GLAZEN BOL voor VIENNA

Gestart door Opti-Mystique, mei 04, 2005, 14:16:15 PM

Opti-Mystique

Consultant / voor: Vienna
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 4 mei 2005

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:

DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ Omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord Kaart 3 ââ,¬â€œ Omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 31 = 3+1 = 4 (De Keizer)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

1e kaart uit het gesloten deck*: Staven II
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Schildknaap van Pentakels
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Vienna,

Naar aanleiding van mijn toelichting op jouw eigen legging terug in januari, heb je me gevraagd om eens een Glazen Bol voor je te leggen. Dank je wel dat ik deze legging nog steeds voor je mag doen! Je hebt me laten weten dat de omstandigheden inmiddels wat gewijzigd zijn en op basis van je informatie heb ik een legging gedaan op het gebied van liefde en relatiesââ,¬Â¦

De Hogepriesteres staat hier voor jouw eigen houding ten opzichte van deze jongen. Er gaat in jou een mixture van heftige gevoelens om; verliefdheidââ,¬Â¦ maar ook twijfels en een stukje angst om gekwetst te worden. Het feit dat hij zijn vorige relatie nog niet volledig losgelaten heeft, dwingt jou om je gereserveerder op te stellen zowel naar hem toe als in het toelaten van je emoties en daarin helemaal kunnen opgaan. Ik geloof op basis van de kaart Kracht dat je daar ook verstandig aan doet op dit moment, omdat de directe aanpak (hem je liefde verklaren) wel eens volledig anders uit kan pakken dan de bedoeling is. Dus je hebt goed in de gaten dat dit niet de manier is. Maar het is gevoelsmatig wel een verwarrende situatie voor jou, vanwege de tegenstrijdigheden die het in jou oproept. Tweeën zijn trouwens ook een indicatie dat je wat geduld moet opbrengen, omdat ze vaak voor wachtperiodeââ,¬â,,¢s staan, waarin de omstandigheden van een situatie moeten rijpen en dat kan alleen door tijd zijn werk te laten doen.

Pentakels IV is de omgeving zoals die door jou beleefd wordt. Deze jongen vertegenwoordigt in jouw beleving is concreets, iets van waarde. Ik vraag me bij deze kaart overigens wel af hoe goed je deze meneer eigenlijk al echt ként, hoewel jullie elkaar al wel wat langer blijken te kennen, want deze kaart geeft vaak het uiterlijke of het oppervlakkige aan. Daar is niets mis mee, maar het kan zijn dat jouw gevoel voor hem in eerste instantie ontstaan is uit of gebaseerd is op zijn ââ,¬Å"statusââ,¬? en/of zijn ââ,¬Å"uiterlijkââ,¬? en nog minder getoetst is aan de persoon die hij werkelijk is. Het lijkt erop dat jij voor jouw gevoel er niet doorheen komt bij hem, dat hij niet heel open is over wat er werkelijk in hem omgaat of dat hij jou meer op afstand houdt dan je zou willen.

Het vervolg van deze legging is eigenlijk heel positief; ik heb een goed gevoel hierover. De kaart Kracht stelt een verbintenis tussen 2 zielen voor, welke gebaseerd is op liefde, vertrouwen en zuiverheid. Dat is de manier waarop jij er voor hem bent op dit moment en hem probeert te steunen door er voor hem te zijn. Op het moment dat jij de leeuw met je blote handen wilt temmen, dan zul je met dwang enkel het risico lopen in je handen gebeten te worden. Straal in plaats daarvan rust en geduld met hem uit en probeer een band op te bouwen van vertrouwen en zuiverheid. Daar zal hij zich door aangetrokken voelenââ,¬Â¦

In het advies, De Ridder van Bekers, zie ik als eerste jouw Prins op het witte paard terug. Je bent verliefd op hem. Maar ook de waarde die jullie elkaar in emotioneel opzicht te bieden hebben. In het verlengde van de kaart Kracht zal hij op een gegeven moment de waarde kunnen gaan inzien, van de liefde en steun die jij hem aanbiedt. En als dit wederzijds is, dan is hij in staat om jou ook hetzelfde te bieden. Op de kaarten De Hogepriesteres, De Ridder van Bekers en De Ster is water te zien en hoe meer water er in een legging ligt, hoe meer geduld je qua tijd zult moeten hebben.

De Ster is namelijk een indicatie dat deze jongen inderdaad nog volop aan het bijkomen is van zijn vorige relatie en tijd nodig heeft om tot zichzelf te komen en opnieuw richting te bepalen. Misschien wel meer tijd dat jij je op dit moment realiseert. Hij is nog volop aan het verwerken en aan het bijtanken. Geef hem die ruimte en gelegenheid. Daarnaast heb ik het idee dat de manier waarop jij er nu voor hem bent op termijn zijn vruchten af zal werpen, omdat je hier ook het water ziet dat terugstroomt naar de bron. Dit is energie die in het verleden in zaken gestoken zijn en uiteindelijk weer centreert in de bron van Levensenergie. Wanneer jouw intenties met hem zuiver blijven, dan zal dit zich zeker terug gaan verdienen. Uit de legging blijkt niet expliciet of je hier met een liefdesrelatie te maken hebt, maar het kan bijvoorbeeld ook een heel speciaal maatje voor een bijzondere vriendschap zijn. Je mag erop vertrouwen dat duidelijk zal worden in welke richting dit zich uiteindelijk ontwikkelt; je krijgt dus antwoord op de vragen die je je nu nog stelt.

De totaaltelling van deze legging komt uit op De Keizer en daar is nogmaals het tastbare of concrete, dat zich ook uit in Pentakels IV. Wat me overigens meer opvalt is zijn rode mantel van wilskracht, aangezien bij het schudden De Zegewagen (kaart VII van de Grote Arcana) uit het deck sprong en deze wijst ook op je vastberadenheid om hiervoor te willen gaan. Zevens zijn overigens een volledige cyclus en kaart VIII ââ,¬â€œ Kracht dan het begin van een nieuwe. Een acht staat zelfs voor het oneindigeââ,¬Â¦ en dat ligt op de positie van de omgeving zoals het is :)

Dan is Staven II de eerste kaart van het gesloten deck en wijst in eerste instantie op twijfels en een wachtperiode. Maar ook op het voor jezelf bepalen wat je zou willen gaan doen in je leven, met betrekking tot het realiseren van doelstellingen die bijdragen aan de vorming van je persoon. In combinatie met de Schildknaap van Pentakels heb ik toch het idee dat deze ervaring alleen al, en het eventuele vervolg hierop, voor jouw erg belangrijk zijn omdat dit je inzicht zal verschaffen in jezelf en in je eigen emoties. In de zin van beter in staat zijn om onder woorden te brengen wat je zoekt in een emotionele relatie. Deze schildknaap staat vaak voor levenslessen die op ons pad geworpen worden en welke we oppakken, maar ook het tastbare en de mogelijkheid om dit cadeau ons toe te ââ,¬Å"eigenenââ,¬?ââ,¬Â¦

Ik vertrouw erop dat je hier iets aan hebt. Mocht je vragen hebben of je reactie willen geven op deze interpretatie, dan hoor ik dat heel graag van je. Geniet er lekker van en neem de tijd om het te laten komen zoals het komt. Ik heb het gevoel dat je goed bezig bent zo!

Liefs van Dolf

vienna

De Hogepriesteres staat hier voor jouw eigen houding ten opzichte van deze jongen. Er gaat in jou een mixture van heftige gevoelens om; verliefdheidââ,¬Â¦ maar ook twijfels en een stukje angst om gekwetst te worden. Het feit dat hij zijn vorige relatie nog niet volledig losgelaten heeft, dwingt jou om je gereserveerder op te stellen zowel naar hem toe als in het toelaten van je emoties en daarin helemaal kunnen opgaan. Ik geloof op basis van de kaart Kracht dat je daar ook verstandig aan doet op dit moment, omdat de directe aanpak (hem je liefde verklaren) wel eens volledig anders uit kan pakken dan de bedoeling is. Dus je hebt goed in de gaten dat dit niet de manier is. Maar het is gevoelsmatig wel een verwarrende situatie voor jou, vanwege de tegenstrijdigheden die het in jou oproept. Tweeën zijn trouwens ook een indicatie dat je wat geduld moet opbrengen, omdat ze vaak voor wachtperiodeââ,¬â,,¢s staan, waarin de omstandigheden van een situatie moeten rijpen en dat kan alleen door tijd zijn werk te laten doen.

Inderdaad het is zeker en vast een mixture.  Want het liefst van al zou ik willen schreeuwen wat ik voor hem voel maar mijn verstand weet dat ik veel geduld zal moeten hebben en dat de beste manier is er voor hem zijn nu op vriendschappelijke basis en zorgen dat ik langzaam aan een plekje in zijn hart krijg.
Is wel verwarrend voor mij want idd ik zit met die gevoelens maar langs de andere kant ben ik ook bang voor die gevoelens omdat ze mij persoonlijk afschrikken, om gekwetst te worden of afgewezen te worden en dan ook die band die k nu met hem heb te verliezen.

Pentakels IV is de omgeving zoals die door jou beleefd wordt. Deze jongen vertegenwoordigt in jouw beleving is concreets, iets van waarde. Ik vraag me bij deze kaart overigens wel af hoe goed je deze meneer eigenlijk al echt ként, hoewel jullie elkaar al wel wat langer blijken te kennen, want deze kaart geeft vaak het uiterlijke of het oppervlakkige aan. Daar is niets mis mee, maar het kan zijn dat jouw gevoel voor hem in eerste instantie ontstaan is uit of gebaseerd is op zijn ââ,¬Å"statusââ,¬? en/of zijn ââ,¬Å"uiterlijkââ,¬? en nog minder getoetst is aan de persoon die hij werkelijk is. Het lijkt erop dat jij voor jouw gevoel er niet doorheen komt bij hem, dat hij niet heel open is over wat er werkelijk in hem omgaat of dat hij jou meer op afstand houdt dan je zou willen.

Hij betekent zeker en vast iets van waarde voor mij omdat hij mij het gevoel gegeven heeftvooruit te gaan en niet te blijven hangen in het verleden.
Misschien dat het uiterlijke ons samengebracht heeft en ik denk dat het eerder ik is die niet open is, want hij vertelt voluit over wat hij voelt en zo, maar langs mijn kant is het eerder oppervlakkig.  Hij weet mijn angsten niet, mijn wensen enz.
Maar hij houdt wel meer afstand dan ik zou willen op gebied van samen dingen doen.

De Ster is namelijk een indicatie dat deze jongen inderdaad nog volop aan het bijkomen is van zijn vorige relatie en tijd nodig heeft om tot zichzelf te komen en opnieuw richting te bepalen. Misschien wel meer tijd dat jij je op dit moment realiseert. Hij is nog volop aan het verwerken en aan het bijtanken. Geef hem die ruimte en gelegenheid. Daarnaast heb ik het idee dat de manier waarop jij er nu voor hem bent op termijn zijn vruchten af zal werpen, omdat je hier ook het water ziet dat terugstroomt naar de bron. Dit is energie die in het verleden in zaken gestoken zijn en uiteindelijk weer centreert in de bron van Levensenergie. Wanneer jouw intenties met hem zuiver blijven, dan zal dit zich zeker terug gaan verdienen. Uit de legging blijkt niet expliciet of je hier met een liefdesrelatie te maken hebt, maar het kan bijvoorbeeld ook een heel speciaal maatje voor een bijzondere vriendschap zijn. Je mag erop vertrouwen dat duidelijk zal worden in welke richting dit zich uiteindelijk ontwikkelt; je krijgt dus antwoord op de vragen die je je nu nog stelt.

Inderdaad als het geen liefdesrelatie wordt, zal hij mijn speciaal maatje blijven .  Mijn intenties zijn zuiver, ik hoop wel dat mijn steun later vruchten afwerpt, maar het is niet daarvoor dat ik het doe.  Ik wil hem gewoon erbovenop helpen zodat hij verder kan gaan met zijn leven end at hij niet blijft vasthangen.

De totaaltelling van deze legging komt uit op De Keizer en daar is nogmaals het tastbare of concrete, dat zich ook uit in Pentakels IV. Wat me overigens meer opvalt is zijn rode mantel van wilskracht, aangezien bij het schudden De Zegewagen (kaart VII van de Grote Arcana) uit het deck sprong en deze wijst ook op je vastberadenheid om hiervoor te willen gaan. Zevens zijn overigens een volledige cyclus en kaart VIII ââ,¬â€œ Kracht dan het begin van een nieuwe. Een acht staat zelfs voor het oneindigeââ,¬Â¦ en dat ligt op de positie van de omgeving zoals het is

ja vastberaden ben ik wel :-)
en heb er wel een goed gevoel over dus ...

Dolf echt bedankt, heeft me veel geholpen deze legging want ik zat met heel wat twijfels maar zoals je zegt tijd en geduld zal ik moeten hebben.
Ik heb er vetrouwen in en ik hou u zeker op de hoogte qua verder verloop.
En het laatste wat je zei van dat ik goed bezig ben, doet me echt deugd en geeft me terug vetrouwen. Thanks