Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Wespen

Gestart door Sunchild, februari 21, 2005, 10:02:16 AM

Sunchild

Lieve mensen,

Ik heb vanacht gedroomd dat ik samen met iemand hand in hand liep in bijzijn van honderden mensen. Het leek wel of wij op een feestje waren met z'n allen.

Opeens kwam er een zwerm wespen, die sommige mensen gestoken hadden. Ik begon eerst te rennen en toen ik op de trap naar boven merkte dat het geen zin had om weg te rennen, stopte ik en liet mij maar steken. Honderden wespen zaten op mijn rug en waren mij aan het bijten en steken, dat deed erg veel pijn. Maar schreeuwde niet, bleef met een gespannen gezicht, de pijn incaseren.

Ik weet dat mijn rug helemaal vol zat met steken en dat ik toen hard op zei "Ik hoop dat ik niet allergisch ben voor wespen, anders kan dit nog mijn dood betekenen". Dit terwijl ik naar mijn aders keek.

Verder kwam ik door de honderden mensen ook bekende tegen, sommige waren aan het rennen voor de wespen, waaronder een oud schoolgenoot.

Weet iemand wat dat betekend ??????

Ricca

Lief Zonnetje,

Het komt niet zo vaak voor dat er honderden mensen in een droom voorkomen, omdat er meestal slechts weinig mensen een écht belangrijke rol in ons leven spelen. Als je wél over een mensenmassa droomt, staan deze mensen meestal voor het (sociale) leven in het algemeen. En het leven lijkt voor jou wel een feest. Of zou dat eigenlijk moeten zijn...

... maar dan komen de wespen. Omdat insecten sterk instinctief reageren, zijn ze een symbool van het 2e chakra en van het vermogen om te genieten van het leven. En dat genieten wordt verstoord. De wespensteken zijn irritaties, stekeligheden, pijnlijke ervaringen. Je wilt er het liefst voor wegrennen, want het doet pijn. Heel erg pijn. Maar je zou Zonnetje niet zijn, als je niet tot de ontdekking kwam dat het geen zin heeft om weg te lopen voor pijnlijke dingen. En je laat het gewoon allemaal over je heenkomen... Ze steken je in je rug, je kwetsbare kant. Het gebeurt op de trap naar boven... waar je toevlucht zocht bij je hogere zelf.

Je vraagt je daarna af of je niet allergisch geworden bent. Een allergie is een afweerreactie tegen iets dat in wezen onschadelijk is. Maar je hebt je juist niet verweerd. Je hebt je kwetsbaar opgesteld. En daardoor ben je juist sterker geworden. Het moment dat je ergens in berust is er ook vaak meteen al een verbetering...
Ik vind het een prachtige en moedige droom. :-*

De persoon met wie je in het begin hand in hand loopt, kan een deel van jezelf zijn, een andere persoon of een gids. Dat kan ik er niet uithalen. Misschien weet je het zelf?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Lieve Ricca,

Dank je lieve Ricca voor de mooie uitleg :D

Ik had de betekenis eigenlijk al meteen opgezocht op dromenweb. Het zat mij dwars. Dromenweb gaf aan, net als anderen site dat mensen mij dan in een kwaad daglicht zouden zetten. Dat er slecht over mij gepraat werdt.

Nu is het wel zo dat mijn leidinggevende onlangs ontslagen is en ik het overneem. Ik heb het eigenlijk nooit goed met haar kunnen vinden. Of ik haar dit toewenste is een tweede.

Er worden ook nare dingen over mij gezegd op het werk, de trap omhoog, is misschien figuurlijk voor promotie? Ik kan de druk niet meer aan, het is gewoon te veel geworden. Ik kan het wel maar als je ziet hoe mijn werkgever met zijn mensen om is gegaan, vraag ik mezelf toch af hoeveel ik kan blijven geven. Heb gekkenmans uren gedraaid, heb zes dagen in de week gewerkt. Er wordt dus veel van mij gevraagd.

Ik heb nogal een temparament. Als mij iets gevraagd of verwijt wordt, zeker als ik er niets aan kon doen of het een vraag is op een stress-moment, kan ik nogal tekeer gaan. Ook heb ik een grote mond, soms net iets te groot  :-X. Daarnaast kan ik de rust die ik in mijn prive leven gevonden heb niet op mijn werk vinden. Ik raak geirriteerd en ga tekeer als het niet in mijn straatje past. Nu nemen zij dat van mij, zij kunnen nu niet anders. Alleen, zag ik onlangs een ander in de toekomst aankomen, dit is overigens op de wandelgangen bevestigd. Mijn werk is het enige in mijn leven waar ik nog niet heb leren loslaten. Zij vertellen mij dat ik geen keuze heb, want ben tenslotte niet afgestudeerd, dan beginnen mijn twijfels.

Veranderd jouw interpetatie van mijn droom als je mijn verhaal leest?

janice

dromenweb is veelste negatief, klopt nooit wat van, vind ik persoonlijk dan :)

ik vind de uitleg en jou uitleg wel bij elkaar passen trouwens.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lief Zonnetje,

Ik ben het met Janice eens dat het Dromenweb geen goede uitleg van de symbolen geeft. Vaak negatief en bijna altijd in voorspellende zin, en vooral dat laatste vind ik echt verschrikkelijk! Dromen hebben betrekking op het heden, gaan over de dingen die je NU bezighouden. Héél soms is een droom voorspellend, maar dat zie je niet aan een afzonderlijk symbool, maar aan het geheel, de hele toonzetting van de droom.
Neem symbolenuitleg altijd met een flinke korrel zout. En kijk altijd of je intuïtie het ermee eens is...

Nog even over je droom. Als je bij een groot bedrijf werkt, kan de droom natuurlijk over je werk gaan. De wespen in jouw droom zeggen echter uitsluitend iets over hoe jij zelf bepaalde gebeurtenissen ervaart. Als pijnlijk en irritant dus. Ze zeggen niets over de bedoelingen van anderen. Dat anderen jou in een kwaad daglicht zouden willen zetten, dat kun je echt niet uit deze droom halen. Kijk goed naar het symbool. Wespen zijn er nooit op uit om ons te pesten! Of in een kwaad daglicht te zetten. :-\ Het zijn in wezen onschuldige beestjes, die van nature nogal snel steken als ze zich in het nauw gebracht voelen. Dat is hun aard. En daardoor hebben veel mensen een hekel aan wespen. Maar wespen hebben zeker geen hekel aan jou. Het is ook niet zo dat zij jou gebruiken om hun eigen steeklust bot te vieren.

Het gaat er in de droom om hoe jij met jouw irritaties omgaat. Helemaal afgezien van de mensen die die irritaties in je oproepen. Voorlopig laat je het allemaal over je heen komen. Je hebt eigenlijk geen keuze, zeg je. Dat kan de scene op de trap zijn. Een trap kan inderdaad je weg naar promotie voorstellen. Maar symbolen kunnen tegelijkertijd verschillende betekenissen hebben (dat is het mooie van symbolen en van beeldtaal in het algemeen). De trap heeft daarnaast zeker ook de betekenis van een hogere visie, een hoger standpunt of inzicht. Vergeet niet dat je a.h.w de trap op vlucht, een uitweg of oplossing zoekt. Op dát moment ben je niet met promotie bezig... maar met het redden van je vege lijf. En er is echt berusting, al is dat nog moeilijk. Ik denk dat deze droom innerlijk nog wel dóór zal werken en je zal helpen om ook op je werk wat gemakkelijker los te laten.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Citaat van: Ricca op februari 26, 2005, 11:58:08 AM
Je hebt eigenlijk geen keuze, zeg je.

Ik zie een verborgen regel  ;D

Vat em  8)

Thank you
:D