Reactie op horoscoopuitleg:

Gestart door Opti-Mystique, mei 08, 2005, 19:35:51 PM

Opti-Mystique

Citaat van: medusa op mei 07, 2005, 21:19:48 PM
Hey nieuwsgierig Dolfje  ;)

ben nog maar beginneling dus verwacht van mij geen uitgebreide uitleg 8)
Wat opvallend is in je radix is dat je zon en je venus conjunct staan in het 1ste huis in kreeft.
Je bent niet echt bescheiden (hmm)  Je gevoelswereld is echt heel intensief.  Schoonheid is voor jou ook heel belangrijk.
Je ascendant is (volgens mijn programma Jan  ;)) net op het laatste graadje tweeling.
Je komt dus naar buiten als de charmante charmeur met 'blink blink' oogjes... Je komt over als iemand die zich goed overweg kan met woorden.
Maar ook denk ik wel dat de kreeft sterk naar buiten komt omdat je ascendant echt op het randje ligt.
Je mercurius staat heel sterk (in tweeling) in het twaalfde huis.  Dus dat speelt zich vooral in je eigen geest af.
Ik denk dat daar misschien ook wel je spiritueel kantje ligt, je aanleg voor het denken in de 'tarotwereld' bv.
Je maan staat conjunct je mars in leeuw  ;D,  dat nogal een opvliegend temperamentje.
Je zwarte maan staat in ram, in driehoek met je ascendant.  Geen vrouwelijke trekjes Dolfie, althans toch niet via je zwarte maan ;)
Neptunus staat in je zesde huis in boogschutter.  
Wel Dolf, ik denk dat je van tarot zeker je beroep 'kan' maken aangezien die planeet in je 6e huis (huis van werk, gezondheid en alledaagse dingen) in boogschutter (toch ook wel spiritualiteit)

Dit in het kort....
Voor verbeterde en diepere uitleg moet ik helaas nog verder studeren  ;)

Meduusje

(alhoewel, dit las ik zojuist op een andere astrologie forum: 'Staat echter Venus bij Zon, dan beschouwen veel astrologen die Venus als "verbrand". Een zekere harmonie ontbreekt. De schoonheid, het evenwicht in voorkomen en uiterlijk mist iets.'
Ik vind dit niet onlogisch klinken nu ik er langer over nadenk....)

Ik heb het ff hier naartoe gesleept; anders gaat het wel erg off-topic...

Voor verbeterde en diepere uitleg moet ik helaas nog verder studeren  ;)

Many thanx, Meduus!
Ik ben hier al erg blij mee; toch zeker heel herkenbaar...

Je maan staat conjunct je mars in leeuw  ;D,  dat nogal een opvliegend temperamentje.

... behalve dit dan. Goed... nogal dus, ja... ;D ;)

Citaat van: medusa op mei 07, 2005, 21:19:48 PM'Staat echter Venus bij Zon, dan beschouwen veel astrologen die Venus als "verbrand". Een zekere harmonie ontbreekt.

Ik heb na jouw post elders op deze site berekend waar de andere planeten staan in mijn horoscoop, en de uitleg van de planeet in dat huis erbij gezocht. Ik kon hier veel van plaatsen maar ik heb al langer het gevoel, en de uitleg bevestigt dat nogmaals, dat ik als typische Kreeft-Kreeft (zon in Kreeft en ascendant Kreeft) toch een aantal typische Kreeft-eigenschappen niet lijk te hebben of in ieder geval in mindere mate belangrijk te vinden.
Ik vind mezelf bijvoorbeeld vrij afstandelijk tot mijn familie alsook tot anderen in de sociale omgang in plaats van warmte om me heen scheppend, ik stuur vaak eerst aan op confrontaties in plaats van een liefdevolle omgeving op te bouwen en beschouw mezelf niet bijzonder creatief, wat Kreeften vaak zijn. Ook vind ik mijn eigen vrijheid minstens zo belangrijk als commitment aan huis en haard...

Kan dat te maken hebben met het feit dat mijn Zon mijn Venus overheerst? Of heb ik wellicht een afwijkende perceptie van mijzelf in vergelijking met hoe mijn omgeving mij waarneemt?

Liefs van Dolf

Vladimir

Ik denk dat dat meer met -Je maan staat conjunct je mars in leeuw- te maken heeft, die afstandelijkheid. Ego ten koste van alles (het Al, het Innerlijk, de Maan)
:-*

luna

Opti,

je zon staat in kreeft, je ascendant is randje tweeling/kreeft.  Tot hier je kreeft-energie.
Je maan, die heerser is van kreeft staat echter in leeuw.  Ik denk dat daar het verschil zit met een echte kreeft/kreeft.
Die maan is daarbij nog eens extra geactiveerd door mars die echt aan je maan plakt.  Naar mijn mening verhoogt mars de belangrijkheid van je maan.
Ik heb mijn zon én maan in kreeft staan.  Ik zou mezelf ook als kreeft/kreeft kunnen bestempelen.  Mijn mars speelt echter ook een grote rol, die staat in waterman.  Sinds ik dat weet begrijp ik beter waarom ik niet die typische kreeft ben.
Ik ben helemaal geen familiemens en 'de moederkloek' in mij is ook al ver te zoeken.

En Opti, door het feit dat je zon in het eerste huis staat zet je jezelf ook op de eerste plaats, jij vindt jezelf belangrijk, jij gaat je eigen weg (drang naar vrijheid om te doen en laten wat je zelf wil).

Medusa

luna

Citaat van: Opti-Mystique op mei 08, 2005, 19:35:51 PM
... en beschouw mezelf niet bijzonder creatief, wat Kreeften vaak zijn.
Creativiteit zit vooral bij de leeuwenergie niet bij de kreeft.  Het vijfde huis wordt dan ook het huis van de creativiteit genoemd.

Opti-Mystique

Citaat van: Mephisto op mei 08, 2005, 22:39:06 PM
...Ik denk dat dat meer met -Je maan staat conjunct je mars in leeuw- te maken heeft, die afstandelijkheid. Ego ten koste van alles (het Al, het Innerlijk, de Maan)... :-*

Mjah; ik denk dat dit best wel eens heel erg waar kan zijn, PHi. Ik ben me er zeer van bewust, dat zelfbehoud bij mij altijd op de eerste plaats komt. Ik doe een hoop voor anderen, maar never ten koste van mezelf... of wanneer ik mijn aandacht en energie bij mijn eigen zaken nodig heb.

Duus; jij bent toch een late Kreeft... dus Leeuw beïnvloedt jou toch al sterker dan bij mij?? Want in die zin hebben wij beiden een sterke invloed van Leeuw en herken ik mezelf in jouw stelling geen familiemens en moeder(vader)-kloek te zijn...

:) van Dolf

Vladimir

Er is slechts 1 verschil: Medusa "stoeft" niet zo snel over zichzelf ;)

lesje in nederigheid

Opti-Mystique

Citaat van: medusa op mei 08, 2005, 22:55:14 PM
...Het vijfde huis wordt dan ook het huis van de creativiteit genoemd...

Liggen de huizen met het betreffende dierenriemteken vast, universeel, of is het eerste huis in iemand's horoscoop het huis waar diens zon in staat?

Opti-Mystique

Citaat van: Mephisto op mei 08, 2005, 23:04:32 PM
lesje in nederigheid

Onderwezen door de Heer & Meester himself...
Ik hang aan je lippen... ;D

luna

Het huis dat jouw eerste huis is begint bij de ascendant.
Mijn zon staat in huis 11.  Mijn ascendant is leeuw, mijn 1ste huis begint op dat punt bij de leeuw.
De energie van het eerste huis kan je vergelijken met de energie van de ram, het tweede huis met dat van de stier enz.
Dus het vijfde huis komt overeen met de energie van de leeuw.

Vladimir

Citaat van: Opti-Mystique op mei 08, 2005, 23:08:58 PM>>knip<<Onderwezen door de Heer & Meester himself...
Ik hang aan je lippen... ;D
doe maar niet, want dan komen we weer op die discussie over de zwarte maan versus venus uit.. ;)

(Welke en passant tussen Medusa en mij hier thuis is uitgevochten!)

Opti-Mystique

Citaat van: medusa op mei 09, 2005, 00:52:46 AM
Het huis dat jouw eerste huis is begint bij de ascendant.
Mijn zon staat in huis 11.  Mijn ascendant is leeuw, mijn 1ste huis begint op dat punt bij de leeuw.
De energie van het eerste huis kan je vergelijken met de energie van de ram, het tweede huis met dat van de stier enz.
Dus het vijfde huis komt overeen met de energie van de leeuw.

Oww... okee. Ik had ff aangenomen dat het Zonneteken en de ascendant 1 zijn, omdat deze bij mij nagenoeg gelijk zijn. Maar dat is dus niet zo... Geen kaas hè?! ;D
Maar dit is erg interessante materie, dus ik ga beginnen met er eens wat meer over lezen op Internet. Kan ik in ieder geval de begrippen afzonderlijk plaatsen.

Thanx!

Koshke

Hey Dolf,
Ik ken je geboortegegevens niet maar meestal is het wel zo dat iemand met de zon in het eerste huis, zoals jij, in het is eender welk teken, ALTIJD opgemerkt wordt, men is duidelijk aanwezig... en dikwijls ook "het zonnetje in huis".   Dat laatste natuurlijk wel als Saturnus geen sterk contact maakt met de zon.

Vladimir

Citaat van: Opti-Mystique op mei 09, 2005, 10:38:49 AMOww... okee. Ik had ff aangenomen dat het Zonneteken en de ascendant 1 zijn, omdat deze bij mij nagenoeg gelijk zijn. Maar dat is dus niet zo... Geen kaas hè?! ;D
>>knip<<
Tsja, dat krijg je hè, niet de kennis die belangrijk is, maar jij..

Opti-Mystique

Citaat van: Mephisto op mei 10, 2005, 00:14:27 AM
...bla(at)... >>knip<<

Beste PHi,

Wat wil je graag de meest intelligente advocaat van de Duivel zijn.
Maar helaas jongen: ik heb momenteel geen vacatures...

Opti-Mystique

Citaat van: Koshke op mei 09, 2005, 20:08:03 PM
...Ik ken je geboortegegevens niet maar meestal is het wel zo dat iemand met de zon in het eerste huis, zoals jij, in het is eender welk teken, ALTIJD opgemerkt wordt, men is duidelijk aanwezig... en dikwijls ook "het zonnetje in huis"...

Hey Kosh,

Mijn geboortegegevens stonden in een ander topic, waar deze een spin-off van is, en luiden 1 juli 1976 om 03:50 uur te Sliedrecht.

Ik ben net in het ziekenhuis, in de 1 uur en 50 minuten dat mijn afspraak uitliep (hmpff#$% >:(), ruim 5 kwartier daarvan volledig van de wereld geweest met het maandblad "Quest". Weet niet of jullie dat kennen, maar het is voornamelijk wetenschappelijk georiënteerd en vlot geschreven in begrijpbare taal. Echt helemaal top, dat blad!! Ben meteen naar de winkel gegaan om het mei-nummer te kopen, maar dat terzijde. Clue van het verhaal is dat er ook een onderzoek was gedaan naar de typen personen die Carl Gustav Jung onderscheidt en welke lettertypen mensen doorgaand kiezen. Courier werd veel gekozen door "saaie" mensen en grootte 11 pnts staat voor een gezonde dosis zelfvertrouwen. Hoe kleiner de letter, hoe groter het zelfvertrouwen.
De "aandachttrekker" kiest voornamelijk Comic Sans. En laat dát nou het lettertype zijn dat ik het mooist vind, wanneer ik de vrije hand heb in opmaak... ::) ;D (PHi zal de puntjes wel invullen; dus dit volgt!)

Ik heb even in mijn horoscoopberekening gekeken naar aanleiding van jouw opmerking over het "zonnetje in huis". Ik wissel erg snel van stemmingen en zou mezelf eerlijkheidshalve omschrijven als redelijk humeurig. Maar wolkjes komen en verdwijnen dan ook in een snel tempo. Mijn Zon staat in Kreeft en mijn Saturnus in Leeuw, resp. 9 en 3 graden. Valt dat onder de noemer dicht bij elkaar??

groeten van Dolf