geen droom maar een beeld

Gestart door els, juni 23, 2005, 07:44:31 AM

els

Goede morgen,

Een soortgelijke ervaring heb ik al eens eerder meegemaakt. Ik lig 's avonds net een bed, mijn ogen dicht, nog redelijk wakker en dan zie ik een beeld. Gaat wel heel snel. Maar gisteravond gaf mijn man de tip om het even op te schrijven.
Wat ik zo heel snel zag was: een beeld van mijn moeder die huilde, handen voor haar ogen. Mocht dit terzake doen, mijn moeder leeft trouwens nog. Kort daarna een ander beeld ,heel helder/licht, van een hand die door een 'muur' van water komt - uitreikt zeg maar. Dat was het.
Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de betekenis van dit en ook of anderen dit herkennen: beelden zien zonder dat je droomt.

Veel groetjes,
Els

Manuel

Ik zou niet weten wat het betekend, maar het verschijnsel wat jij beschrijft heet: een visioen. Misschien kan internet je wat op weg helpen wat betreft de interpretatie van jouw visioenen. (Even googlen enzo.)

Ricca

Hallo Els,

Zodra wij onze ogen sluiten begint het onbewuste zich op de natuurlijke manier, d.w.z. in beelden uit te drukken. Het is dus heel normaal om beelden te zien. Gewoonlijk vallen we echter in slaap net vóórdat de beelden langskomen... Het zijn een soort beginnende dromen. De eerste beelden bij het inslapen zijn vaak niet meer dan flarden, maar kunnen wel indrukwekkend zijn. Ze hebben stuk voor stuk te maken met datgene wat ons bezighield voordat we de ogen sloten, met onze eigen gedachten en gevoelens van de afgelopen dag. Ze zijn heel symbolisch en daarom lijkt er misschien geen direct verband met voorafgaande gedachten of gevoelens, maar dat is er wél.

Het is voor een buitenstaander moeilijk om losse beelden te interpreteren. Het beeld van je moeder zou op zorgen over je moeder kunnen wijzen, maar ook wel op andere zorgen. Ik denk niet dat je haar écht zag, hoewel dat niet onmogelijk is. De hand uit de muur van water doet me denken aan iemand die overspoeld wordt door gevoelens en naar hulp reikt of houvast zoekt... Volg je eigen gevoel bij het interpreteren van deze beelden.  

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

els

Hoi Manuel en Ricca,
Ik lees nu pas jullie reacties. Ik had ondertussen ook al wat gegoogled en ben al wat wijzer geworden.
Waarom ik deze vraag eigenlijk stelde was omdat de beelden, zeg maar, echt zo duidelijk waren. Het leek wel alsof ik een duidelijke kleuren foto voor mij zag!
En zoals je al schrijft Ricca, het is voor een buitenstaander moeilijk andermands beelden te interpreteren.
Dank jullie in ieder geval voor de aanvulling.

Liefs, Els