Mlle Lenormand: enkele basislegpatronen

Gestart door Opti-Mystique, juni 07, 2005, 12:33:00 PM

Opti-Mystique

Citaat van: Garisson op juni 10, 2005, 11:47:08 AM
...als je het serieus zou willen overwegen. laat maar weten!...

Thanx, ik zal er eens rustig over nadenken... ;)

janice

Citaat van: Opti-Mystique op juni 09, 2005, 15:36:59 PM
Ha Janice,

Zo te zien is het wel gebaseerd op het Lenormand-spel, maar ik zie zo ook al wat verschillen. Die kaart met het trouwpaar en die 2 schuddende handen komen niet specifiek in het Lenormand spel voor, maar daarin zitten wel weer kaarten zoals De Ring en De Hond, die hetzelfde symboliseren. Ook de kaartnummers wijken hier en daar af, maar dit heb je dan ook weer in het Tarotdeck in de Herstelde Orde.

Naast de Hond, de Ruiter, het Hart, het Huis etc. zitten er ook voldoende overeenkomsten in. Mooie, vrolijke kaarten zijn dit trouwens.

liefs, Dolf

Klopt Dolf, er zit een totaal andere volgorde in mijn kaarten, nummer 1 is de zon bijvoorbeeld, nummer 2 de maan, en sommige kaarten worden totaal anders genoemt. Maar de originele versie van de lenormand kaarten heb ik nog nooit in handen gehad, wel gezien op internet, maar vind ze zelf lang niet zo mooi als de kaarten die ik zelf heb ;)
Intuitie is verstand dat haast heeft

blackbird

Ik ben thuis de lenormandkaarten gewoon, daarom vind ik ze niet slecht ofzo (ik ben tarot niet gewoon). Het is eigen aan de familie van mn ma haar kant, want haar oma deed dat toen al in die tijd en die zou het misschien geleerd van 1 van grootouders?

Miranda24

Citaat van: Opti-Mystique op juni 09, 2005, 15:42:19 PM
Citaat van: Amatiël op juni 09, 2005, 14:28:31 PM
...Ikzelf werk nu een aantal jaren met de Lenormand kaarten...

Hi Amatiël,

Misschien vind jij het leuk om een waardevolle bijdrage te gaan leveren in het Arcana-forum, wanneer we de kaarten per stuk inhoudelijk gaan bespreken. Ervaring gaat veruit boven de boekjes... ;)

Ik heb overigens aan het eind van de ochtend alles naar Cath gemaild, dus het hangt er nu vanaf hoeveel bewerking er nog aan haar kant inzit en wanneer ze tijd heeft om Mlle Lenormand online te zetten... So now we wait... ;D

Liefs, Dolf

Hoi Dolf....
Zou er graag aan mee willen werken ...het individueel bespreken van de kaarten...ben niet veel online geweest laatste tijd.. maar voor dit kom ik nu regelmatiger  ;)

ik hou de topic in de gaten ;)

:-* :-* :-*

Marjolein

Wie kent dit: een vriendin van mij in Nieuw Zeeland heeft voor mij een legging per email gedaan. Ik ben verbaasd, het is anders dan alles wat ik ken!
Ik heb haar gevraagd, ze gebruikt de Gypsy spread / legging.
Maar ook de uitleg van de kaarten is toch anders, in elk geval wijkt hij op sommige punten af van alles wat ik eerder geleerd en gelezen heb.
Het gaat om 11 kaarten, hieronder de volgorde.

Inner You -
How the outer world is seeing and helping you -
Mirror of these two cards -
Basis of your reading -
Past times in this life -
Possible Future -
Immediate Future -
Karma from Past Lives -
How friends and family see you -
Your Hopes and Fears -
Probable Future -

Kent iemand dit of weet je een boek erover?? Ik zal haar ook vragen in elk geval maar dichterbij is ook makkelijk.

dameblanche

nog een praktische tip: het boek: werken met waarzegkaarten van mademoiselle lenormand geschreven door Christiane Renner.
zij geeft op een unieke manier praktische uitleg en een overzichtelijke indeling.
er is een duidelijke en actuele uitleg van iedere kart en ook combinaties worden besproken hierin.