Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zwanger...

Gestart door jane.d, mei 11, 2005, 00:09:17 AM

jane.d

Heb besloten dat ik mij toch weer wat meer in mijn dromen moet verdiepen in plaats van ze te negeren, en kom dan vaak bij www.dromenweb.nl uit, maar daar wordt een mens niet vrolijk van :-)

Hoop dus dat er hier mensen zijn, die zich willen verdiepen in wat er in de nachtelijke uren door mijn hoofd speelt. Want loop er toch langer mee rond dan goed voor mij is.

Mijn laatste droom (of beter, wat ik ervan heb onthouden is heel kort)

Ik was in Amerika, en mijn jeugdvriendin was er ook. Die werkte daar en was erg bruin en sterk. Ik zat op een hele hoge gemetselde muur van rode stenen, aan de rechterkant. Maar durfde niet te springen. Logisch ook, want ik was zwanger.

Nu ben ik zeker niet zwanger :-), en mijn vriendin gaat over drie weken wel op vakantie naar Amerika, maar woont daar niet.

Zit er iets in, waar jullie iets over kunnen vertellen?

jane.d

Vervelende is, dat wat ik onthoud aan dromen soms een soort puzzel wordt die ik niet meer kan loslaten.

Had bij tikken een ding bedacht: Denk dat ik beetje jaloers ben op die vriendin (die ik overigens lang niet heb gezien) omdat zij veel heeft wat ik ook graag zou hebben... Misschien daarom dat bruin zijn en blakend zijn...en ik zelf zielig op muurtje waar ik niet vanaf durf te springen  ::)

Palomino

Hoi Jane D,

Ik ben het met Moon Heaven eens; de dromer van de droom is de meest aangewezen persoon om zijn/haar eigen droom te interpreteren...Iedereen  heeft immers zijn eigen droomsymbolen.
Wanneer ik als kattenliefhebber van een kat droom heeft dat een hele andere betekenis dan wanneer Pietje als kattenhater van een kat droomt...
Als je regelmateig je dromen onthoudt en opschrijft ,dan zul je merken dat bepaalde droomsymbolen steeds opnieuw naar voren komen in jouw dromen...dan kan ook duidelijk worden wat zo'n bepaald droombeeld dat zich vaker voordoet je wil vertellen.
Toch zijn er ook 'universele droomsymbolen' die in grote lijnen voor iedereen het zelfde inhouden.
Dromen over een muur heeft vrijwel altijd te maken van een muur die je om je zelf heen hebt op getrokken, iets om je zelf te beschermen. Een muur is echter ook een blokkade...
Een gemetselde muur van rode stenen  is een muur die je zelf steen voor steen hebt opgebouwd , en wijst er volgens mij op dat twijfel en wantrouwen steeds groter worden.
Dromen over zwangerschap houdt meestal in dat zich een nieuwe fase in je leven aankondigt, een nieuwe ontwikkeling.
Je zit aan de rechterkant (verstandelijke)van de muur waar je bovenop zit en je durft er niet af te springen omdat je zwanger bent. Dit zou kunnen betekenen dat je de sprong (nog) niet durft te nemen om los te komen van dat gene wat je blokkeert en je in het nieuwe (de zwangerschap) te storten.
Misschien zou je wat meer op je intuïtie moeten vertrouwen en doen wat je gevoel je ingeeft zonder zo veel nate denken waardoor je gaat twijfelen...

Ik hoop dat je hier iets aan hebt  ;)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

jane.d

Hier heb ik heel veel aan! Bedankt! Zo had ik nog niet naar die muur gekeken....Vooral dat opbouwen van wantrouwen en twijfel is wel erg correct. En die sprong maken....ik vrees dat ik binnenkort heftig duwtje in de rug krijg door grote reorganisatie op werk. Maar privé zal ik zelf de sprong moeten wagen.

Ga nu zelf eens bedenken wat die vriendin er mee te maken heeft gehad.

Het onthouden van dromen lukt trouwens opeens niet meer, ondanks het mijzelf toespreken voor slapen gaan. Maar verrassend genoeg lijkt het wel of ik opeens rustiger slaap. Word niet meer hoofdpijn wakker bv, door het tandenknarsen.

Bedankt voor de tips!