Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Gebiedende Droom ?

Gestart door Djeezes, juni 06, 2005, 20:13:15 PM

Djeezes

Wat ik juist tegengekomen ben, wel, de laatste tijd heb ik wederom regelmatig gedachten aan een meisje in men hoofd,
Haar ken ik al verscheidene jaren, en we hebben een soort van intuitieve band toch zoals ik dat aanvoel, maar we hebben weinig contact, op de moment zelf geen enkel meer en zodoende weet ik niet hoe ze er ineens weer ingeraakt zijn, als ze er al ooit uitgeweest hebben,kan ook zijn dat ik ze gewoon naar de achtergrond geduwd had..,

Anyway, doordat die gedachten er de laatste tijd weer zijn heb ik een legging gedaan, die opgekriebeld en daar wat mee bezig geweest
Die legging zelf is zo positief dat ik me nu afvraag, zijn het haar kaarten of de mijne zelf..
als vraag had ik "hoe denk jij eigenlijk over me", maar tzou best ook wel kunnen dat ik mijn eigen wensen gezien heb in die kaarten,
ik zet ze hier even op een rijtje, je moet ze maar eens openleggen dan snap je meteen wat ik bedoel.

Keltisch kruis:
1: bron - Bekers Koningin
2: kruist - De Keizer
3: Bewust : Schildknaap Staven
4: onbewust : Bekers 10
5: verleden : Gematigdheid
6: eerste toekomst : Pentakels Schildknaap
7: Zelf : Staven 3
8: omgeving : Bekers 6
9: hoop/vrees : Pentakels Ridder
10: uitkomst : Pentakels 10
Kwintessens = 2 : Hogepriesteress

Tot daar toe nog niet zoveel speciaal buiten het verwarrende "wiens kaarten zijn het nu"
ik heb daar dan een mailtje (als kladblok eigenlijk) over opgemaakt, niet voor te versturen maar gewoon mijn eigen gedachten en de kernwoorden in opgeschreven toen ik huiswaarts moest gaan, gedaan met werken, ik had dan wel die mail (draft) klaar maar was er nog niet uit hoe het nu ineen zat, ik snapte de legging niet, hoe moest ik ze interpreteren en van welke zienswijze..

dus ik daar het hele week-end liggen over nadenken en zondagavond was ik dan buitengegaan toen het al donker was, voor één of andere reden voelde ik een soort aanwezigheid van iets of iemand, ondertussen weer op die mail(legging) aan het denken en gevraagd in mijn gedachten aan die aanwezigheid wat er nu in godsnaam de bedoeling van die gedachten is, de wind stak even op wat wel raar was, zo juist op die moment maar zeker niet uitzonderlijk om het zo te zeggen..,
Daarna maar gaan slapen en toen was er wel iets heel vreemd,
ik droomde dat ik op het werk hele druk bezig was en een collega roept naar me dat onze chef me net een héél belangrijke mail gestuurd had, waar ik niet meteen op ingegaan ben en tegen dat de werkdag over was herrinnerde ik me dat men aandacht op een mail gevestigd was door men collega, die toen nog snel opengedaan , de titel was (Re: de kaarten)
daar stond van alle kaarten die ik in die legging had de uitleg voor wat ze stonden, maar doordat ik dringend weg moest heb ik die niet kunnen onthouden behalve 1 (kaart 8 waarvoor "onwetendheid" stond)
als conclusie onderaan die mail stond er en dat kwam er heel duidelijk uit "Praat Erover" , zo een beetje vaag blinkend..
toen sloot men pc af en sprong ik ineens wakker,

straf he..,
was zo levensecht en voor 1 keer dat ik men droom kunnen onthouden heb, is heel zeldzaam
zou dat nu een bericht zijn van dat iets?, en met wie moet ik erover praten?
En hoe relateren deze kaarten op deze vraag, moet ik ze bezien als mijn kaarten gezien de vraagstelling?

Wat denk jullie hiervan?, zelf snap ik er niet veel meer van toch
verdwaasd "Djeezeke"  ???

Ricca

Lief Djeezeke,

In het topic Droomlegging ging het over leggingen die duidelijkheid over een droom geven. Hier gaat het om een droom die duidelijkheid over een legging geeft. Beide is heel goed mogelijk.

De uitleg die je in een droom krijgt is heel betrouwbaar. Helaas heb je maar van één kaart de uitleg onthouden, want je moest dringend weg... ;D ;D ;D Ik heb dat ook wel eens. Dan wordt me in een droom iets Heel Belangrijks verteld, maar ik hoor het niet goed, want ik ben vergeten de oordoppen uit mijn oren te halen... 8) :-X Het betekent toch dat we er op dat moment niet helemaal voor openstaan...

Ik ga eens even op jouw vragen broeden.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Lieve Djeez,

Als het jou op een of andere manier gegund zou zijn een kijkje in haar gedachten te nemen, dan zouden die gedachten wel vanzelf naar je toekomen. Via je innerlijke zintuigen of je dromen. Zónder kaarten... Wanneer je een legging doet met de vraag: "Hoe denk jij over mij?", probeer je eigenlijk dit proces te forceren (= de Keizer in de legging). Weliswaar met de beste (verDwaasde :P) bedoelingen, maar dat werkt niet. Juist omdat je het buiten haar medeweten doet (de onwetendheid van kaart 8 ).

Voor mij schildert de legging gewoon jouw eigen situatie en dat wordt al meteen duidelijk in de eerste kaart: Bekers Koningin. Zij laat zien dat de betovering nog steeds aanwezig is, maar let ook eens op de spiegelende watermantel van deze koningin. Deze is een bescherming tegen ongewenste blikken in haar innerlijk. Jij denkt dat je naar háár (kaarten) kijkt, maar in feite zie je je eigen spiegelbeeld...

Nu ga ik eerst naar kaart 8, de Omgevingskaart, de kaart waarvan je in de droom mocht weten dat hij voor onwetendheid staat. En dat is inderdaad een van de betekenissen van Bekers 6: onschuld en onwetendheid, being blissfully unaware (Joan Bunning). Ik interpreteer dat zo dat deze vrouw onwetend is van deze legging, er geen invloed op heeft gehad. Het kan daarnaast ook betekenen dat zij onwetend is van jouw gevoelens voor haar. En er misschien ook wel niet van wíl weten. Bekers 6 is een mooie en lieve kaart, maar heeft ook iets dubbels. Het ligt er maar net aan hoe je naar het meisje kijkt. Het meisje (oranje gezichtje, gele haren en een oranje sjaal) lijkt de jongen aan te kijken, maar als je op een andere manier kijkt, zie je dat zij haar hoofd afwendt (geel gezichtje met aan weerszijden de oranje sjaal). Dus ook hier speelt de subjectiviteit van jouw waarneming een grote rol. De jongen en het meisje zie ik trouwens meestal als broer en zus...

Dan nog even het hele KK in vogelvlucht:

HEDEN: De betovering door deze vrouw noemde ik al. Bekers Koningin staat ook voor jouw eigen fantasie, verbeeldingskracht en visie. En fantasie hoeft niet per definitie onwaar te zijn... Het valt je moeilijk een afwachtende houding aan te nemen. Liever zou je iets ondernemen om duidelijkheid te krijgen (de Keizer).

BASISKAART: Toch wijst Bekers 10 op deze positie op grote innerlijke tevredenheid. Wat er ook gebeurt in je leven, in jezelf ben je gelukkig en dankbaar voor het leven. :) :)

RECENT VERLEDEN: Matiging is de verdwijnende factor in deze legging. Tot nu toe ben je heel terughoudend geweest, maar het lijkt alsof je die voorzichtigheid laat varen. Matiging, die in een vorige legging aangaf dat het niet altijd nodig is om iets te dóen, was een rem op de Keizer. Met het verdwijnen van Matiging wordt de Keizer krachtiger... en dat komt tot uiting in de volgende kaart.

KROONKAART: Je hebt een soort nieuw begin (Staven Schildknaap) in je hoofd (positie 5). Schildknapen zijn verbonden met de Dwaas en ik zie hier in Staven Schildknaap de moed van de Dwaas om een sprong in het onbekende te wagen... Of je die sprong ook werkelijk gaat maken zal blijken bij kaart 10.

NABIJE TOEKOMST: De fascinatie voor deze vrouw duurt in ieder geval voort... (Pentakels Schildknaap).

ZELF: In Staven 3 zie ik de grote tevredenheid van Bekers 10 terug. En ook mijmeringen over wat had kúnnen zijn. Misschien zelfs een zeker heimwee. Merk op dat er drie staven zijn en dat de man één staaf vasthoudt. Je houdt vast aan de bestaande relatie en onderwijl gaat je blik over de horizon.

OMGEVING: Bekers 6: zie boven.

HOOP EN VREES: Met deze kaart hoef je niet te vrezen dat je rare bokkesprongen gaat maken. Pentakels Ridder is een toonbeeld van stabiliteit. Er zit geen beweging in deze kaart. Net als Staven 3 wijst hij op vasthouden aan wat je hébt. Maar de kaart kan tevens wijzen op de vrees om een kans te missen (= de motivatie van de Keizer). Het dilemma uit de eerdere legging is nog springlevend...

UITKOMST: In Pentakels 10 komt alles samen. Pentakels 10 is een kaart van huiselijk geluk, maar het contrast Bekers 10 / Pentakels 10 geeft aan dat je gewone dagelijkse leven een beetje een sleur is geworden en niet helemaal is wat je ervan gehoopt had. Er is onvoldoende openheid (en het advies van de droom: "Praat erover..." heeft m.i. hierop betrekking). De situatie is echter heel stabiel (de weegschaal op de muur is in evenwicht) en kan wel tegen een stootje... De Keizer (de oude man linksonder op de kaart) is in een hoekje gezet... Je kortstondige behoefte om risico's te nemen (de verdwijnende Matiging, de Keizer en de twee Schildknapen) lijkt toch minder gebaseerd op een verlangen naar iets nieuws als wel op een zekere ongedurigheid met je leven zoals het is. Alsof je niet voldoende stilstaat bij het wél aanwezige geluk. En misschien wel onvoldoende in het hier en nu leeft...

Djeezeke, ik heb het gevoel dat je zelf iets heel anders in deze kaarten zag... En ben natuurlijk heel benieuwd of mijn interpretatie je iets zegt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love