Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

mond vol wormen

Gestart door snowdrop, juni 11, 2005, 09:29:26 AM

snowdrop

Ik droomde dat ik een kraan opendraaide en er kwamen ineens allemaal wormen uit. Ik had een kop vol witte wormen, het zag er een beetje uit als macaroni. Had ze ook in mijn mond (probeerde ze toch kennelijk op te drinken?) en kreeg ze er maar moeilijk uit, want ze zogen zich vast. Maar ze lieten los zodra ik er water langs liet lopen. Ik heb ze ten slotte weggekregen (was niet in paniek of zo). Ik geloof dat ik al wist dat er weleens wormen uit de kraan kwamen. Nadat dit gebeurd was wilde ik ook anderen hiervoor waarschuwen.
Op een ander moment was ik met een vrouw ergens naar onderweg. (Weet niet precies wie ze is; ze zou een vrouw kunnen zijn die ik pas ken, een onafhankelijk type, maar dat weet ik dus niet zeker meer.) We komen bij een rivier en ik gooi haar zonder aarzelen in het water (zonder geweld, gaat als het ware vanzelf) en duik/spring er zelf ook in, om de rivier over te zwemmen. Ben eerst even bang dat dit niet goed is voor die vrouw, weet niet of ik haar zomaar in het water had mogen gooien (misschien is er iets met haar gezondheid?) maar het blijkt niet erg te zijn. Het water is helder en diep (vroeger zwom ik vaak in troebel, vies, ondiep water). Ik weet niet of ik echt naar de overkant zwem. Ik vind het wel fijn om te zwemmen (de vrouw is er nu niet meer, geloof ik). Er komt nog een man langs (in een auto, op een verhoging in het water? op ongeveer gelijk niveau in elk geval) die iets waarderends zegt.
Een paar maanden geleden had ik mijn mond vol scherven van een gebroken kopje, ik probeerde ze weg te kauwen, maar dat lukte niet, en ook die scherven kreeg ik toen maar moeilijk uit mijn mond. Had destijds het gevoel dat ik dit vaker had gedroomd.
Kan iemand hier licht op werpen? Ben erg benieuwd naar jullie reacties. Groet van Snowdrop.

Ricca

Lieve Snowie,

Beetje lastige droom, maar ik ga het toch proberen. Uit een kraan komt gewoonlijk water (gevoelens) en met een kraan kun je die gevoelens naar believen laten stromen... of uitzetten. De kraan is daarom een symbool van controle over je gevoelens. De massa wormen/macaroni komt uit de kraan en staat dus ook voor gevoelens, maar met de controle is het wat moeilijker... Je probeert ze in te slikken, maar dat lukt niet, ze zuigen zich vast. Ze verwijderen is ook moeilijk. Het enige wat helpt is er water langs laten lopen, d.w.z. ándere emoties laten stromen. De wormen staan voor iets dat je dwarszit, een vaag en onzuiver gevoel dat je maar niet kwijtraakt, iets knagends, wriemelends, glibberig als macaroni, ongrijpbaar... Elke verdere uitleg zou slechts een invulling van mijn kant zijn. Je wilt anderen er zelfs voor waarschuwen, dus je denkt dat het iets verkeerds is (is het niet hoor). Door er bij stil te staan wat je wérkelijk voelt, kunnen de wormen - die slechts een gevolg zijn van het niet erkennen van wat je wérkelijk voelt - weggespoeld worden.

Dan heb je er blijkbaar schoon genoeg van. Je gooit een vrouw (onafhankelijk type) zonder pardon in het water, en vraagt je pas daarna af of zij het wel aankan. Of jij het wel aankunt, want de vrouw - die later gewoon verdwenen is - staat voor een kant van jouzelf die overeenkomsten heeft met die bestaande vrouw. Het lijkt alsof je jezelf dwingt om met de dieperliggende gevoelens in aanraking te komen. Het water van de gevoelswereld is helder en diep en je vindt het fijn om te zwemmen. Dat is in ieder geval heel positief.

De onbekende man die voorbij komt rijden, en verrassend dichtbij is, heeft er waardering voor. Is er misschien een overeenkomst tussen die man en iemand (man of vrouw) die je kent? Kleur ogen, haar, auto, kleding, houding, woordkeus enz. Hij kan natuurlijk ook een kant van jouzelf zijn, maar dat lijkt me niet zo te passen in het geheel van de droom.

Scherven in de mond is een ander verhaal. Die zijn compleet onverteerbaar. Wormen niet... :o

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

snowdrop

Lieve Ricca, dank je wel voor deze toelichting. Er zijn inderdaad bepaalde gevoelens die ik maar niet onder controle kan krijgen en waar ik erg veel last van heb. Het is een worsteling die al een hele tijd duurt en waar ik soms ontzettend moe van word. Ik kan het probleem niet ontwijken, weet eigenlijk wel wat me te doen staat, maar krijg het gevoelsmatig gewoon niet voor elkaar. Snap alleen dat 'waarschuwen van anderen' niet zo goed, want het is puur persoonlijk. Kon ik ook in de dagelijkse werkelijkheid dat helende water maar vinden, dat me van die wormen zou kunnen bevrijden... Overigens kan ik me over die mannelijke figuur die zijn waardering uitsprak verder niets herinneren. Jammer, want dat had misschien meer licht op een en ander kunnen werpen. In elk geval bedankt voor je aandacht hiervoor. Liefs, Snowdrop.

Ricca

Lieve Snowie,

Uit het feit dat je anderen wilt waarschuwen kun je opmaken dat de wormen voor iets vervelends staan. Op zich zijn wormen naar mijn idee neutraal. Dus dat waarschuwen zegt iets over hoe jij de wormen ervaart en beoordeelt. Daarom zit het in de droom. Het heeft niet werkelijk met anderen te maken.

Je zegt: "Kon ik ook in de dagelijkse werkelijkheid dat helende water maar vinden, dat me van die wormen zou kunnen bevrijden..." Je hébt het al gevonden. In de droom. Dat hééft effect op je dagelijkse leven! De dromen en het dagelijkse leven staan niet los van elkaar... Soms zijn dromen verwerkingen van iets wat gebeurd is, soms proberen we in dromen mogelijkheden uit, en soms brengen we in dromen veranderingen tot stand die in het waakleven doorwerken. Dat zijn échte veranderingen. Ik wens je heel veel heerlijke zwemdromen. :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love