijnkast, wordt je standpunt/voornemen niet echt met open armen ontvangen.  

4. Zwaarden 2:
Deze kaart wordt gekenmerkt door twijfels en gedachten die elkaar tegenspreken. Je verstand en je gevoel liggen niet op één lijn. Je innerlijke leiding staat op de achtergrond

5. Zwaarden Schildknaap:
De kaart van helderheid/opheldering die meestal niet wordt gewaardeerd omdat zij in de regel verbonden is met kritiek. Wellicht heb je erom gevraagd, omdat je aan jezelf wilt werken. Zoniet, dan zit je "gewoon" in een vervelende periode.

6. Pentakels Koning:
Je bent een levensgenieter. Alleen weet je niet goed hoe te genieten. (Soms ben je ook niet te genieten  ;D  :P ). je bent een sterk, duidelijk aanwezig en trouw persoon

7. Bekers 8:
Je bevindt je in een veranderingsproces en geeft dierbare gewoonten op. Of je staat op het punt uit vrije wil een omgeving te verlaten om een nieuwe, noodzakelijke stap te zetten.

8. Staven 3

Anderen zien dat je goed op weg bent, en dat je goede vooruitzichten hebt. De enige dit dit allemaal onderschat en je zelf.

9. Gehangene

10. Staven Schildknaap

Julia, dank je voor de tijd en moeite. Ik wil wel eerlijk blijven, zonder je gevoelens te kwetsen (of je dat nu gelooft of niet). Ik ben zeer tevreden met Ricca's uitleg van de kaarten die ik zelf gelegd heb. Want dat was de vraag of je mijn kaarten uit wilt leggen. Nu heb je zelf kaarten getrokken, de uitleg is precies dat beeld wat je van mij hebt. Wat ik als zeer interessant beschouw, het blijkt dus dat jouw eigen energie een rol speelt bij het trekken van de kaarten. Ik zal er dan ook niet om heen draaien, de uitleg is zeer negatief. Nogmaals bedankt, maar blijf het niet met de kaarten als de uitleg eens.

Liefs,
Sunchild

Julia

Het is goed zo, Majesteit. In ieder geval heb ik het met plezier gedaan, en heb er erg veel van opgestoken. Bedankt voor de les  8). Lieve groet, Juul  :)

snowdrop

Citaat van: Sunchild op juli 04, 2005, 16:54:37 PM
Das onaardig!
Als ik dit even kwijt mag, Sun: jij bent nu zelf niet erg aardig tegenover Julia, die een oprechte poging deed om voor jou een legging te doen. (Je was aanvankelijk ook een beetje vaag over je bedoelingen.) Je kunt het er niet mee eens zijn, oké - afzeiken is iets anders. Ik denk dat Julia's legging evengoed een spiegel is als de mooie interpretatie van jouw kaarten door Ricca. Natuurlijk komt Julia's interpretatie vanuit haarzelf, dat kan ook moeilijk anders. En natuurlijk voel je die hier en daar als niet terecht, of onrechtvaardig - maar als dit de manier is waarop jij op haar overkomt, is het misschien toch de moeite waard er aandacht aan te schenken. Je hebt spiegels en spiegels. Ik zie mezelf ook liever in zo'n roze spiegel op het damestoilet van een leuke kroeg waar ik prettig uit ben, dan in de spiegel van de paskamer van Hunkemöller met een tl-buis boven mijn kop.  ;D Liefs van Snowdrop.

Opti-Mystique

CiteerAls ik dit even kwijt mag, Sun:

Ik zag gisteren je reactie richting Julia voorbij komen en ik bewonder je directheid in deze post. En ik herken mezelf erin. Er zijn (te?) weinig mensen die op deze wijze zeggen wat ze ergens van vinden danwel denken. Mede door de reactie die het bij een ander oproept. Mensen zijn zelden voorbereid op een dergelijke mate van direct aangesproken worden (en dan zijn we zelf nog wel botte Nederlanders en niet eens overbeleefde Engelsen of Amerikanen) en betrekken dit dan, onterecht, als een persoonlijke aanval op zichzelf. Omdat ze niet weten wat ze er anders mee moeten...

Ik ben erg gecharmeerd van deze benadering, ook naar mijzelf toe, al heb ik er ook vaak geen vrienden mee gemaakt. En blijft het ook voor dit snel gepikeerde Kreeffie soms ffies slikken. Maar ik verkies in het algemeen deze wijze boven geveinsde beleefdheden of interesse uit nieuwsgierigheid, terwijl men je eigenlijk al lang be- en veroordeeld heeft en achter je rug om hun mening verspreiden. Of je ongevraagd van alles opdringen. Dus behandel een ander enkel zoals je zelf behandeld wilt worden... ;)

Juul heeft de intentie om Sun's directheid goed op te pakken, maar "Majesteit" spreekt voor zich...

Liefs, Dolf