wie kan me helpen

Gestart door Happy Me, mei 10, 2005, 17:59:37 PM

Happy Me

ik heb mometeel een aantal "zwarte plekken" in mijn leven en in mijn gedachten en zou graag iemand vinden die me kan verder helpen en me enige rust in mijn geest kan brengen. Kan iemand voor me pendelen/kaart leggen?

Julia

Citaat van: Happy Me op mei 10, 2005, 17:59:37 PM
ik heb mometeel een aantal "zwarte plekken" in mijn leven en in mijn gedachten en zou graag iemand vinden die me kan verder helpen en me enige rust in mijn geest kan brengen. Kan iemand voor me pendelen/kaart leggen?

Lieve Happy you, wil je graag helpen middels een tarotlegging. Pump the question.

Groet, Juul  

Julia

Helaas, heb geen hotmail.

Je dropt je vraag, je uit je zorgen/frustraties e.d., ik concentreer me daarop en leg dan een keltisch kruis (tarot) voor je, en hoop dan dat anderen ook een aanvulling geven. Vragen en opmerkingen, meer dan welkom. Groet van Juul  :)

Julia

Helaas, tekst kwijt. Zal alvast wel de kaarten geven

1. Hier draait het om: Zegewagen
2. Dit doorkruist het/obstakel: Pentakels 6
3. nabije toekomst: Keizer
4. Je doel: Zwaarden 2
5. Recent verleden: zwaarden 4
6. Onbewust: Gerechtigheid
7. Hoe je zelf tegen de situatie aankijkt: Staven 8
8. Hoe hij tegen de situatie aankijkt: Staven 4
9. Je angsten/hoop: Staven schildknaap
10. De uitkomst: Bekers Koningin

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op mei 10, 2005, 21:48:42 PM
Helaas, tekst kwijt...

Typisch geval van grr@#$%^&... ;D ;D
Altijd eerst in Word tikken Juul, regelmatig tussentijds opslaan... Vervolgens in een nieuw berichtje plakken en altijd eerst nog even op "bekijken" drukken... Niet te lang? Smoelt het een beetje?? Okee... Go!!

:P ;D ;)

Opti-Mystique

Julia

Hoi happy you,
Even in het kort, 'k heb wat interne verplichtingen achter de rug, waar ik bekaf van ben geworden. O.a. dat mijn lieve, ondeugende pup van 4 1/2 maand heerlijk door een (z'n eigen) hoop heeft liggen rollen  :P.
Groet van Juul  :)

1. Het gaat om een nieuwe weg, levensweg, waarin je zelfvertrouwen leert krijgen.

2. De hulp, steun, warmte, begrip en aandacht die je momenteel van hem krijgt, is geweldig.

3. Je wilt graag alles op een rijtje hebben, bezinnen, tot jezelf komen, het overzicht hebben in je eigen leven.  

4. Je wilt niet meer twijfelen, en de rust in jezelf terugvinden.

5. onvrijwillig is er een eind gekomen aan je relatie, waardoor je zelfvertrouwen een fikse knauw heeft opgelopen.

6. Je kijk op je exrelatie is misschien wat éénzijdig? Je maakt dit mee, omdat jijzelf er ook een les uit moet te leren. Een les, om weer verder te kunnen met je leven. Dus dat houdt in om vooral ook kritisch naar jezelf te kijken

7. Je wilt wel van het positieve uitgaan, je verlangt er ook naar, maar tegelijkertijd maakt deze overweldigende fijne verandering, je ook bang

8.  Kan niet anders, of hij ziet u graag

9.Je bent bang om je te laten meeslepen, maar je zou het wel graag willen

10. Je zal zeker in het reine komen met je eigen gevoelens, alsook de weg van je hart durven te volgen.

Opti-Mystique

Lieve Happy Me,

Zoals beloofd hierbij ook mijn gedachten bij de kaarten die Juul voor jou getrokken heeft. Grappig, want ik kan me helemaal vinden in haar uitleg met betrekking tot het relatiegedeelte, maar zelf zie ik ook zeker het werkgedeelte hierin. Ik richt me dan op dat laatste:

De Zegewagen vs Pentakels VI laat exact de situatie en het gevolg zien. Vanwege de omringende kaarten wordt in mijn beleving hier het minder positieve kantje van De Zegewagen belicht en deze laat zien dat jouw karretje getrokken is, zonder dat jij daar zelf invloed op had. De persoon op deze kaart stuurt de wagen normaliter met wilskracht, aangezien de sfinxen niet beteugeld zijn. Dit kan dus in dit verband aangeven dat jouw karretje op hol is geslagen en dat jij op een gegeven moment niet meer bij machte was, om aan de rem te trekken.
Pentakels VI is een kaart die vaak valt voor inkomsten vanuit geldverstrekkers als uitkeringsinstanties etc. Jouw verplichte ziektewet en inkomen vanuit een minder zelfstandige of gelijkwaardige positie.

In de Keizer zie ik de basis van dit verhaal; je stabiliteit terugwinnen door eigen wilskracht en je eigen keuzeââ,¬â,,¢s maken (De Keizer leidt zijn eigen imperium). Kan ook een indicatie zijn van hetgeen dat je in het verleden wél had, maar wat je door deze situatie kwijtgeraakt bent, tevens in het verlengde van het afhankelijke van Pentakels VI.

In het recente verleden en links van de kern op de horizontale lijn ligt Zwaarden II: het niet naar je gevoel geluisterd hebben, geen zuivere doorstroom van energie en emoties, ââ,¬Å"blindââ,¬? zijn geweest en twijfels en angsten hebben.

Zwaarden IV in het heden en bovenbewuste geeft de time-out aan. Kans op herstel van het hartzeer dat je hiervoor (Zwaarden III) hebt opgelopen en het moment om tot jezelf te komen door afstand te nemen en jezelf rust te gunnen.

Gerechtigheid op de nabije toekomst geeft aan dat duidelijk wordt welk gevolg er aan de oorzaak zit. Hier maak je je eigen waarheid op en ga je inzien welke gevolgen je keuzeââ,¬â,,¢s hebben. Soms wordt dit echter pas na langere tijd duidelijk en deze kaart spoort je dan ook aan om keuzes te maken, waar je gevoelsmatig achter staat, zodat je jezelf later niets zult verwijten wanneer later zou blijken dat dit niet de juiste keuze was. Iedereen krijgt de kans om van zijn of haar fouten te leren, maar we moeten op basis van wat we op dat moment weten het voor ons gevoel beste kiezen.
En mogelijk, maar ik weet niet hoe hoog het op is gelopen met je werkgever, moet dit conflict met tussenkomst van juridisch experts (advocaat en/of rechtszaak) opgelost gaan worden.

Jouw eigen houding ten opzichte van deze kwestie is Staven VIII: er heeft een actie plaatsgevonden, waarvan nog niet helemaal duidelijk is tot welke gevolgen dit allemaal gaat leiden. Zolang de staven met snelheid door de lucht suizen heb je er geen grip op. Het is een tamelijk positieve kaart, lichtblauwe achtergrond en nieuwe lootjes die aan de staven komen; het geeft aan dat er misschien nog een hobbel genomen moet worden, maar waarschijnlijk komt er vrij snel meer duidelijkheid.

Staven IV als de onbeïnvloedbare factoren van buitenaf, geven een positieve energie mee aan de kwestie. Naast Gerechtigheid geven ze herstel van balans aan, gelijkwaardige verbintenissen (opnieuw op goede voet met de werkgever?), reden voor een feestje, het bereiken van iets tastbaars (nieuwe ontwikkelingen of resultaten in de kwestie).

Staven Schildknaap kan hier staan voor je angst dat je naar een andere baan moet gaan uitkijken of elders je zekerheden moet gaan halen. Kan ook staan voor de gemakkelijkste weg kiezen naast Zwaarden IV: weglopen, je zaken niet afsluiten maar elders gewoon helemaal opnieuw beginnen en vergetenââ,¬Â¦

Koningin van Bekers als uitkomst geeft weer een herstel van balans aan: vaste grond onder de voet houden en toch zuiver van gevoel zijn en daarmee volledig mee in contact staan. Jezelf zuiveren door emoties te laten stromen en te verwerken. Deze Koningin staat stevig in haar schoenen en wordt gedreven vanuit haar gevoel.

Al met al een vervelende situatie, maar met uitzicht op een goede afloop. Het antwoord ligt in terugkomen bij jezelf en je eigen keuzes blijven maken op basis van je gevoel en hier verantwoording voor durven nemen. Deze situatie is voornamelijk een leerproces voor je en een prikkeling om je wakker te schudden en je scherp te houden. De kaarten geven in dat geval een gunstige afloop van de situatie aan.

In het meest slechte geval komt er een rechtszaak, zijn de arbeidsverhoudingen dusdanig verstoord dat je op zoek moet naar een nieuwe baan (Schildknaap van Staven), maar dan nog is er reden om aan te nemen dat dit een gunstig en snel verloop heeft (Staven VIII, Staven IV en Koningin van Bekers).

Heel veel succes en als je vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

Liefs van Dolf

Happy Me

HARTELIJK dank !!!
Als ik jullie beider uitleg dus goed begrijp zit het goed met mijn nieuwe relatie en zal ik ook op professioneel vlak weer voldoening vinden. Inderdaad, er is nog een "euvel te nemen" (nakend onderhoud met werkgever) en ook ja, ik zocht al elders werk (= vluchtweg om elders helemaal opnieuw te beginnen en te vergeten - sta in het onderwijs - wil verder van huis gaan werken - deed examens mee, uitslag nog niet gekend)

Ik hou me vast aan deze gedachten en hou jullie ook op de hoogte.

Bedankt voor deze tussenkomst

Liefs,
Happy Me

Julia

Citaat van: Happy Me op mei 11, 2005, 08:10:47 AM
Ik wil er ook echt voor gaan en hou me daarom (ongewild) wat op de achtergrond. We kunnen niet zo veel samen zijn door zijn drukke professioneel leven en dat doet me soms pijn want ik kan het alleen zijn zo moeilijk aan. Maar daar heb ik momenteel ook geen vat op hé.

In elk geval bedankt voor je hulp
en zoals reeds gezegd "hopelijk hebben de kaarten gelijk"

Liefs, Happy Me (dat zou ik willen zijn!)

Lieve Happy You,
Het hangt niet alleen van de kaarten af, ook je eigen inbreng in deze is belangrijk. Je hoeft je toch niet gelijk in een relatie "te storten"? Geniet er lekker van, ga uit, gooi je haar los en maak 'm gek! Je verdient het om 't naar je zin te hebben.

De tijd dat je alleen bent zou qualitytime voor jezelf moeten zijn, hoe moeilijk soms ook....  Rust uit, sores op een begrijpelijk rijtje zetten, zorg voor jezelf, hou weer van jezelf. Je kunt het best! Lieve groet van Juul   :)