Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

bizarre droom

Gestart door paulien, juni 23, 2005, 11:31:57 AM

paulien

Goeden dag beste mensen,

Een paar maanden terug had is een rare droom.
Ik kwam in een woning waar vroeger mijn schoon-
zus in woonde.
Er was een feest georganiseerd ter ere aan mij.
Iedereen was er die ik ken,vriendinnen.kennissen,
goeie vrienden en zelfs mensen waar ik niet meer
mee om ga,door ruzie!
Ik was zo blij en iedereen keek gelukkig.
In eens werd er aangebeld en ik liep naar de deur.
Ik deed de deur open en riep hallo.
Ik hoorde niks en liep het trappenhuis in en keek naar
beneden om te kijken wie het was.
ik zag een lekkage en hoorde het water vallen en zag ook
dat er een oude vrouw het trappenhuis aan het schoon
maken was.
Ik hoorde ineens het sloffen van mijn schoon vader die 5
jaar geleden overleden is.
Ik kon hem niet zien maar wist dat hij dat was.
hij reikte zijn hand uit en zag een zilveren schoteltje met een
roze boekje er op.
Ik zei is dat voor mij....en ik pakte het boekje v/h schoteltje
en maakte het open!
(ik heb me zelf geleerd om dingen te lezen in mijn dromen en ik las dus),GECONDOLEERD.
Ik schrok wakker en deze droom is me goed bij gebleven.
Kan iemand mij vertellen wat deze droom mij wilde vertellen

Dragonvlaai

Ben benieuwd wat voor gevoel je bij deze droom had....en nu hebt.
Ben je geschrokken?
Ik heb wel een idee, maar dat is nogal bizar

paulien

Hoi,

Nou hoe ik me voelde was raar,geschrokken en zolas ik al zei,die droom bleef me bij.
Hoe ik me nu voel,...........raar!
Maar vertel.....en wat is er zo bizar bij jou?

Paulien.

Dragonvlaai

Hmmm. Tja, ik kreeg meteen het idee dat je schoonvader gedag wilde zeggen. Hij nodigde je uit in zijn wereld ( van je schoonzusje - die staat wellicht dichtbij hem ) en hij gaf je een kado, dat past goed in de setting van "het feestje" en hoewel er Gecondoleerd op stond, denk ik niet dat het een waarschuwing is ( er is niets vreemds aan een kado op een feestje, dus het lijkt me geen symbool ). Het was mooi verpakt en hij gaf het aan je. Als hij gevoel voor humor had, klopt het wel, ik denk dat hij wil zeggen dat hij jullie verdriet begrijpt, óf hij kwam gewoon even gedag zeggen ( of er is iemand overleden in je naaste omgeving? ).... Omdat hij ook verscheen in de vorm van "weten dat hij er was maar niet direct zien", dus eerder als geest zeg maar, denk ik dat hij vanuit zijn huidige vorm je kam opzoeken. Ik krijg het gevoeld dat hij middels jou je familie wil bereiken om te vertellen dat hij aan jullie denkt/ er nog steeds bij is. Een feestje ter ere van jou is natuurlijk een vorm van waardering. Ik ken je schoonvader natuurlijk niet, maar misschien zegt het je wat...

Ricca

Lieve Paulien,

Ja, ik denk ook dat je overleden schoonvader echt aanwezig was in de droom en jou een boodschap gaf. De droom heeft een mooie sfeer van harmonie (feest, blijdschap, iedereen gelukkig), waarschijnlijk symbolisch voor de harmonie in jezelf en juist daardoor ben je in staat die boodschap te ontvangen. En ook nog te lezen! Het is een liefdevolle boodschap (het roze van het boekje is een kleur van liefde), die jou bereikt via het onbewuste. Het zilveren schaaltje is een maansymbool (zowel zilver als schaal horen bij de maan) en de maan is verbonden met het onbewuste. Ook het feit dat je schoonvader vanuit de diepte de trappen omhoogkomt wijst in deze richting. De oude vrouw die de trappen schoonmaakt is misschien een gids die helpt de weg vrij te maken zodat je schoonvader jou kan bereiken.

Dan is er alleen nog de boodschap zelf. Het woord Gecondoleerd. Ik kan me voorstellen dat je dat vreemd vindt. Ik geloof niet dat het de aankondiging van een overlijden is - hoewel dat niet onmogelijk is. Het kan ook op een geboorte wijzen, want het vreemde in dromen is dat geboorte en dood soms met het grootste gemak verwisseld worden. Als je Gecondoleerd heel letterlijk neemt is het een uitdrukking van medeleven met iets dat al gebeurd is en ik heb het gevoel dat je het zo mag opvatten. Een levensteken van zijn kant, een lieve groet.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

paulien

goeden dag,

ik zal vertellen dat ik deze droom bijna ander halve mnd geleden heb ik deze droom gekregen.
........nu 2 weken geleden is mijn tante op genomen op de intensive care door een hart stilstand(nog jong hoor 48 jr) en vandaag gaan
de dokters de beademing los koppelen en er is
geen weg terug want er is ook geen hersen activieteit meer.28 juni jl was ik jarig.Als ik dus terug kijk op mijn mijn droom en punt 1,een feest voor mij,punt 2 mijn schoon vader geeft mij een boodschap,roze boekje...mijn tante??Want is een hele sterke vrouw en mooie vrouw en stond altijd voor iedereen klaar.Niemand heeft een kwaad woord over haar. Een hele goeie vrouw dus!
Ik denk dat mijn schoon vader weet dat ik voor heel veel dingen open staat en dat hij naar mij is toe gekomen om de boodschap door te geven.Teminste daar heb ik zo een gevoel over.

Dragonvlaai

Hi Paulien,

Wat heftig. Ik wilde je even heel veel sterkte wensen.

Laura

Ricca

Hi Paulien,

Dus toch een overlijden. Dan sluit ik me bij je schoonvader aan en wil ik je van harte condoleren.

Liefs en sterkte,
Ricca
From Ricca with Love