Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vondeling

Gestart door ramratje, februari 25, 2005, 15:37:12 PM

ramratje

Hoi , ik heb nu eindelijk eens de gelegenheid om een droom te vertellen die ik gemiddeld 2 x per jaar heb. eeen repeterende droom dus.Klaarblijkelijk krijg ik dezelfde droom omdat ik niet weet wat ik er mee aan moet .
Ik droom dan altijd dat ik een baby vind voor mijn deur of op mijn balkon. In de verte hoor ik dan gefluister van een vrouwenstem die zegt: "zo is het goed,het hoort zo".Geen idee waar dat op slaat maar goed.Ik neem de baby mee naar binnen en realiseer daar dat ik helemaal niks heb voor hem ( het is altijd een jongetje).Omdat hij begint te huilen geef ik hem maar een flesje melk, die er ineens is.De baby wordt rustig en dan moet ik ineens huilen en weer is er die stem die me verteld dat het echt zo hoort te zijn en dat hij Lumen heet.Daarna leg ik hem in de hangmat , waar we beide in slaap vallen......Daarna word ik in het echt dus wakker , dat intrigeerd me enorm.Ik wil heel graag weten wat dit zou kunnen betekenen.Ik heb geen kinderen en nog geen kinderwens en ik ben ook niet geadopteerd of zoiets dergelijks.Heeft een van  jullie een idee

Palomino

Hallo ramratje,
Wat een mooie droom zeg... :)
De baby die je voor je deur of op je balkon vindt is een stukje van jezelf dat je moet accepteren.Het kan zowel met je innerlijke kind ofwel met je mannelijke kant(jongetje) te maken hebben;misschien met beiden.
Wat duidelijk wordt in de droom en vooral omdat deze zich steeds herhaalt ,is dat het van belang is dat je dit stuk van je zelf erkent,aanvaart,er open voor staat omdat het ertoe dient om je te helen.
Zowel de deur als het balkon in je droom geven toegang tot je huis ...en een huis staat in je droom symbool voor je zelf.

De fluisterende stem die je vertelt dat alles goeds is en dat het zo hoort ,is de stem van Moeder Aarde die je duidelijk probeert te maken dat je datgene dat zich aandient ,liefdevol mag accepteren omdat het een deel van jou is dat jou tot een geheel kan maken.
Maar omdat jij twijfelt of je wel aan alles tegemoet kunt komen,kunt voldoen aan wat er van je gevraagd ,geeist wordt,begin je te huilen...Dan is daar ineens toch dat flesje melk...en blijkt dat je wel degelijk alle belangrijke basisingredienten in huis hebt... :)maar nog steeds heb je geen vertrouwen in jezelf en je begint weer te huilen.
Opnieuw fluistert Moeder Aarde je in dat het zo hoort,dat je het helemaal goed doet...dat je ook dát deel van je zelf mag erkennen en dus voeden.

De baby het Lumen...het eerste wat er in mij opkomt is Lumière...Licht... :)Dat je dit stukje van jezelf moet aanvaarden en liefhebben omdat het je licht zal brengen.
Hierna vallen jullie samen in slaap in de hangmat...dat wil zeggen dat je door één te worden,jezelf heel te maken tot rust kunt komen.

Ramratje,ik denk dat jij over heel veel dingen twijfelt in je leven en dat dit het er niet gemakkelijker op maakt...deze zich herhalende droom vind ik echt heel erg mooi... :D en wat hij duidelijk wil maken is dat je alle vertrouwen in je zelf mag hebben ,dat er geen reden is om te twijfelen,dat je jezelf en al je kanten mag accepteren en vooral dat je het goed doet...

Liefs
Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

ramratje

Hoi Palomino,

Heel erg bedankt voor je uitleg , ik had er zelf nooit aan gedacht dat het mijn innerlijke kind zou kunnen zijn.Heel gek terwijl ik juist toen ik jou antwoord las een cd met innerchild muziek op had staan....hoezo toeval bestaat niet???!!!!?? :-* En dat van Moeder Aarde vind ik ook wel mooi, ik hou van de aarde en de natuur, dus ook dat zal er wel mee te maken hebben.Ik twijfel inderdaad vaak aan mezelf en of ik alles wel goed doe.Het blijkt dus uit deze droom dat ik dat moet accepteren dat ik alles op mijn manier doe en dat dat dus goed is. Dat Lumen licht  betekend had ik inderdaad al gelezen in namenboek, dus dat klopt dan wel wat je schrijft.Ik zal mijn voordeel er proberen te gaan uithalen.
Groetjes , :-*
:)
Ramratje

Ricca

Lieve Ramratje,

Wat een bijzondere droom. Er worden hier op het forum wel vaker kinderen gevonden in dromen, en gewoonlijk is dat dan het innerlijke kind, de onschuldige, zuivere, kwetsbare, en verzorging behoevende kant van jezelf, maar deze droom heeft toch iets extra's. Hij komt in zoverre overeen met andere inner-child-dromen, dat de baby er ineens gewoon is (je weet niet waar hij vandaan komt) en dat je je realiseert dat je helemaal geen spullen (voeding e.d.) voor hem in huis hebt. M.a.w. je was helemaal vergeten dat je hem hád. Dit betekent dat je hem eigenlijk een beetje verwaarloosd hebt... Het lijkt dan wel een vondeling, maar hij was altijd al bij je hoor. :)

Het innerlijk kind is dus een deel van jezelf. Maar soms is een baby in dromen geen déél van jezelf, maar een symbool voor je ware zelf of ziel, het totale wezen dat je eigenlijk bent en waarvan je tegelijkertijd zelf slechts een deel bent. Het kind is dan méér dan je eigen persoonlijkheid... De ziel kan in dromen verschijnen als een stralend licht, maar ook als een baby (archetype het Goddelijk Kind). En omdat jouw droombaby Lumen (= Licht) heet, en dus zowel een baby als een licht is, stelt hij óók je eigen ziel voor.

Innerlijk kind en Goddelijk Kind staan natuurlijk heel dicht bij elkaar, maar er is toch een verschil. Het innerlijke kind heeft menselijke eigenschappen, gevoelens, verlangens, behoeften enz. Het Goddelijke Kind vertegenwoordigt de zielskwaliteiten (onvoorwaardelijk liefde, innerlijke wijsheid enz.) die daaronder verborgen liggen en soms aan de oppervlakte kunnen komen.

De fluisterende stem die je hoort kan ook de stem van je eigen ziel zijn (nu in volwassen vrouwelijke gedaante), of van een gids of een beschermengel. De boodschap: "Zo is het goed, het hoort zo", getuigt van onvoorwaardelijke liefde. Misschien heb je je zorgen gemaakt en gedacht dat je iets verkeerd deed, of niet goed genoeg deed, maar je hoeft je niet schuldig te voelen dat je het kind een tijdje vergeten was, want... alles is goed. Ik denk dat de tranen die je verderop in de droom huilt, voor een deel tranen van opluchting, ontroering en bevrijding zijn. Contact met de ziel of met het Goddelijk Kind, kan je duidelijk maken hoe ver je afgedwaald bent van wat je ooit was en wenste te zijn, maar heeft ook een enorme transformatiekracht, waardoor je je kunt verzoenen met jezelf - jezelf vergeven.

Door te huilen maakt de baby kenbaar dat hij iets van je nodig heeft. Het innerlijke kind heeft erkenning en koestering nodig. En dat geef je hem (in de vorm van de melk). En ook de ziel heeft erkenning nodig. Voeding geef je je ziel al automatisch door je leven te leven. Eerst huilt de baby en even later huil je zelf. Dit is nóg een aanwijzing dat jullie één zijn. Wat de een voelt, voelt de ander ook.

Huilen is ook iets dat in dromen soms voorkomt bij de overgang van een hogere bewustzijnstoestand naar een lagere. De overtollige energie wordt afgevoerd in de vorm van tranen... Dit is géén verdriet! Eigenlijk speelt de hele droom zich af op het verhoogde bewustzijnsniveau dat altijd nodig is voor een ontmoeting met de ziel. Uiteindelijk vallen jullie samen in slaap in een hangmat, versmelten weer tot één. Het inslapen is een symbool voor de terugkeer naar het normale droombewustzijn en vandaaruit word je later wakker.

Je zegt dat je deze droom zo'n twee keer per jaar hebt. Daar kunnen veel redenen voor zijn. Misschien krijg je de droom om je eraan te herinneren dat je een wezen van licht bent. Misschien krijg je de droom om je erop attent te maken dat je een beetje afgedwaald bent van het pad van de ziel en word je met zachte woorden weer in de goede richting geduwd... Misschien heb je gewoon een grote behoefte aan spirituele zuiverheid. Je kunt de droom ook zien als een geschenk van jezelf aan jezelf.

En door hem hier op te schrijven is het ook een geschenk aan ons! :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love