voorstellen en gelijk een vraag.

Gestart door Elvira, februari 27, 2005, 14:15:22 PM

Elvira

Hallo,

Ik ben Elvira en ik ben geinteresseert in de Tarot. Ik ben nu nog met een cursus aura- en chakrahealing bezig, maar ik wil me na deze cursus gaan verdiepen in de Tarot.
Ik heb ook een  vraag gesteld over hoe ik in mijn relatie sta met mijn man. Ik heb de volgende drie kaarten getrokken.
De 6 van pentakels (het verleden)
de ster XVII           (heden)
9 van pentakels(toekomst)

Ik heb expres nog niet gekeken naar de betekenissen in mijn boek, ik zou graag willen weten van jullie wat dit inhoudt.

groetjes Elvira

luna

Volgens mij ziet het er heel positief uit ivm de relatie met je man.
De ster in het heden betekent voor mij genieten van het moment, je dromen die werkelijkheid worden ;D
Pentakels negen is dat je tevreden bent met wat je hebt bereikt, succes.
Toch lijkt de persoon op de kaart (Rider Waite) een beetje weemoedig te kijken. Misschien treurt hij een beetje om wat hij niet heeft bereikt, tegelijkertijd weet hij ook dat hij de juiste beslissing heeft genomen. ;)

Meduusje

Elvira

hallo Medusa,

bedankt voor je antwoord.

gr Elvira

luna

is't wat mijn uitleg?
Of kan je er jezelf helemaal niet in terug vinden?
Laat het me maar gerust weten Elvira  ;)

Elvira

hoi Medusa,

Voor de buitenwereld zal het helemaal kloppen. Voor mijn man ook. Alleen voor mij klopt het soms niet helemaal. Ik heb mijn periodes en dan zit ik heel goed in mijn relatie en dan denk ik ook, wat zeur ik nou toch soms met mezelf, je houdt toch van hem, het is toch leuk, enz... Maar er zijn ook periodes en dan twijfel ik heel erg over onze relatie.
Dit heeft zo zijn redenen, waar ik  niet over uit wil wijden.
Ik zit nu weer in een twijfel periode doordat er iets voor is gevallen.

groetjes Elvira.

luna

Elvira,

misschien is het geen slecht idee om een tweede legging te doen. De relatielegging, ik denk dat die staat uitgelegd op het web hier.
http://www.catharinaweb.nl/tarot/relatie.htm
Als je graag hebt dat we meedenken plaats je legging maar gerust op het forum.
Meduusje

janice

op de kaart van pentakels 9 zie je een vrouw, genietend, maar wel alleen, schien dat Elvira het in de toekomst niet erg vind om soms gewoon alleen te zien en te genieten van wat ze bereikt heeft, ookal is het maar alleen en niet samen met haar man ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

luna

Elvira,

zou het kunnen dat je alles hebt om perfect gelukkig te zijn maar dat je toch het gevoel hebt dat je dingen mist omwille van je relatie?

Meduusje

janice

wauw, wat een verhaal ... steeds in angst blijven leven bij een vent waar het nooit zeker is of hij z'n zelfbeheersing zal behouden bij elke ruzie lijkt me zwaar irritant, volgens mij gebeurt er nog wel het een en ander, pentakels 9 is een toekomstkaart.

Palomino

Hallo Elvira,
Wat je ook doet,maak in ieder geval een duidelijke keuze,en niet alleen voor je zelf maar ook voor je kinderen.
Misschien zijn zij niet aanwezig bij de uitbarstingen van je man,maar kinderen voelen feiloos aan aan dat er qua sfeer er iets heel naars aan de hand is...wat je wellicht ook aan hun gedrag zult kunnen merken.

Succes en liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Elvira

hallo Palomino,

nog even een vraagje aan jou. Wat houdt voor jou de pentakels 9 in, in dit verband?

Elvira

Palomino

Hi Elvira,

In het verleden heb je blijk gegeven van veel tolerantie (Pent.6)
De toekomst (Pent. 9) houdt verband met innerlijke verrijking ,zelfverwezenlijking die tot stand komt omdat je nu bezig bent te ontdekken wat wezenlijk bij jou hoort en wat het belangrijkste is in je leven.
Je wordt gevoelsmatig steeds sterker en al speelt angst nog wel een rol; jouw streven is om te vertrouwen op het goede (de Ster)... :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt  :P

Liefs
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Citaat van: Elvira op maart 05, 2005, 09:01:03 AM

De kinderen zien zijn ongeduld ook best wel, maar die zeggen het ook gewoon tegen hem.
ze hebben een goede band met hun vader.

...Ben héél blij dit te lezen... :D :D :D :D :D

Liefs
Palomino

janice

denk dat de eerste kaarten nog een 'geldige werking' hebben :)
maar antwoord volgt vast snel

magier

hallo.!
ik wilde ook een vraag stellen over eenkaartlegging
Mijn naam is magier en ben pas met tarot begonnen.
ik had die relatielegging gelegd maaar die begon al niet best ze lagen allemaal op zijn kop  :-[
moet ik het dan opnieuw doen?
nou 1: 7 pentakels 2: rad van fortuin3: 8 zwaarden 4: aas v kelken5: 4  de zegewagen 6: 4 staven 7: 4 bekers
volgens mij  komt het er op neer dat we beide heel voorzichtig zijn maar ik hoop dat we er nog uit komen. wie kan me dit uitleggen? :)