Een gemiddelde zomervakantie:

Gestart door Opti-Mystique, april 12, 2005, 12:32:59 PM

Opti-Mystique

Lieve allemaal,

Het valt me op dat ik steeds meer van mijn dromen ga onthouden, naarmate de interpretaties hiervan me meer gaan fascineren... Dit is wat ik vannacht heb beleefd in Dromenland en ik vroeg me af of iemand zich hieraan wil wagen:

Ik was op zomervakantie op een tropisch eiland. Ik was samen met mijn ex-vriendin. We kwam laat in de middag aan en de vakantie kon de volgende dag pas goed gaan beginnen, maar het eiland zag er alvast prachtig uit: strak-blauwe zee, zonnetje hoog aan de hemel, lekker temperatuurtje, vrolijke mensen; op en top vakantie!!

De volgende ochtend was het eiland een ravage; alle bomen waren in tweeën gebroken en de toppen misten. Het maakte een erg troosteloze indruk. Het bijzondere was dat niemand iets gehoord had of gemerkt had van storm o.i.d. 's Avonds vroeg ik mijn ex-vriendin of we samen gingen stappen, maar ze mompelde iets over moeten werken. Ineens pakte ze mijn arm stevig vast en zei: "bij IVF nemen ze toch niet meer ei-cellen bij me weg dan strikt noodzakelijk, hè??" Ze bleek naar het eiland gekomen te zijn om zwanger te worden van een zaaddonor, omdat haar nieuwe vriend onvruchtbaar is (joepie... en ik mocht mee ;D ).

Ik ging in mijn eentje op pad en het was weer donker op het eiland. De ravage op het eiland viel me niet meer op eigenlijk... Hoe ik er terecht ben gekomen weet ik niet, maar de avond eindigde in bed bij 2 andere mannen 8), voor wat duidelijk uit ging lopen op sex... Toen werd ik wakker.

Mjah... er is vast een interessante zomer op komst... hahaha... ;D ;D
Wat moet ik hier nu weer mee??

;) van Dolf

huntres

ey dolf ik zal vanaaf als ik niets te doen heb eens uitgebreid je stukkie lezen, want na 25 clicks zijn er nog geen hits (ofzo iets). iig...

Julia

Hoi Dolf,
M.i. wordt hier het verloop van jullie (ex) relatie weer gegeven. Eerst halleluja, daarna een megadomper (kwam de klap onverwacht?). Jij toont je bereid om er wat van te maken, waarop je vriendin eigenlijk aangeeft, dat ze meer ziet in het principe nemen, dan geven.

De vermeende sexuele taferelen verwijzen naar jouw streven naar eenwording met alles wat mannelijk is. Wellicht heb je dat te weinig ervaren (overheersende moeder  en/of afwezige vader?) en projecteer je dit als zodanig op de andere mannen in je droom (including nieuw vriendje van ex).

Je bent je bewust van de bedoeling van deze ontmoeting. Aangezien je niet de kamer bent uitgerend of badend in het zweet wakker werd, trek ik de conclusie dat je je essentiele mannnelijkheid gevormd hebt.

Ik denk zelfs dat deze droom nog een vervolg krijgt....., maar nogmaals, allemaal hobbywerk.
Groet van Juul  :) (weer terug van weggeweest ==> pc crash)

Opti-Mystique

Hi Juul,

Dank je wel voor deze gedachten!

Ik vind ze moeilijk te plaatsen; het enige wat echt een feit is, is een afwezige vader en een overheersende moeder (in de zin van dat ik me in m'n jeugd "slachtoffer" hebt gevoeld van de keuzes die zij in haar leven maakte).

Mijn ex-vriendin was absoluut een gevende partij in onze relatie en onze breuk kwam noch onverwacht noch is dit over 1 nacht ijs besloten. Wel zag het er lang veelbelovend uit en had ik me onze toekomst samen heel anders voorgesteld.

Jouw stelling dat ik mijn eenwording met het mannelijke ook projecteer op de nieuwe vriend van mijn ex alsook dat deze droom volgens jou nog een vervolg krijgt, begrijp ik niet zo goed. Waar doel je op?

Liefs van Dolf

Julia

Citaat van: Opti-Mystique op mei 01, 2005, 13:52:50 PMJouw stelling dat ik mijn eenwording met het mannelijke ook projecteer op de nieuwe vriend van mijn ex alsook dat deze droom volgens jou nog een vervolg krijgt, begrijp ik niet zo goed. Waar doel je op?

Ja, goeie vraag. Dat weet ik ook niet precies. Het is meer een soort ingeving. Een gedachte die voorbij komt, door het inleven in jouw tekst. Kan me best voorstellen, dat je e.e.a. toch op jezelf betrekt, al is het vaak onbewust. Ze is de moeder van jullie zoon, dus die band blijven jullie altijd houden met elkaar.  Die nieuwe vriend van haar is voor jou geen bedreiging, wellicht vind je hem zelfs een sukkel. Maar hij is wel degeen, die op een gegeven moment, als een vader voor Jesse gaat fungeren. Heb je daar misschien moeite mee?

En over dat vervolg.... laat maar even. Komt vanzelf. Liefs, Juul  :)

Opti-Mystique

Ha Julia,

Tja... ik ervaar het delen van Jesse samen inderdaad als een unieke band met mijn ex. Haar nieuwe vriend is voor mij ook geen bedreiging, maar er vanuit gaande dat mijn ex-vriendin een toekomst met hem tegemoet gaat, is de kans groot dat er op termijn een broertje of zusje voor Jesse komt en dan wordt deze unieke band met haar door een ander minstens geëvenaard. Ik vind hem overigens geen sukkel; hij is erg lief voor Jesse en voor mijn ex-vriendin. Wat dat betreft vertrouw ik ook op haar gevoelens voor hem, omdat zij ook Jesse niet zal willen blootstellen aan verkeerde invloeden. Wat niet wegneemt dat ik scherp in de gaten zal blijven houden of Jesse goed in zijn vel zit thuis...

Het feit dat hij meer tijd met mijn zoontje zal doorbrengen dan ikzelf, is zeker één van meest vervelende consequenties van het uit elkaar gegaan zijn en het beeld van de toekomst dat ik het sterkste heb moeten bijstellen... Ik heb het geluk dat we op harmonieuze wijze met elkaar om kunnen blijven gaan en dat ik Jesse dus eigenlijk zo vaak kan zien als praktisch mogelijk is. Uiteraard kan haar nieuwe vriend mij nooit vervangen als vader van Jesse, maar ik realiseer me heel goed dat "iedereen" vader kan worden, maar dat ik zélf een actieve rol moet invullen om ook een pappa voor Jesse te zijn. Helemaal als de tijd met hem beperkt(er) is door omstandigheden...

Liefs van Dolf

Julia

Jullie zijn een liefdevol, warm en verstandig ex-stel  :).  Respect!

Hoe gaat Jesse met de nieuwe situatie om (of is dit een te persoonlijke vraag?).

Lieve groet, Juul  :)

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op mei 01, 2005, 22:16:03 PM
Respect!

Dank je wel! De wijze waarop we in de relatie met elkaar om zijn gegaan, maakt het mogelijk om deze basis te behouden voor een goed contact in de toekomst. En ik geef de voorkeur aan deze manier, omdat we zowel op elkaar gesteld zijn als in het belang van onze kleine man, in plaats van energie moeten investeren om het de ander, maar vooral jezelf, zo lastig mogelijk te maken...

Citaat van: Julia op mei 01, 2005, 22:16:03 PM
(of is dit een te persoonlijke vraag?)

Nee. Het gaat prima met hem! Sinds de spanning tussen ons doorbroken is, is Jesse weer constant in zijn humeur en nagenoeg een altijd vrolijk mannetje. Als één van ons bij hem is, dan is het eigenlijk altijd goed. Er komen nog wel wat veranderingen aan in de nabije toekomst, maar Jesse is een erg makkelijk en flexibel kind en past zich doorgaans snel aan... Maar misschien is het ook nog wat vroeg om te zeggen óf het effect op hem heeft, maar het zal altijd positiever zijn dan wanneer hij opgroeit in een sfeer van spanningen en ruzies; daar kan ik uit eigen ervaring over meepraten. En het voordeel van het feit dat hij nog zo klein is, dat hij later niet beter zal weten dan hoe het nu vormgegeven wordt...

Liefs van Dolf