kETLISCH KRUIS CARMI

Gestart door carmelita, april 17, 2005, 18:09:59 PM

carmelita

Hoi Dolf of Palo ik heb vandaag voor mezelf een Keltisch Kruis gelegd met de vraag.....Zal het appartement snel verkocht worden of zullen we er door financiele wanorde toch nog in moeten trekken. Nu was mijn legging als volgt.
Kaart 1 pentakels 10
Kaart2  Aas van Zwaarden
Kaart 3 Schildknaap van Kelken
Kaart 4 Zwaarden 8
Kaart 5 De ster
Kaart 6 De Dwaas
Kaart 7 Het Oordeel
Kaart 8 Aas van Kelken
Kaart 9 Koningin van Staven
Kaart 10 Schildknaap van staven

Nu zou ik voor mezelf wel de kaarten kunnen intrepeteren, maar wil op geen enkel manier enige invloed uitoefenen, dus vandaar mijn verzoek. Wie o wie helpt. Knuffel Carmi :-* :-* :-*

Opti-Mystique

Ha Carmelita,

Pentakels 10 is een kaart die traditioneel het thuisfront voorstelt. Het kopen en nu weer willen verkopen van het appartement is de knoop die jullie hebben doorgehakt met het Zwaard van de Aas. Dit zwaard kan tevens aanvoelen als het zwaard van Damocles, omdat je je zorgen maakt over het huis niet kwijt kunnen raken. Je min of meer gebonden voelen door het bezit van dit appartement laat Zwaarden VIII ook zien, maar tevens is dit een beperking die je jezelf oplegtââ,¬Â¦ door je angst of het negatief denken. Mijn idee bij deze legging is eigenlijk dat het wel los zal lopen. Ik zie geen financiële wanorde, wel dat jullie op een kruispunt staan en aan het begin van een nieuwe weg. De Azen, tien van Pentakels en De Dwaas wijzen op dit nieuwe begin.

Ik vind de Schildknaap van Bekers lastig te plaatsen in deze, maar ik denk dat deze heeft te maken met het gevoel cq. intuïtie en jullie rationele overweging, op basis waarvan jullie hebben besloten dit huis toch niet te willenââ,¬Â¦

De Ster geeft aan dat jullie even gas inhouden om te bepalen welke weg verder te gaan, waarschijnlijk wijst deze in de richting van een ander huis, één die wel bij jullie past. Maar alles op zijn tijd: eerst dit huis weer verkopen en zijdelings jullie ogen openhouden voor de juiste stek. De Dwaas geeft aan dat jullie dit ook zullen vinden en daar helemaal voor zullen gaan.

Het Oordeel geeft aan dat jou duidelijk is geworden waarom je niet met dit huis wilt doorgaan, ineens doorzie je het en wordt het je duidelijk wat je in een huis zoekt en hoeveel waarde je hieraan hecht. Ik denk dat het nieuwe huis waar jullie uiteindelijk zullen gaan wonen vooral jou heel erg veel goed zal doen. Want naar mijn mening wijst de Aas van Bekers met betrekking tot een huiselijke legging op het zowel tot rust als tot jezelf kunnen komen. In een omgeving waar je je écht prettig voelt en waar je helemaal thuis bent, kun je een nieuwe start maken, je openstellen nadát je definitieve streep onder je verleden in je huidige huis kunt zettenââ,¬Â¦ Je gevoel weer toe kunnen laten en dit laten stromen.

Koningin van Staven wijst nogmaals op het je openstellen, de positieve eigenwijsheid van jullie beslissing en naast de Ster op het geluisterd hebben naar je intuïtie en dus opengestaan hebben voor de boodschap.
Schildknaap van Staven wijst op het aan het begin staan van iets nieuws; hij kijkt namelijk al uit over de vlakte naar het nieuwe aan de horizon.

Al met al ziet het er vrij positief uit, hoe lang de situatie duurt zolang jullie bij De Ster zitten is niet te voorspellen. Ik hanteer zelf de regel dat veel water op de kaarten in een legging wijst op een (langere) wachttijd. Het water ligt hier op positie 5 (De Ster): het heden en op positie 8 (Aas van Bekers); de onbeïnvloedbare factoren en dat geeft aan dat je toch gebonden bent aan de kopers op de huizenmarkt en hier geduld op zult moeten brengen. Hoewel Schildknaap van Bekers het verste verleden voorstelt, heeft deze kaart toch ook water. De boodschap van de legging is vooral positief blijven denken, ook als het niet meteen meezit of e.e.a wat langer duurt en daarnaast dat zal blijken waar het goed voor geweest is, het feit dat jullie dit appartement uiteindelijk toch niet nemenââ,¬Â¦ Misschien is het even spannend, maar alles wijst erop dat jullie toch zullen weten de ene mouw aan de andere te blijven passen. Heel veel suc6!

Liefs van Dolf

carmelita

Leve Dolf , hatstikke bedankt voor je snelle reaktie. Kanjer dit had ik echt niet verwacht zo snel al. ;D Zo ook weer heel wat bijgeleerd. Ik vind bv zwaarden 8 een zeer benauwende kaart, in de legging zou deze moeten staan voor mijn persoonlijke visie op de toekomst. Wil misschien te vlug, alle banden verbreken, maar soms weet ik niet hoe. Zo had ik ook veel moeite met de Dwaas op de positie van rieele toekomst. Enhet resultaat daar stond de schildknaap van Zwaarden bij. Kom je binnenkort weer op een beurs te staan????? Of weet jij toevallig op welke site ik kan kijken waar of wanneer er beurzen zijn op paranormaal gebied. Weet je Dolf ik stop nu ook met het kijken cq zoeken naar een ander huis. Ik merk dat Onno er erg onrustig van word. Hij is echt opgebrand. In principe is hij net zo sterk als Pink (daarom vind hij het ook een prachtig mens) terwijl ik in het begin nogal angstig voor haar was, en hij meteen zoiets had van wat een gigantisch mooi mens. Ze bezit een kracht, die ik bij Onno ook veel zie, maar ze hebben duidelijk ook hun grenzen. Lieve Dolf een prettige maandag, bedankt, mijn eerste kaarsje nu is voor jouw. Knuffel van Carmelita :-* :-* :-* Ik hoop dat Ricca haar pc gauw in orde is, maar ze is ook met vakantie, ze zal zich spoedig weer melden. dit voor jouw ter informatie.

Opti-Mystique

Morning Carmi,

Haha... ach, het leek me een mooie afsluiter van het weekend op de late zondagavond. Ik had op de index van CathWeb gezien dat je iets gepost had in het Tarot-forum, maar na het algemene forum doorgelezen te hebben gewoon mijn computer uitgezet. En dus ff later bedacht: "sh*t, helemaal vergeten naar dat kruis te kijken"... en dus maar weer opgestart.

Ik lag in mijn bed nog even aan de interpretatie te denken en wil nog aanvullen dat Zwaarden VIII in de horizontale lijn óók nog veel duidelijker staat voor het afsluiten van je verleden in dit huis en het je losmaken van de beperking die je momenteel nog hierbij ervaart. Want met Pentakels X gaat die verhuizing er hoe dan ook komen... Schildknaap van Bekers staat meer voor het intuïtieve van de beslissing dan voor het rationele, want het rondje in zijn muts is het symbool van het derde oog (paranormale intuïtie) en de vis in de beker is het "voer" voor de geest.

De Ster staat dan heel duidelijk voor het opladen, vooral voor Onno en waarschijnlijk is dit voor jou dan ook even goed. Het feit dat De Dwaas de daarop volgende kaart is, is alleen maar positief. Deze kaart straalt veel (nieuwe) energie, positiviteit, onbezorgdheid (dus ook hier een aansporing om je zorgen opzij te zetten) en vol overgave ergens in kunnen stappen...

Ja, ik zit binnenkort nog op de paranormaalbeurs:

zondag 24 april: ParaView beurs in de Eusebiuskerk te Arnhem (da's redelijk bij jou in de buurt, als ik me niet vergis want wat dit topografisch wonder betreft ligt Sittard in Friesland, net als de rest waar ik nog nooit van gehoord heb... ;D ;D)
zondag 8 mei: ParaView beurs in de Groenoordhallen te Leiden en
zondag 3 juli: ParaView beurs in de Brabanthallen te 's-Hertogenbosch.

Deze beurzen van bureau View vind je terug op http://www.paraview.nl/agenda/index.htm
Daarnaast volg ik de paranormaalbeurzen op de Darling Market, Het Paranormaal Alternatief, in Rijswijk ZH. Deze agenda vind je hier: http://www.evenementen.evenementenhalrijswijk.nl/read/beurskalender_list

Graag gedaan!

Liefs van Dolf

carmelita

lIEVE DOLF
Heel blij met de aanvulling. Geografisch gaat mij beter af dan het intrepeteren van de tarot. Arnhem ligt inderdaad redelijk dicht bij mij. Dus dat is zeker de moeite waard. Weet je dat ik het ook echt moeilijk vind om te verhuizen, ondanks de negatieve ervaringen. Gisteravond zei een paragnost van Paracom dat ik beter kon blijven zitten waar ik nu zit ??? ??? Verwarring alom dus. Toegegeven dat ik een beetje wanhopig ben door het feit dat ik niet weet hoelang de termijn zal beslaan voordat huis huis verkocht is. Omdat ik mij ook schuldig naar Onno toe voel. Wil niet dat hij door mijn rotgevoel over dat huis in de financiele problemen komt. Hij heeft door een zeer donker verleden al genoeg schulden voor mij betaald. Oke hij heeft het gedaan uit Liefde. Dat besef ik ook wel. Maar een tweede keer zou ik echt ondragelijk vinden. Liefs  :-* :-* :-*Carmi

Opti-Mystique

Citaat van: carmelita op april 18, 2005, 16:25:15 PM
Gisteravond zei een paragnost van Paracom dat ik beter kon blijven zitten waar ik nu zit ??? ??? Verwarring alom dus.

Ha Carmi,

Des te beter. Je moet je ook niet laten leiden door wat ik zeg op basis van Tarot-kaarten of door wat een paragnost zegt. En het feit dat je in verwarring gebracht bent, toont dus aan dat wat je aan het doen bent is: het voor jezelf bepalen wiens advies je het meest aannemelijk vindt. In plaats van dat je terugkomt bij jezelf en bij wat jij wilt (mirror, mirror... ;) )...
In dit geval van 2 tegenstrijdige adviezen, zul je dus bij je gevoel te rade moeten gaan. Want dat is ook de enige plek waar het antwoord ligt... en dan is het uiteindelijk ook jouw keuze. Een keuze waar je in de toekomst achter kunt blijven staan of van kunt leren, wanneer het niet de juiste bleek... zonder dat je in de verleiding komt om naar een ander te wijzen.

En kunnen meerdere redenen zijn waarom je besluit wel of niet uit je huidige woning te gaan. Zowel gevoelsmatig als praktisch en soms kun je door praktische omstandigheden niet doen wat je gevoelsmatig het liefst zou willen en vice versa.

Ik wil je dus nogmaals adviseren om je tijd te nemen om te bepalen wat je gevoelsmatig het liefst zou willen en aansluitend samen te bekijken of het praktisch danwel mogelijk is...

Succes en liefs van Dolf