Auteur Topic: Lenormand: De Heer  (gelezen 30338 keer)

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
Re:Lenormand: De Heer
« Reactie #15 Gepost op: december 02, 2005, 13:39:57 pm »
Hi Petra,

Ja, bij de tarot wordt soms ook met een persoonskaart gewerkt, die van te voren uit het deck gehaald wordt, maar ook dat doe ik nooit. Om dezelfde reden die ik eerder al noemde: er wordt een kaart aan het deck onttrokken en dat beperkt de mogelijkheden van het deck.

Regels volg ik als ik de waarde ervan inzie... ;D

Misschien kan ik het probleem dat ik met de persoonskaart heb nog wat verduidelijken. Stel je hebt voor een vraagsteller de Heer als persoonskaart op tafel gelegd. En stel dat zijn vader (ook de Heer) een hele belangrijke rol in de situatie gaat spelen. Dan kunnen de kaarten daar niet meer op wijzen, omdat de Heer er al uit is gehaald... Dat is toch jammer en een beperking van de mogelijkheden van het deck?
Hetzelfde geldt voor een vrouw. Als je voor een vraagstelster de Dame als persoonskaart neemt, kunnen de kaarten nooit meer op een eventuele belangrijke rol van haar moeder (ook de Dame) wijzen. Of een andere belangrijke vrouw in haar leven...

Waarom zou er voor een man alleen maar de mogelijkheid moeten zijn dat de Dame verschijnt en voor een vrouw alleen maar de mogelijkheid dat de Heer verschijnt? Het gaat toch niet in iedere legging om romantische relaties? (En dan nog, die zijn er ook tussen mannen of tussen vrouwen :P).

De persoonskaart is alleen maar een focuspunt. Dat mag van mij ook het label van een theezakje zijn. ;)

Liefs,
Ricca
« Laatst bewerkt op: december 02, 2005, 15:25:35 pm door Ricca »
From Ricca with Love

Silverlady

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 02, 2005, 23:55:52 pm »
Hoi Ricca

tja ff antwoord terug.
zoals je mss gemerkt heb zijn ook e vader en moeder vertegenwoordigd in de lenormand,weet niet als je alles gelezen hebt,maar de beer is de moederkaart en de lelie de vaderkaart.
Ook heb je met de verschillende combi's de mogelijkheden andere personen eruit te halen
Maar ok iedereen doet natuurlijk wat zijn of haar innerlijke weergeeft ivm kaarten ;)
zo natuurlijk ook ik.

warme groet

petra

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #17 Gepost op: december 03, 2005, 13:33:53 pm »
Hi Petra,

Ja, ik had de beer en de lelie gezien en gelezen. In de beer zie ik zeker wel moedergevoelens (zo leg ik een beer in dromen ook vaak uit :)), maar niet de moeder als persoon. Het lukt me niet om in de lelie een vader te zien. ::) De lelie heeft voor mij een heel andere betekenis, maar daarover meer in het topic van de lelie...
Zoals ik al zei, de Lenormand is nieuw voor mij. Ik ga eerst maar eens af op mijn eigen gevoel bij de kaarten. En het is leuk om daarbij de visie van jou en anderen op de kaarten te lezen. Aan combi's ben ik nog lang niet toe...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

shana

• Junior lid
  • **
Re: Lenormand: De Heer
« Reactie #18 Gepost op: maart 31, 2013, 08:58:31 am »
hoi,

wat betekent de heer als hij op jouw persoonskaart komt te liggen?

x
Vrolijk Pasen

E

• Nieuw lid
  • *
Re: Lenormand: De Heer
« Reactie #19 Gepost op: september 06, 2015, 10:05:15 am »
Zou het ook iets willen zeggen als de heer onder de dame komt te liggen, waarbij de dame ondersteboven ligt?
Ze liggen dan als het ware met hun hoofden tegeneen(geestelijke verbinding?).
Was trouwens in een legging voor een dame.