Jeha of Jela + aardappelveld

Gestart door janice, februari 28, 2005, 10:14:06 AM

janice

Ik droomde een paar weken terug dat ik iemand aan de lijn had, een vrouw, ze vertel me niet wie ze was maar haar stem deed me sterk aan een vriendin denken. En ik dacht er meteen aan dat ik die vriendin nodig eens moest bellen. Ik moest een paar keer roepen wie daar aan de andere kant was, ik kreeg niet meteen antwoord op m'n vraag, Ze vertelde me wel iets over een aardappelveld en dat ze daar te vinden was of dat daar iets was, ik zag de aardappelveld al voor me, veel groene planten, een groot stukje natuur en een vaal/lichtbruin hek ervoor met een aluminuim/metalen container bij de ingang naast dat hek. Het hek moest nodig geverft worden. Het leek net op een schilderij.
Toen ik had opgehangen zag ik haar naam op de display, Jeha of Jela, ik ken niemand die zo heet.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sunchild

Lieve Janice,

Ik heb geen verstand van dromen en kan ze dus ook niet uitleggen.
Wel lees ik graag de dromen van de anderen leden op dit forum.

Ik schrok toen ik de namen zag. In eerste instantie ging ik van een hebreeuwse naam uit. Zo klinkt het wel, maar kon het toch nergens opzoeken. Ik leg in ieder geval de namen bij een gids, die hebben overigens heeeel vaak een hebreeuwse naam.

Uiteindelijk kwam ik deze betekenis tegen onder de naam "Jela", heb betekend "Father Suffered During Birth" en de naam behoord tot de Afrikaanse bevolking. Grappig, want je kwam een aardappelveld tegen. Denk in ieder geval dat het met een vorig leven te maken kan hebben. Maar goed, kan er ook helemaal naast zitten. Nogmaals heb geen verstand van dromen.

Succes  ;)

janice

ja ik baal een beetje dat ik de naam niet goed heb onthouden, meestal doe ik dat in m'n dromen juist wel bewust en extra m'n best als ik iets droom wat ik echt onthouden wil.
Maar het was idd 'Jela' of 'Jeha'.

Ik kreeg een beetje kippevel toen ik je reactie las btw :) en heb 'jela' ook meteen gegoogled maar kan helaas nergens de oorsprong achter de betekenis van de naam vinden, maarja schien betekenen die namen wel totaal iets anders.
Ik heb tot nu toe denk ik ook geen vorige levens/gidsen (in m'n) dromen gehad.
Ookal heb ik wel 1 bijzondere droom gehad , die helaas met het verwijderen van een deel van het forum ook is mee verwijderd. <baalbaalbaal>

Ricca, heb jij heeeeeel misschien nog de droom waarin ik een 20ger met een zwart/geel geruit truitje en zwarte rugtas in m'n bed had liggen, terwijl ik er naast lag, naakt  :-X en waarin ik aan hem herhaaldelijk vroeg hoe oud hij was, waarop hij op het laatst een ansichtkaart met hetjartal 1850 aan het eind van het bed liet zien ? Er kwam ook een bruiloft in m'n vaderland voor.
Vind ik nog steeds een heel bijzondere droom.

Ricca

Hi Janice,

Ik lees dit nu pas en guess what, ik heb die droom nog. Heeft alle crashes overleefd. ;D Ik zal 'm je mailen.

Over bovenstaande droom: jeha zou ook J.H. kunnen zijn. Ken je iemand met die initialen?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Julia

Hoi Djen,
Zou 't ook misschien jewah (djeewah/djeehah) kunnen zijn (zie google: tarot, jewah)  :-\?

Groet, Juul  :)

janice

Citaat van: Ricca op juli 23, 2005, 17:16:49 PM
Hi Janice,

Ik lees dit nu pas en guess what, ik heb die droom nog. Heeft alle crashes overleefd. ;D Ik zal 'm je mailen.
Dat zou ZOOOOOO GAAAAF ZIJN  ;D ;D
Heb je die hele topic met reacties misschien ook ? Of alleen je eigen verklaring nog op die droom ?

Citeer
Over bovenstaande droom: jeha zou ook J.H. kunnen zijn. Ken je iemand met die initialen?

ben al aan het spitten, tot nu toe komt er niks bij me op, schien morgen

janice

Citaat van: Julia op juli 23, 2005, 21:15:01 PM
Hoi Djen,
Zou 't ook misschien jewah (djeewah/djeehah) kunnen zijn (zie google: tarot, jewah)  :-\?

Groet, Juul  :)

ik heb ff gegoogled, en krijg vooral religieuze kreten in beeld (ik wist niet dat het woord bestond, ik ken alleen jahweh=God) maar het verband zie ik (nog) niet direct

Julia

zzzal wel een dubbelle tong zzijn geweest......  :D

Maar goed Jahweh, bedoelde ik dus. En onder het googlen vond ik nog een woord: djema (paradijs).  :)

janice

LOL, toen ik wakker werd en de rest van de dag aan die droom dacht moest ik ook ff kort aan jahweh denken, maar schien is het toch te ver gezocht, ik snap maar weinig van dromen & droomsymbolen :-X

Vladimir

Je afkomst is toch Surinaams?
Voor zover ik weet, komt de aardappel [in Nederland] uit Suriname. En Jeha kan in die zin duiden op [Eureka]?
Of is dit weer te [beledigend]? ;) ;D

Bron, qua aardappels: Peru, 16e eeuw - Nederland zat daar ook, 17e, 18e eeuw..

janice

mmm, nou ik laat die droom zitten, niemand die eruit komt, ik vat die droom zelfs ook niet al was het een mooie droom :)
xie er niks beledigends in hoor phi
rijst komt vooral uit suriname maar aardappelen ? dacht dat die hier gewoon geteeld/t werden eiglijk.

masiba

goeie avond,   even een vraagje, misschien dom maar kan nooit kwaad om te vragen.  :P  Heb je misschien plannen om ergens een huis op de buiten te huren of te kopen??? Anders zou het verwijzingen kunnen zijn waarop je eventueel moet letten waar je het kan vinden.

Ricca

Lieve Janice,

Als je die vriendin al lang niet meer gezien hebt, en je denkt er meteen aan dat je haar nodig eens moet bellen, dan is dat zeker een van de betekenissen van de droom. Daarnaast kan de stem ook nog steeds uit je innerlijk komen.

De stem begint te vertellen over een aardappelveld en vervolgens zie je de bijbehorende beelden. Het horen gaat over in zien (inzien)...

Als voedingsmiddel voorzien aardappels in een behoefte en dat kan élke behoefte zijn. Er is een heel véld met aardappels, dus er is voldoende van datgene waar jij behoefte aan hebt. Je moet er nog wel moeite voor doen om het te krijgen. Aardappelplanten zijn boven de grond zeer giftig, alleen de aardappels zelf - onder de grond - zijn eetbaar. Laat je niet door het gif (venijn? roddels? afwerende houding?) aan de buitenkant weerhouden. Kijk naar wat eronder zit...

Het hekje kan een obstakel zijn, maar het heeft al een historisch vernisje (bladderende verf) en stelt dus iets ouds voor dat opgeruimd mag worden. Het is rijp voor de container (die er voor het gemak al naast staat :)).

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love