kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

Gestart door Martine, mei 11, 2005, 22:23:45 PM

Martine

Hoi Allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum..
Een paar weken geleden ben ik begonnen met tarot. Tot nu toe ben ik aardig in staat geweest om de kaarten te begrijpen, maar vandaag snapte ik er niks van.
Ik heb nog nooit met omgekeerde kaarten gewerkt.. tot nu toe lagen alle kaarten in de stapel allemaal rechtop, maar vandaag kwamen er toch ineens omgekeerde kaarten in mijn legging! Kan iemand mij misschien mijn legging verklaren? Ik wil graag weten wat het te betekenen heeft.

We zijn al een tijd lang aan het proberen zwanger te worden, zonder succes. Ik vraag me de laatste tijd af of ik hier nog wel mee door moet gaan of dat ik andere opties moet overwegen.
Ik stelde de vraag wat ik moest weten over mijn situatie ten aanzien van het moederschap.

Ik deed een verleden-heden-toekomst legging en legde daarbij nog een aanvullende kaart.
Ik legde het volgende:
1) VIII- kracht (omgekeerd)
2) 10 van kelken (omgekeerd)
3) Vii- zegewagen
4) 3 van pentakels

Kan iemand mij vertellen wat de kaarten mij proberen te vertellen?? Ik ben een beetje in de war door de omgekeerde kaarten; maar juist doordat deze ineens zijn verschenen heb ik het gevoel dat ze belangrijk zijn..

Opti-Mystique

Hallo Martine,

Van harte welkom op het forum!

Ik zag je legging voorbij komen en zal eerlijk zeggen, dat ik gezondheidskwesties en dit soort delicate kwesties als kinderwensen etc. best pittig vind om uitspraken over te doen. Want vooropgesteld ben ik geen arts en wil ik geen brenger van valse hoop zijn. Uiteraard wil ik hier met alle liefde neerzetten wat mijn indrukken zijn en welke kennis ik uit verder uit mijn opleidingsmateriaal kan halen, maar het is helemaal aan jou om te toetsen in hoeverre dit berust op feiten uit jullie situatie en om te bepalen of er iets tussen staat, wat voor jou van waarde is.

Bij het zien van de kaarten, valt het me allereerst op dat Kracht en Bekers X uit balans liggen, terwijl deze kaarten een zeer essentiële basis vormen voor het doel waar jullie mee bezig zijn: gezinsuitbreiding. In een eerste oogopslag schiet mij te binnen dat de omstandigheden van jullie relatie(?), woning(?) of persoonlijke gesteldheid(?) nog niet rijp zijn (geweest) om een kindje te mogen ontvangenââ,¬Â¦ Want Kracht omgekeerd geeft een verstoring aan in de verbintenis, mogelijk jullie relatie. Wanneer de energie van deze kaart uit balans is, kan dit duiden op o.a. seksuele problemen of psychische stoornissen. In combinatie met Bekers X misschien zelfs wel beiden, omdat Kracht voor de fysieke aantrekking staat en bekers voor gevoel staan. Bij 10 omgekeerde bekers stel ik me een totaal ââ,¬Å"leegââ,¬? gevoel voor en depressie is dan het eerste wat er in me opkomtââ,¬Â¦ Ik krijg zelf een beetje een onrustig gevoel bij het feit dat jullie met een kindje bezig zijn, terwijl Bekers X in het heden omgekeerd ligt. De vervulling zou juist optimaal moeten zijn ten tijde van deze beslissing, of het moet hier willen aangeven dat voor jullie of voor één van beiden het geluk zit in het mogen krijgen van een kind. En dat het feit dat dit nog niet is gelukt, nu begint door te slaan naar een gevoel van negativiteit, teleurstelling of ergerââ,¬Â¦ en dat dit jullie in zijn greep begint te krijgen. Of in het meest extreme geval kan deze kaart omgekeerd misschien zelfs voor een situatie staan, waarin een kind gezien wordt als een ââ,¬Å"reddingââ,¬? van de relatieââ,¬Â¦

De Zegewagen geeft wat dat betreft aan dat jullie toch omgeven zijn met een behoorlijke dosis energie en wilskracht om ervoor te gaan. De kaart staat ook voor zelf het leven kunnen ââ,¬Å"besturenââ,¬?, althans zelf controle hebben over de kar die jullie door het leven voert, in plaats van dat je meegesleurd wordt. Het vermogen hebben om zelf je richting te bepalen dus. Zeven is een geluksgetal en een volledige cyclus, misschien sluiten jullie op dit moment een moeilijke periode in jullie leven af. Eigenlijk is deze kaart voor jullie situatie heel positief, maar deze houdt mijns inziens daarnaast ook wel degelijk nog een les voor jullie in: of het eerst op orde brengen van jullie zaken en/of de wijze van positief blijven denken en het durven vertrouwen op dat zal komen, wat voor jullie bestemd is. Ik heb sterk het gevoel dat in deze zaken de focus ligt. Het graag willen van kinderen en het uitblijven van succes kan vergaande gevolgen en invloed op jullie beider persoon hebben, wanneer jullie je niet bewust zijn van positief blijven denken. Het komt wanneer de tijd en de omstandigheden rijp zijn, durf daarop te vertrouwenââ,¬Â¦

Niet om jullie te ontmoedigen, maar meer ter bewustwording: je hebt Pentakels III getrokken als extra kaart getrokkenââ,¬Â¦ de Wachtkamer. Hoewel tijd en ruimte met de Tarot niet te voorspellen zijn, valt deze kaart toch vaak ter indicatie dat je nog even geduld zult moeten hebben. De kaarten willen jullie duidelijk maken waarom het nog even duurt, zie voorgaande, en jullie tevens aansporen om te ontspannen, vertrouwen te hebben, de stappen in logische volgorde te nemen en ook te genieten van jullie pogingen om het gezin uit te breiden. Alles behalve plichtmatigââ,¬Â¦ ;)

Heel veel geluk gewenst samen en hopelijk straks met zââ,¬â,,¢n allen. Als je naar aanleiding hiervan nog vragen hebt of wilt reageren op deze interpretatie, dan hoor ik dat graag!

Liefs van Dolf

Martine

Beste Dolf,

Bedankt voor je heldere uitleg. Klinkt allemaal heel logisch..
De omgekeerde bekers had ik zelf in verband gebracht met mijn huidige gevoel van moedeloosheid.. na twee jaar iedere maand weer een teleurstelling zie ik het gewoon niet meer gebeuren dat het ooit een keer zal lukken...
De omgekeerde kracht heb ik nog steeds wat moeite  mee.. Onze relatie is voor zover ik weet  niet verstoord (geweest). We zijn pas getrouwd, gelukkig met elkaar, en ondanks dat dit geluk nog niet bekroond is met een kindje, kunnen we zeker van elkaar genieten, en zijn we ook niet "plichtmatig" bezig...
Mijn vraag was niet bedoeld om er achter te komen of ik ooit zwanger zou worden, maar meer hoe ik hier nu verder mee moet.. moet het roer nu om (denken aan adoptie oid) of moet ik geduld hebben en wachten op wat er komen gaat.
Uit jouw en mijn eigen interpretatie haal ik dat dat laatste op het moment de boodschap is.

QUOTE: "Het komt wanneer de tijd en de omstandigheden rijp zijn, durf daarop te vertrouwenââ,¬Â¦"

Een zinnetje dat mij erg veel doet en mij weer een beetje positiever tegen de zaken aan laat kijken.
Ik ga vol vertrouwen nog even in de "wachtkamer" zitten en in de tussentijd zoveel mogelijk genieten van wat het leven verder nog te bieden heeft!

Bedankt Dolf!
Liefs, Martine

Opti-Mystique

Citaat van: Martine op mei 12, 2005, 10:48:43 AM
De omgekeerde bekers had ik zelf in verband gebracht met mijn huidige gevoel van moedeloosheid...

Hi Martine,

Daar kan ik me zeker ook bij aansluiten. Jij hebt deze kaarten getrokken en de kaarten communiceren met je in voor jou begrijpbare symboliek. Dus als jij dat op die manier plaats, dan is dat voor jou zo.

of moet ik geduld hebben en wachten op wat er komen gaat.
Uit jouw en mijn eigen interpretatie haal ik dat dat laatste op het moment de boodschap is.

Ja; dat is hoe ik op dit moment de kaarten lees...

...moet het roer nu om (denken aan adoptie oid)...

Hmm... zit hier niet nog één of meerdere stappen tussen?? Het zijn mijn zaken niet hoever jullie al in die molen zijn, maar een medisch expert consulteren en een vruchtbaarheidsonderzoek met eventuele behandeling lijkt mij hier nog aan vooraf te kunnen gaan.

Voorop staat echter hoe jullie daar persoonlijk en gezamenlijk in staan en welke wegen jullie willen bewandelen. Misschien is geduld opbrengen en voor je gevoel gaan zitten afwachten een moeilijke opgave, maar kunnen jullie daarnaast nog deze stappen overwegen, om het gevoel te hebben dat het in beweging blijft... Da's helemaal up to you both!

Liefs van Dolf

Happy Me

Liefste Martine,
geef niet te snel op! Ik spreek uit ervaring.
Het krijgen van mijn eerste kindje heeft 7 jaar geduurd e ook ik stelde me toen vragen.
Ik sluit me aan bij de raad van Dolf die zegt dat er nog andere stappen te ondernemen zijn.
Bovendien is het soms ook een beetje psychologisch hé!Wat je "zo graag wil" laat soms langer op zich wachten dan je zelf wil.

Ga eens naar een dokter met je partner. Ook al lijkt alles in orde, soms is dat niet zo. Bij mij en mijn man zat het beiden fout (ik verkleefde eileiders en mijn man spataders in zijn balzak, waardoor het sperma te warm was en dus onbeweeglijk).
Na een kleine medische ingreep zijn we nu trotse ouders van 2 flinke zonen.

Geef niet te snel op, ook al is het moeilijk!

Happy Me