Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

einde van de wereld

Gestart door Manuel, mei 09, 2005, 22:52:51 PM

Manuel

Ik had met regelmaat dromen dat de wereld op een of andere manier verging, (ik heb er in de afgelopen jaren vaker over gedroomd) en laatst had ik nog zo'n droom en die was helderder dan normaal. Ik stond buiten en zag in de hemel hoe verschillende planeten, een stuk of 3 (ik zag ze als wit aan de hemel) werden vernietigd. De hemel was veel donkerder blauw en het oppervlak leek wel roze of paars. Ik was de enige die daar stond, want de rest was blijkbaar geevacueerd of ondergedoken, het was dan ook muisstil. Een dag of 2 later hoorde ik op het nieuws, in het echte leven, dat er een of andere meteoriet deze kant op komt en zo over 30 jaar in zou slaan in Europa. Daar schrok ik toch wel van, want ik dacht eerder dat ik deze droom had omdat ''mijn wereld'' pasgeleden ''instortte'' na een sollicitatiegesprek omdat ik het werk niet meer wilde doen wat ik eerst wel wilde doen.

Ook heb ik een drietal bekenden zien sterven in verschillende recente dromen. Nu weet ik vanuit de Tarot dat dit symbolisch gezien kan worden. Kan iemand me inzicht verschaffen hierover? Ricca?

huntres

ik denk dat je wat betreft het sterven van de mensen in je dromen en de link daarmee naar tarot dat het symbolisch kan staan voor iets in de goede richting zit.

kan je iets meer vertellen over deze "sterfte gevallen"??

Manuel

Nou wat ik erover kan zeggen weet ik niet precies meer, maar ik krijg wel het gevoel dat ze dood waren, en op dat soort momenten is het net alsof ik in een andere droom terrecht komt, ik droom dan dat ik ''wakker'' wordt of in en andere droom terrecht kom, en realiseer me dan dat deze personen in het echt niet dood zijn, en dan ben ik erg opgelucht en droom gewoon door zonder in het echt wakker te worden.

Nu je het zegt, ik heb vanacht weer gedroomd over dat we 2 honden hadden. 1 Hond hebben we vroeger in het echt gehad, een andere hond was wit met bruine/donkerrode vlekken die ik niet kende. Op een gegeven moment gingen ze op hun rug liggen en werden beiden spierwit. Ze gingen dood, net zoals vissen doodgaan. Ook toen weer kwam ik in een andere droom terrecht en herinnerde ik dat we nu maar een hondje hebben en de andere al lang overleden was.

Het is echt bizar, ik ben wel niet bang voor de dood, maar ik begrijp niet waarom dit thema steeds terugkomt. Ik heb ook nog steeds geen stageplaats, en ik moet er snel een vinden anders loopt er alweer een opleiding bij mij op de klippen. Dit is hetgeen wat bij mezelf het meeste bewust en blijkbaar ook heel onderbewust speelt op het moment.

Palomino

Citaat van: Manuel op mei 09, 2005, 22:52:51 PM

Ook heb ik een drietal bekenden zien sterven in verschillende recente dromen. Nu weet ik vanuit de Tarot dat dit symbolisch gezien kan worden. Kan iemand me inzicht verschaffen hierover? Ricca?

Hoi Manuel,

Als De Doodkaart opduikt in een tarotlegging dan geeft dit aan dat het tijd is om het oude los te laten om plaats te maken voor het nieuwe. Het gaat hier dan over oude gewoontes,oude houdingen,oude overtuigingen, oude gedragingen ,die je eigenlijk niet (meer) dienen en zo niets toevoegen in je leven, maar je eerder stagneren...M.a.w. loslaten...

liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Julia

Hoi Manuel,
Interessante droom. Ik kom niet zo ver, maar misschien kan jij en/of iemand anders er meer mee. Groet van Juul :)

In je onderbewustzijn heb je je op de dood ingesteld, en via je dromen (waarin (stukjes) onderbewustzijn verwerkt worden) komt een agressieve kant van je emotionele betrokkenheid bij de personen die je hebt zien sterven, naar voren.
Dromen dat de wereld vergaat karakteriseert jouw sombere stemming, je angst voor het leven, die te veel van jou vergt. Je bent een verstandsmens, die op zoek is naar prikkels. (Het wit van de planeten kan duiden op "wishfull thinking".)

Je hebt moeite om je op een effectieve manier te uiten. Je creatief voorstellingsvermogen gaat verder, dan menigeen. Dat maakt je ook vaak eenzaam.

Donkerblauw is de kleur van de waarheid en/of trouw en duidt op een psychische ontspannenheid. Roze staat o.a. voor onvoorwaardelijke liefde en paars o.a. voor boete.

.

Manuel

Daar kan ik me ergens wel in vinden Julia. Ik zit weer in een periode waar er op zeer korte termijn weer een aantal werkstukken afgemaakt moeten worden, en daarbij ik nog steeds geen stage heb wordt dit extra lastig. Dit drukt allemaal op me momenteel. Ik hoop dat ik deze dingen snel opgelost krijg, en dan ben ik weer blij dat ik er vanaf ben.  ;)

Bedankt voor jullie reakties tot zover.

Ricca

Lieve Manuel,

Dat einde van de wereld hoef je natuurlijk niet letterlijk te nemen. De wereld blijft echt nog hééééél lang bestaan. :) Je dacht toch niet dat de mensheid al uitgeleerd was? De school wordt pas gesloten als de allerlaatste mensenziel het licht gevonden heeft en klaar is met reïncarneren. Niemand valt buiten de boot. Het einde van de wereld zal ook geen ramp of vernietiging zijn, maar een onvoorstelbaar prachtige gebeurtenis. Denk eens aan die laatste generatie mensen op aarde, die dus allemaal met hun laatste leven bezig zijn, alle lessen geleerd en volledig verlicht. Die scheppen geen vernietiging!! Wel de allermooiste fade away ooit waargenomen...

In jouw droom zijn de mensen geëvacueerd of ondergedoken. De sfeer van dreiging wijst op angst of zorgen in jouzelf. Iets in je leven baart je zorgen. Als je sterke gevoelens had bij het zien van de vernietiging van de planeten, wil de droom je op die gevoelens wijzen. Op dit niveau kan de droom zeker met die sollicitatie(s) te maken hebben, en het gevoel dat je wereld instortte. Ik zou de droom echter niet in verband brengen met die meteoriet of met de situatie op La Palma, hoewel jij erg onder de indruk lijkt van de berichten daarover. Besef wel dat die berichten suggesties zijn die je wel of niet kunt geloven. Als je je bang laat maken, help je mee dergelijke gebeurtenissen te scheppen. Leg het naast je neer en heb vertrouwen, Manuel!

Op een dieper niveau zijn de drie planeten geen fysieke planeten, maar een (persoonlijke) verschijningsvorm van het kosmische/bovennatuurlijke. Ze hangen in de kosmos, boven de aarde, boven de natuur... Dat mag je dus wél letterlijk nemen. Het heldere van de droom en de diepblauwe kleur van de lucht horen bij het voorhoofdchakra (helderziendheid, heldervoelendheid), de stilte hoort bij het keelchakra (helderhorendheid). De vernietiging van de planeten zou jouw angst kunnen zijn dat hier geen groei inzit (?). Het getal 3 heeft met groei te maken en vernietiging is het tegenovergestelde van groei. De kleuren wit, roze en paars staan voor zuiverheid, liefde en alles wat Universeel is.

Ik zie deze droom los van de dromen waarin bekenden of honden sterven. Daarover een andere keer nog iets.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Manuel

Oke, bedankt.   :)

Ik heb op bepaalde tijden nogal stil gestaan in mijn groei terwijl ik zelf graag vooruit wou. De dingen zien er nu een stuk beter voor me uit momenteel: de twijfel over mezelf en mijn gekozen professie is aan het verdwijnen, ik kan mijn gevoel en emoties nog beter de baas, en ik kijk met vertrouwen in mezelf tegen het volgende sollicitatiegesprek a.s. woensdag.  ;)

Het vakantiewerk dat ik momenteel doe doet me veel goed; de dingen gaan niet iedere dag zoals ze horen te gaan, maar ik besef dat ik er heel veel van leer, en ik voel me dan ook gelukkig dat ik besef dat ik nu inderdaad vooruit aan het gaan ben. (Yes! Verantwoordelijkheidsgevoel!  ;))

Ik denk dat die dromen over die bekenden en honden te maken had dat ik zoveel mogelijk mensen moest proberen los te laten, in de betekenis dat mijn stemming niet afhankelijk gaat worden of mensen met me willen praten of me gewoon negeren. Ik merk dat dit laatste de laatste tijd vaker gebeurt op verschillende manieren, ik zal dus proberen om hier zo goed mogelijk mee om te gaan.

Ricca

Hi Manuel,

Het schijnbaar wakker worden in een droom (terwijl je gewoon doorslaapt) wordt 'vals ontwaken' genoemd en wijst altijd op de overgang naar een ander bewustzijnsniveau. Dat kan inderdaad aanvoelen alsof je in een andere droom terechtkomt. Met dit verruimde bewustzijn realiseer je je dat de personen uit de droom in het echt niet dood zijn, dat het slechts een symbolische dood is. Toch handig als je dat er meteen bijdroomt. :) Je kunt er ook uit opmaken dat de personen voor aspecten van jouzelf staan.

Het is geen toeval dat juist déze personen sterven in jouw droom. Wat je het best kunt doen is van ieder van hen een lijstje met kenmerkende eigenschappen maken. Alles, hoe onbelangrijk ook, dat je met betrekking tot die persoon te binnen schiet. Alsof je aan een vreemde uitlegt wat voor persoon het is. Kijk vervolgens of je iets van jezelf herkent in de eigenschappen die je zojuist hebt opgeschreven. Dat is dan de eigenschap / houding / gewoonte van jezelf waar het om gaat. En die mag je loslaten - of heb je al losgelaten. Ook de honden staan voor een eigenschap van jezelf. Dat het sterven een positieve betekenis heeft blijkt uit het feit dat de overleden honden spierwit zijn (altijd een positieve kleur).

Veel succes woensdag!!!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Manuel