GLAZEN BOL voor TARIQA:

Gestart door Opti-Mystique, april 30, 2005, 14:14:46 PM

Opti-Mystique

DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Tariqa
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 30 april 2005

Citaat van: Tariqa op januari 29, 2005, 20:28:24 PM
Ik zit in een relatie van ongeveer 3 jaar maar ben erg ontevreden.
Mijn partner is nl een beetje apart persoon die afwijkt van de massa.
Niet erg natuurlijk, maar soms vraag ik me af als ik dat wel volhoud.
We verschillen over ideeën van opvoeding, plaats in het leven, emoties etc.

Ik heb een week geleden iemand leren kennen en die persoon heeft zoveel bij me losgemaakt dat ik er zelf van schrik.
Het is net alsof ik voel dat deze persoon en ik ware liefde en passie zullen hebben.
Schrik niet, ik ken hem van het internet.
Nooit gezien (behalve 3 foto's) en zelf zijn stem niet gehoord.
Rationeel gezien kan ik er met mijn pet niet bij dat ik dit gevoel heb.
Ik kan het niet verklaren en het blijft aan me trekken.
Hij zegt exact hetzelfde te voelen. Respecteert mijn situatie en pushed niet, maar zegt dat ik veel bij hem losgemaakt heb. Vraagt zich ook af hoe het kan.

Nu is mijn vraag:
Is wat ik voel juist en is deze persoon oprecht en  moet ik voor hem open blijven staan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zit er erg mee dat ik zo heftig op hem reageer. En misschien ook hoe het zit met mijn huidige partner en mijn gevoel over hem.

ââ,¬Â¦ en Tariqa vulde gisteren nog aan:

Citeer
mijn partner en ik zijn uit elkaar gegaan kort na mijn post.

Ik heb deze nieuweling een aantal keren gezien en het waren al die keren  warme en veilig liefdevolle momenten.

Toch is hij af en toe dagenlang stil zonder een woord en ik weet niet wat ik ermee moet.

Wel moet ik nog extra info geven dat hij net uit een relatie komt en eigenlijk nog in huis is daar.
vind het moeilijk de kinderen achter te laten maar kiest toch voor geluk.
volgende maand is zijn huis klaar en hij vraagt me hem te geloven en te vertrouwen.
Maar hij gedraagt zich gewoon vreemd
Ik wil niet naïef overkomen maar aan de andere kant wil ik mijn gevoel een kans geven en hem het voordeel van de twijfel geven.

Juist omdat ik een persoon ben die heel hard wegrent zodra de liefde ook maar een beetje pijn met zich meedraagt.
Deze keer kan ik gewoon niet wegrennen lijkt het en ik snap niet waarom.
Wat houdt me zo bij hem???

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:

DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ Omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord Kaart 3 ââ,¬â€œ Omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 18 = 1+8 = 9 (De Heremiet)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

Bij het antwoord kwam met de 5e kaart nog een 6e mee; beschouw dit als een bevestiging!

1e kaart uit het gesloten deck*: Koning van Zwaarden
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Kracht
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Tariqa,

Allereerst hartelijk dank voor je geduld, ik heb dit langer dan verwacht op de proef moeten stellen. Maar als ik de kaarten zo zie, dan denk ik dat het wachten het je waard zal zijn; want wat een mooi antwoord komt er terug op jouw vraagstuk!

Tijdens het schudden sprongen er al een aantal kaarten uit het deck, die mij duidelijk maken door wat voor soort fase van je leven je op dit moment gaat. Achtereenvolgens kwamen voorbij: Pentakels VII, Bekers VI, De Heremiet, Zwaarden VI en Staven X. Pentakels VII geeft aan dat je op zoek bent naar de kroon op je leven; het vaststellen wat je levensdoel moet zijn. Bekers VI geeft namelijk de persoon aan die je bent geworden door je opvoeding en levenservaring tot nu toe en staat net als de VI van Zwaarden voor het maken van cruciale keuzes in je leven. De laatstgenoemde kaart geeft aan dat je op zoek gaat naar richting in je leven en je bewust wordt van de emoties die hiermee samengaan. De Heremiet laat zien dat het antwoord in jezelf te vinden is en adviseert je ook om je op de toekomst te richten en een streep te trekken onder (emoties uit) het verleden. Tot slot een waarschuwing vanuit Zwaarden X: deze laat je neiging tot teveel hooi op je vork te nemen zien of je onvermogen om dingen los te laten, waardoor je verzamelt en verzamelt, totdat je door de bomen het bos niet meer kunt zien. De noodzaak om dingen die geen toegevoegde waarde meer vertegenwoordigen los te laten, valt samen met de indicatie van een tien; dat je aan het begin van een nieuwe levensfase staatââ,¬Â¦

Zwaarden IX is de kaart die staat voor jouw houding ten opzichte van deze kwestie en laat zien dat je erg veel piekert. Teveel wil De Dwaas zeggen en deze spoort je aan om je zorgen opzij te zetten, want je vergeet te genieten van wat er op je pad is gekomen of je bent niet in staat om te geloven dat het jou nu wérkelijk gegund wordt. Je weet niet hoelang je hiervan zult mogen genieten, dus haal alles eruit voor jezelf! Zwaarden IX kan doorslaan naar Zwaarden X, waar je jezelf onderuit haalt door jezelf gek te maken met gepieker en dan zul je eerst met je neus over de bodem van de put moeten, alvorens er weer licht aan de horizon komt. En dit is niet nodig!! De negen geeft verder aan dat je in een afronding van een fase zit, die je nog wel eerst moet afmaken voordat je aan de volgende fase kunt beginnen.

Koning van Staven vertegenwoordigt het beeld dat jij hebt van de situatie en draait duidelijk om een man. Deze man straalt voor jou vuur, energie, inspiratie, wijsheid en een heleboel dergelijke concrete steekwoorden meer uit. In jouw beleving kan deze man jouw leven verrijken door het meer aanvulling te geven of weten juist de inhoud van jouw persoon verder te ontplooien. Maar deze man is tevens de aanleiding van je gepieker. Concreter gezegd is de aanleiding van jouw zorgen het feit, dat het niet zo snel of soepel gaat als jij graag zou willen. De les die in deze kwestie voor jou onder andere besloten ligt is het opbrengen van geduld. Want er zijn hele aanwijsbare redenen waarom de ontwikkeling van deze situatie tijd vraagt. Daarover later meerââ,¬Â¦

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

2e EN LAATSTE DEEL VOOR TARIQA[/u][/color]

De situatie zoals het is, sluit goed aan bij het gevoel dat het bij jou los maakt. De Dwaas staat voor een nieuw begin, het mogen genieten hiervan en hier zonder zorgen durven instappen. Het gevoel van verliefdheid brengt je terug in contact met het kind in jezelf en je hebt inmiddels voldoende ervaring opgebouwd om niet in 7 sloten tegelijk te lopen alsook om met teleurstellingen om te kunnen gaan. Wees niet bang om op je gezicht te gaan.

Jullie komen allebei net uit een relatie en hij woont zelfs nog met zijn gezin onder één dak. Het Oordeel, de kaart die extra mee is gekomen, wil jou duidelijk maken dat er relaties sneuvelen en dat het tijd vraagt alvorens alles in goede banen geleid kan zijn. Op deze kaart is ook te zien dat er kinderen bij betrokken zijn en dat deze een belangrijke rol spelen in het afwikkelen van de relatie(s) en de bindende factor blijven met de ex-partners. Dit vraagt grote omzichtigheid van alle betrokkenen en daarom is het op de lange termijn enkel gunstig dat hiervoor tijd moet worden genomen. Met als gevolg dat het praktische aspect zich langzamer ontwikkelt, dan je gevoel zou willen. Pentakels III wordt ook de Wachtkamer genoemd, en als deze kaart valt kun je er zeker van zijn dat je geduld moet opbrengen, omdat de factoren tijd nodig hebben om de juiste positie in te kunnen nemen en een vervolg op de oorzaak mogelijk te maken. En om terug te komen op het begin van deze interpretatie: jij had voor jezelf ook nog wat zaken op een rij te zetten en je kunt het ook zien als dat de tijd hiervoor jou dus ook gegund wordt nu. Je kunt er op deze manier ook handig gebruik van maken!
Deze drie duidt verder op het stuk groei dat je meeneemt uit het recente verleden en dan met name de relaties waar jullie beiden uitkomen. Deze dragen weer op een bepaalde manier bij aan je persoonlijke ontwikkelingen en hebben nieuwe inzichten opgeleverd.

Bekers VI is het antwoord op je vraag en geeft aan dat je voor jezelf een hele duidelijke keuze zult maken, om terug te komen bij wie je bent en om jezelf verder te ontplooien. Het Oordeel bevestigt dat door je open te stellen voor deze man en de emoties die hij losmaakt, je je roeping zult vinden en zult beseffen wat wérkelijk belangrijk en waardevol voor jou is. Wat je hiervoor moet doen is je zorgen opzij zetten en je dúrven openstellen en realiseren dat je geduld zult moeten opbrengen, maar dat er een zeer gunstige basis aan de situatie ten grondslag ligt. Het gevoel dat jullie ten opzichte van elkaar hebben is met zekerheid zuiver te noemenââ,¬Â¦

Het Oordeel bevestigt dat door dé waarheid te vertegenwoordigen en de kaart Kracht van het gesloten deck benadrukt de zuiverheid en de energie die er vanuit gaat. De 2 zielen op deze kaart vinden liefde en vertrouwen bij elkaar al zijn ze vrij verschillend van elkaar. Nu zal dit een mogelijkheid moeten vinden om verder te ontwikkelen. De Koning van Zwaarden geeft een mate van directheid aan. Hij benadert de buitenwereld open, weet wat hij wil, al geeft hij zijn ratio nog wel eens voorrang op het gevoel. In combinatie met de kaart Kracht wil dit zeggen dat je je zeer bewust zult worden van je wilt, maar dat je de buitenwereld ook met vertrouwen tegemoet mag treden. Luister wat vaker naar je gevoel en gebruik je verstand bij het maken van je keuzeââ,¬â,,¢s.

Tot slot komt de totaaltelling uit op de kaart van De Heremiet. Zoals in het begin beschreven geeft deze het zoeken naar een richting aan en de aansporing om je innerlijk licht te volgen en een streep te trekken onder het verleden. Je bent nog aan het afronden en het groeipotentieel van de achterliggende fase aan het eigen maken, maar daarna ligt er voor jou een heel nieuw begin openââ,¬Â¦

Dit is wat ik voor je uit deze kaarten kan halen; ik vertrouw erop dat je hier wat aan zult hebben. Mocht je nog vragen hebben of reactie willen geven op deze interpretatie, dan hoor ik dat heel graag van jeââ,¬Â¦ My pleasure!

Liefs van Dolf

Tariqa

Dolf

Heel heel hartelijk bedankt.
Ik heb er zeker veel aan als ik het allemaal zo lees.

Inderdaad heb ik zelf ook het gevoel dat ik veel geduld zal moeten hebben.
Ik heb geprobeerd hem los te laten, juist omdat ik twijfelde over de hele situatie en als zijn gevoel voor mij wel oprecht was.

Jij noemt het woord zuiver en dat wil dus zeggen dat ik mag geloven dat hij het meent wanneer hij zegt dat hij van me houdt?

Want ik weet wel wat ik voor hem voel maar aan de andere kant wil ik niet geloven dat hij ook hetzelfde voelt. Binnen 4 maanden.

Erg ben ik he?

Als ik alles zo lees dan moet ik hem dus zeker niet loslaten maar geduld opbrengen en me openstellen voor het nu en het morgen te laten komen zoals het komt.

Het is dus wel positief allemaal?

liefs
Tariqa

Opti-Mystique

Citaat van: Tariqa op mei 07, 2005, 21:53:30 PM
Het is dus wel positief allemaal?

Hallo Tariqa,

Graag gedaan!

Ja; het ziet er positief uit onder de omstandigheden zoals ik die uit de kaarten kan opmaken. Zijn intenties naar jou toe lijken inderdaad ook zuiver te zijn.

Mijn persoonlijke mening, voor zover ik in staat ben om dat objectief te beoordelen, is dat houden van een relatief begrip is in de zin van wat men eronder verstaat en de mate waarin men een gevoel voor de ander moet ervaren, om het als zodanig te benoemen. Mijn opvatting is dat houden van van persoon tot persoon kan verschillen alsook de mate waarin dat gevoel iemand vervulling geeft...

Dus of hij na 4 maanden precies hetzelfde voor jou voelt als jij voor hem, kan ik noch bevestigen noch ontkennen... Wellicht kun je hem eens vragen om zijn gevoel te omschrijven en te vergelijken met het jouwe, met in je achterhoofd dat dit ook goed kan zijn, wanneer het niet geheel overeenkomt met dat van jou. Het gaat om het gevoel van waarde dat hij er voor zichzelf aan hecht. En dat geldt voor jou net zo goed.

Liefs van Dolf