GLAZEN BOL voor S_:

Gestart door Opti-Mystique, mei 19, 2005, 17:45:59 PM

Opti-Mystique

DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: S_
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 19 mei 2005

Citaat van: S_ op mei 18, 2005, 18:29:18 PM
Graag op het gebied van mijn studie. Het gaat allemaal niet zo als ik het wil. Ik heb nu een aantal vakken laten vallen, omdat het te zwaar was. Ik heb al een aantal keren overwogen om te stoppen, maar ik wil het zo graag halen.

Het was toen ook net uit met mijn vriend. Maar op zich doet dat nu niet echt meer ter zake. Ik vind het nog steeds vervelend, maar ben nu van plan alleen op mijn studie te richten.

Verder moest ik toen ook mijn kamer verlaten. Met heel veel geluk heb ik een andere kamer gevonden. Ik ga nog wel schadevergoeding eisen van vorige huisbaas.

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:

DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ Omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord Kaart 3 ââ,¬â€œ Omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 11 (Gerechtigheid), maar ook 1+1 = 2 (De Hogepriesteres)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

1e kaart uit het gesloten deck*: Aas van Pentakels
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Koning van Pentakels
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Saskia,

Zwaarden X staat hier voor jouw persoon en laat zien dat je herstellende ben van een heel vervelende situatie. Je hebt het gevoel flink onderuit gegaan te zijn en eigenlijk zat dat er al een tijdje aan te komen. De gebeurtenissen hebben je best geraakt, alsof je lijf met zwaarden doorboord is. Door de samenloop van omstandigheden is dit op een gegeven moment niet tijdig bijgestuurd en daarom een onafwendbaar gevolg geworden. Omdat zwaarden voor de gedachtewereld staan en deze kaart volgt op Zwaarden IX, de piekerkaart, kan deze kaart ook staan voor het feit dat jij het vooral jezelf erg moeilijk kan maken door vast te houden aan bepaalde gedachtepatronen. Piekeren dat je niet los kunt laten of vasthouden aan je principes en daardoor een moeilijk persoon in de omgang zijn of daarmee jezelf in de weg kunnen zitten, omdat je niet echt flexibel bent en je daardoor makkelijk aanpast of wil aanpassenââ,¬Â¦ Ieder einde brengt tevens een nieuw begin met zich mee en de dag komt pas, wanneer de nacht op zijn donkerst is geweest. Er komt voor jou alweer licht aan de horizon en meer rust en vrede in je leven.
Met betrekking tot je studie kan deze kaart ook nog inhouden dat je jezelf blokkeert door de zorgen die je je maakt over je studie. Door de onrust in jezelf kom je nergens aan toe en blijft de stof die je moet leren uiteindelijk gewoon liggen. Er komt weinig uit je handen, je boekt geen bevredigende resultaten en daardoor blijft de druk op je schouders leunen, die steeds zwaarden lijkt te worden. Ik heb het gevoel dat er bij jou structuur mist en dat je het voor jezelf een stuk makkelijker zou maken, wanneer je je werk meer zou plannen en je daar ook aan houdt. Zodoende kun je je stof gelijkmatiger spreiden en weet je vooraf exact wat je te doen staat.

Aan je motivatie en inzet ligt het echter niet, want Ridder van Staven vertegenwoordigt de omgeving zoals jij het ziet. Staven zijn het element Vuur en de vlammen slaan deze ridder aan alle kanten uit. Het geeft aan dat jij als persoon over meer dan voldoende ideeën, motivatie, inzet en energie beschikt om je studie tot een goed einde te brengen, maar dat je nog niet in staat bent om deze energie goed te beheersen en efficiënt om te zetten in concrete resultaten. Je raast je doel nog wel eens voorbij dusââ,¬Â¦ Wat weer leidt tot de teleurstelling die je bij Zwaarden X ervaart. Deze kaart geeft al aan dat je er nog niet bent wat betreft je studie; de salamanders op het kleed van de Ridder bijten nog niet in hun eigen staart, zoals bij de Koning van Staven in het midden het geval is en dit is het teken van de wijsheid die beheerst wordt. Er ligt voor jou nog veel te leren middels deze studie en deze kennis cq. wijsheid ligt met andere rijkdommen (het geld dat je met deze studie kunt verdienen) opgeslagen in de piramides, welke je nu nog voorbij raastââ,¬Â¦

De Aas van Zwaarden staan voor de omgeving zoals die werkelijk is en geeft aan dat nu het moment is om knopen door te hakken en een nieuw begin wordt hier wederom benadrukt. Je hebt aangegeven dat je al vakken hebt laten vallen om jezelf te ontlasten, maar het is nog steeds zaak dat je greep op studie gaat krijgen. In combinatie met Zwaarden X geeft deze kaart aan dat jij iets moet veranderen in je aanpak, aangezien je op mazzeltjes alleen er niet helemaal kunt komen. Je kunt het prima; het zwaard in Godââ,¬â,,¢s hand geeft aan dat je gezegend bent met een goed stel hersens, maar je diploma zal ook zeker niet uit de lucht op je deurmat komen vallen. Je gaf zelf al aan dat je besloten hebt om je nu volledig op je studie te richten; het wegvallen van de andere tijd- en energie vragende factoren als relatie inclusief problemen en de nieuwe woning die je zo snel hebt gevonden, zullen zeker een positief effect voor je studie hebben. Als keerzijde van de medaille.

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

2e EN LAATSTE DEEL VOOR S_[/u][/color]

Koningin van Zwaarden ligt op de adviesposities en zij dringt aan op de noodzaak op de balans te herstellen en greep op je studie te krijgen door hier boven te komen te staan (de Koningin stijgt boven de wolken uit, welke in de orde van Zwaarden vaak voor onrust staan). Zij straalt ook een zekere rust uit, omdat zij een balans gevonden heeft tussen verstand en gevoel. De storm in haar hoofd, het gevoel van opgejaagd worden door je studie, kan dan gaan liggen. Op dit moment kan jouw studie voor jou aanvoelen als een blok aan je been, ofwel dat je er met je handen aan geketend zit. De ketens om de polsen van deze Koningin zijn doorgesneden, dus dit is voor jou ook mogelijk. Want tenslotte ben je aan deze studie begonnen omdat je het leuk vindt en het je interesse heeft en in dat opzicht zou je er als zodanig ook van moeten kunnen genieten.
Hoewel haar zwaard, het denken, in balans is (perfect rechtop gehouden wordt), blijft de bewustwording van de controle nemen en houden een continue aandachtspunt voor jou. Dit wordt nogmaals benadrukt door de ene vogel die symboliseert, dat ââ,¬Å"één zwaluw nog geen zomer maaktââ,¬?. Je komt op de goede weg, maar het gevaar weer af te dwalen blijft. Een vogel is een dier en kan dus ook benadrukken dat de oorzaak in de aard van jouw beestje zit, maar wil niet zeggen dat je dit niet kunt leren beheersen ná bewustwording hiervan.

De Koning van Staven als antwoord op je vraag geeft hier een heel gunstige ontwikkeling weer; namelijk dat je met het voornoemde, door jezelf bewust aan te pakken, ook in staat zult zijn om te evolueren van een onstuimige Ridder naar een beheerste Koningââ,¬Â¦ met behoud van dezelfde dosis ideeën, motivatie, inzet en energie. De salamanders bijten nu in hun eigen staart en maken de cirkel rond; de wijsheid is verkregen. In mijn interpretatie staat dit voor de mogelijkheden voor het succesvol kunnen afronden van je studie.

De kaarten van het gesloten deck wijzen daar ook op: Aas van Pentakels is hetgeen dat je aangeboden krijgt en dat je eigenlijk alleen maar hoeft op te pakken. Hetzij deze studie en hiervoor gaan, hetzij wat deze legging jou duidelijk probeert te maken. Wanneer je dit je eigen hebt gemaakt, ligt de wereld voor jou open om er mee te gaan doen wat jij wilt. Wederom wordt je door deze één (Aas) hier gewezen op de mogelijkheid om een nieuwe start of nieuw begin te maken.
De Koning van Pentakels staat voor de rijkdom die je beheerst of koestert en aangezien Pentakels voor het tastbare van het element Aarde staat, geeft dit in mijn interpretatie aan dat dit diploma aanzienlijk zal bijdragen aan je salaris. De druiven op het kleed van de Koning staan dan meer voor het zelf als persoon vrucht dragen; eigenlijk jezelf ten volle kunnen ontplooien. Ik vraag me op dit punt even af wat voor opleiding je exact doet: is dit een specifiek vakgebied waar men staat te springen om mensen met jouw opleiding soms?

Bij het schudden van het deck sprong Ridder van Pentakels er nog uit. Dit is de enige Ridder waarvan het paard stilstaat en dit symboliseert het pas op de plaats maken, maar ook dat het antwoord of de actie in het nu ligt. Dus net als Aas van Zwaarden geeft dit aan dat nu het moment is om in te grijpen en je aanpak bij te sturen, als je voor jouw gevoel niet lekker op dreef bent.
Daarnaast heb jij nog een conflict met je oude huisbaas lopen en wil je een schadevergoeding bij hem indienen. Met deze kaart heb je ook grote kans, dat je nog wat extra Euries uitsleept.

De totaaltelling van deze legging komt tenslotte uit op Gerechtigheid. Ook hier wordt enerzijds de balans herstellen (de weegschaal) benadrukt en anderzijds de knoop die doorgehakt moet worden met het zwaard. Het rode kleed benadrukt dat hier jouw eigen wilskracht voor nodig is en ook aan te pas zal moeten komen, want uit zichzelf verandert het niet. Sterker nog: de Hogepriesteres laat zien dat jij je wat afwachtend opstelt en dat je jezelf eigenlijk niet onder druk zet om aan te gaan pakken. Het kan ook zijn dat dit het gevolg is van het gevoel dat je het niet onder controle hebt en je studie jou gaat leven, met alle stress voor jou van dien. Het ligt in ieder geval binnen je eigen mogelijkheden om hier iets aan te veranderen en het is ook niet te laat om bij te sturen en zodoende je studie succesvol af te rondenââ,¬Â¦ Het verloop van deze legging laat dat ook heel mooi zien: je ideeën en motivaties voor je studie middels Staven, de bewustwordingen van obstakels en deze overwinnen middels Zwaarden en de Pentakels laten zien dat dit vervolgens leidt tot tastbare resultaten: je diploma en in het verlengde daarvan werk en inkomen.

Dit is wat ik voor jou uit de kaarten heb kunnen halen. Ik wens je heel veel succes met je studie! Mocht je nog vragen hebben of op mijn interpretatie willen reageren, dan hoor ik dat heel graag.

Liefs van Dolf

S_

Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ik wilde het goed en aandachtig lezen. Ik wil je heel erg bedanken voor deze legging. Ik ben blij dat het zo positief is. Ik ben idd een enorme piekeraar. Dit heeft tot het gevolg dat ik heel slecht slaap en daardoor heb ik bijna geen puf om wat te doen.

Maar ook dat gaat beter. Ik zie mijn toekomst weer rooskleurig te gemoed! Ik ben erg blij met je legging. Ik ga nu ook keihard aan mijn studie werken. Meer dan mijn best kan ik niet doen.

Nog maals heel erg bedankt.

Groetjes
Saskia