Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

paard in de diepte

Gestart door huntres, mei 10, 2005, 14:55:13 PM

huntres

ik heb vannacht gedroomd dat ik rappie, mijn voormalige verzorgpony, ging op halen uit een kelder - die moeilijk te bereiken is (smalle doorgangen e.d.),  waar ik hem kennelijk al tijden hou ( ???). daar gekomen is hij op eens wit (hij is van eigen bruin zwart) en ik zie aan hem dat als hij langere manen met golven had gehad, heel mooi was geweest.

maar hij laat zich niet vangen door mij, heb ik hem te lang in de steek gelaten? ik ga op zoek naar voer/gras en het duurt lang voor ik het naar mijn gezochte gras vind (namelijk lang gras). als ik er uiteindelijk ben, droom ik niet meer verder...

weet iemand wat het kan betekenen?

Julia

Hoi Huntres,
Heb je zo'n moeite je "over te geven", je bloot te geven? Wat stop je weg en verzorg je niet goed. Je hebt je als 't ware teruggetrokken of je hebt iets te lang onderdrukt, wellicht op relatie/seksueel gebied. Jammer, het is de moeite waard..... Lieve groet, Juul  :)

huntres

hoi julia,

dat ik iets weg druk zou zo maar kunnen, ik schijn namelijk al tijden niet voor mij zelf op te komen en anderen mensen te graag te willen helpen.
maar ik denk niet dat ik dingen op seksueel gebied weg druk, bij lange niet  ::)

misschien heb ik moeite me over te geven aan mij zelf en het verstand dat zegt dat ik ook voor me zelf op moet komen. maar direct als ik dit schrijf vraag ik mij of ik wel de moeite waard ben  :-X

Palomino

Citaat van: huntres op mei 12, 2005, 12:38:44 PM

maar direct als ik dit schrijf vraag ik mij of ik wel de moeite waard ben  :-X

Nu je dit zegt komen mijn gedachten die ik had over deze droom gisterenavond toen ik in bed lag...

De pony staat in deze droom voor jouw zelf en het stukje waarin je naar de pony (je zelf dus) kijkt zie je dat hij veel mooier zou zijn met lange golvende manen...dit geeft dus aan dat je niet tevreden bent met jezelf.
Huntres, ik ken je dan alleen maar van het forum maar volgens mij ben je een fantastisch men, dat dubbel en dwars de moeite waard is  :D

Je bent nog heel erg op zoek naar allemaal verschillende stukjes van jezelf die nog ontdekt moeten worden (kelder) ,maar gezien je leeftijd is dit hardstikke normaal en het komt vast allemaal dik in orde ;)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Julia

Citaat van: huntres op mei 12, 2005, 12:38:44 PM
maar ik denk niet dat ik dingen op seksueel gebied weg druk, bij lange niet  ::)

misschien heb ik moeite me over te geven aan mij zelf en het verstand dat zegt dat ik ook voor me zelf op moet komen. maar direct als ik dit schrijf vraag ik mij of ik wel de moeite waard ben  :-X

Waarom zou je niet de moeite waard zijn? Waar komt jouw ontevredenheid dan vandaan? Je kunt slechts zoveel liefde ontvangen, als dat je vanjezelf houdt.....  groet van Juul :)

Palomino

hoi Huntres,

Gisterenavond voor ik in slaap viel was ik met jouw droom bezig en werden een aantal dingen (denk ik...) duidelijk. Ik was echter te suf om het toen allemaal te noteren dus heb ik vandaag nog een aantal dingen opgezocht en ben tot het volgende gekomen.

Ik geloof dat de hele droom een zoektocht inluidt naar allemaal stukjes van je zelf is die nog binnen in jou verborgen liggen en ONT-DEKT willen worden.
Rappie vertegenwoordigt jou zelf.
Een kelder kan staan voor zaken die je onderdrukt...maar kan ook staan voor de kracht die je tot je beschikking hebt maar waarvan je nog niet weet dat deze hebt.
Aangezien je moeilijk bij Rappie kunt komen geeft dit aan dat je deze kracht nog niet zo goed weet te bereiken binnen je zelf. De kleur zwart/bruin geeft onwetendheid,duisternis,begrenzing en het verborgene aan wat zodoende het bovenstaande bevestigt...

Als je Rappie bereikt,blijkt hij wit geworden te zijn...de kleur van puurheid, wijsheid, vrijheid, geestelijke-en spirituele vermogens. Al deze eigenschappen (krachten) liggen dus binnen jou besloten  :D en je bent volop bezig dit alles te ont-dekken, je bent je er nog niet helemaal bewust van dat je dit alles in je hebt en /of misschien sluimert het. Dan flitst het door je heen dat Rappie veel mooier geweest zou zijn met lange golvende ,manen...Dat geeft aan  dat je je afvraagt  of je wel goed genoeg bent...
Rappie laat zich niet vangen: Dat kan betekenen dat je (nog) geen greep hebt op de schat die er in je verborgen zit. Je gaat echter wel op zoek naar lang gras( groen=groei) voor de pony : je bent bereid om jezelf geestelijk te voeden en groeien... :D

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

huntres

bedankt voor alle uitleg!!!

ik weet niet waarom ik mezelf niet altijd de moeite waard vindt, misschien juist wel omdat ik over me heen laat lopen en toch toe kijk zonder er iets aan te doen, want ik weet dus echt niet wat ik daar tegen moet doen.

misschien moet ik meer groen eten... letterlijk en figuurlijk?

Julia

Wat dacht je van, van jezelf houden? :)

Zijn
zoals je bent
niet zoals
anderen
je willen zien
is een durf misschien

heb de moed
durf te zijn
jij mag zijn
zie het in