dromen zijn bedrog?

Gestart door luna, april 10, 2005, 13:29:20 PM

luna

Deze morgen droomde dat ik hevige tandpijn kreeg.  
De vrouw, waar ik bij op bezoek was, vroeg ik om een pijnstiller.
Ik werd wakker uit mijn droom.
Mijn oor deed pijn omwille van een slechte houding (lag met mijn hoofd op de schouder van Phi  ;D)
Daarom droomde ik van tandpijn.  Die pijn straalde uit naar mijn tanden.

Verder heeft het dromen over tandpijn dus helemaal geen betekenis.  Deze droom werd enkel veroorzaakt door een slechte houding, door factoren van buitenaf.

Of als ik dringend naar het toilet moet kan ik soms dromen dat ik op zoek ga naar een toilet....
Dan kan ik die droom toch niet uitleggen als: 'op zoek zijn naar een middel om het negatieve weg te spoelen'....

Meduusje

snowdrop

Sommige dromen zijn ook volgens mij inderdaad eenvoudig te herleiden tot fysieke toestanden, of gelinkt aan een gebeurtenis van kortgeleden, die verder geen bijzondere emoties oproept. Daar zoek ik meestal ook niks achter. Die toiletdroom heb ik erg vaak, grappig dat je die noemt, Meduus. Dan kan ik geen geschikt toilet vinden; het is er niet, of het zit verstopt, of wat ook. Iemand heeft dat voor mij in een therapie ook eens geduid als 'je shit niet kwijt kunnen', maar daar heb ik altijd mijn twijfels aan gehouden. Vooral omdat ik dat altijd droom in de vroege morgen  ;D

Palomino

Hi Meduusje,

In ochtenddromen,die je dus hebt als je al een beetje aan het wakker worden bent vloeien realiteit en droomwereld in elkaar over...Jouw tandpijn droom is daar een fantastisch voorbeeld van.
Ik heb dat ook wel eens,dan droom ik een droom waarin de telefoon gaat of de deurbel en vervolgens word ik wakker omdat dit in het écht gebeurd.
Ik droomde ook eens dat ik naar de w.c. moest en ging vervolgens in de droom naar het toilet...toen werd ik wakker in een nat bed... ;D

Liefs
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.