Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

plaatsen in dromen

Gestart door Julia, juni 25, 2005, 23:37:36 PM

Julia

Vaak droom ik over plaatsen waar zich vaag iets afspeelt. Ik droom dus vaker over deze plaatsen, overigens altijd in kleur, maar kan mij verder niet herinneren wat er zich afspeelt. Vaak word ik wakker en weet dan alleen, dat ik "daar en daar" ben geweest.

* ergens waar ik wel eens fiets in m'n droom, langs een spoorlijn, die op een soort van terp-achtige verhoging ligt. Het is ook vlakbij een strand ('t is in elk geval te fietsen). Beneden de spoorlijn staan 2 woonwagens (ouderwetse pipo de clownwagens), daar ga ik wel eens op visite.  (Voor mijn gevoel in de buurt van mijn huidige woonplaats)

* ergens in een stad met een heel, heel groot plein met hoge statige huizen aan weerskanten. Aan het eind een soort oud theater, met een soort zitkuil met trappen ervoor. Meestal zoek ik iemand (mijn achter-achter nicht die in Wenen woont)

* ergens tussen heuvels, met prachtige velden, met een enorm robuust vrijstaand huis met veel donker hout. Veel zon.

* ergens aan het water, een (half)ronde huiskamer, met glas rondom, dus zicht over heel het water, meestal is het er slecht weer (regen/wind/grijze lucht).

Dragonvlaai

Hai

Het lijkt me het beste om zelf te herlezen wat je op dit forum hebt beschreven over je dromen en stuk voor stuk te beschrijven wat voor gevoel je bij de verschillende aspecten hebt, bijvoorbeeld die woonwagens, dat grote plein, het feit dat je iemand zocht, die woonkamer met ramen en alles wat je nu nog hebt onthouden uit die dromen.
Een voorbeeld: je noemde bijvoorbeeld tussen haakjes bij punt 1: 'het was te fietsen'. Dat je dát zo zei, zegt meer over die droom dan het fietsen zelf. In werkelijkheid fiets je waarschijnlijk naar plekken toe als ze dichtbij je woonplaats liggen. Dat geeft aan dat "fietsen" voor jou een symbool is voor iets dat dichtbij jezelf ligt, dat je als het ware op die droom-plek niet eens zover van jezelf verwijderd bent. Dat soort gevoelens zijn belangrijk en zeggen iets over je dromen en hun betrekenis. Ben benieuwd wat voor gevoel bijvoorbeeld die woonwagens bij je te weeg brengen; voel je je daar prettig, kun je je iets herinneren van het interieur, wie wonen er? Wat doet dat met je? Enzovoorts..
Als je het leuk vindtl, denk ik graag met je mee.

Julia

Ik ga 't voor mezelf even op een rijtje ztten (bedankt voor de tip). Tot later  :)