Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droom

Gestart door soda, februari 20, 2005, 23:53:03 PM

soda

Ik had een rare droom vannacht.  In mn droom stond ik ergens buiten met nog een man.  Geen flauw idee wie hij was, maar hij leek me iemand als een buurman.  En in de verte scheen er een helder licht in het donker van de nacht.  Het licht bevond zich meestal in de lucht, maar strekte zich nu en dan ook uit tot op de grond.  In mn droom kwam het me voor alsof het licht iets slecht was, 'een kwaad'.  En we zagen bijvoorbeeld hoe het licht over de auto van mn buurman ging, en hoe die auto toen uitgerokken werd alsof hij elastisch was.  Het was alsof het licht de dimensies beïnvloedde. Echt dichterbij (tot bij ons) kwam het licht echter niet.  Wat later gingen de buurman en ik gewoon verder met onze dagelijkse beslommeringen.  Het was alsof we zeer dicht naast elkaar woonden (t zou zelfs kunnen zijn dat we in stacaravans woonden) want ik kon bij hem binnenkijken als ik voor mn eigen deur stond. Op een gegeven moment stond ik weer naar het licht in de lucht te kijken en plots zag ik in het licht drie witte duiven vliegen.  Je weet wel: vredesduiven.  En ze hadden een aura; het was alsof ze gloeiden.  Het licht zelf was ook heel intens en helder, en het pulseerde. Later zag ik in het licht symbolen, rood en zwart.  Ik herkende duidelijk de swastika, een rune-teken (dat ook door neonazi's wordt gebruikt), en een derde teken dat ik me niet meer herinner maar dat ik ook in mn droom niet kon thuisbrengen.  Ook die tekens hadden een witte gloeiende aura...
Toen werd ik helaas door de telefoon gewekt, k had anders graag geweten hoe t zou aflopen. Nu had ik in de droom een vaag gevoel dat het licht niet goedaardig was, maar het boezemde me wel geen angst in.
En dat doet me denken aan vroegere dromen waarin ik gevechten aanging met demonen (jawel, compleet met poltergeist verschijnselen).  Maar in die dromen had ik steevast de kracht van telekinese en ging ik vol zelfvertrouwen de confrontatie met die demonen aan.
Ik had er geen schrik van, integendeel.  Ik heb die dromen meerdere keren gehad (als was het een vervolgserie).
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

soda

en gelijk heb je, sunchild
een mens kan verstrooid zijn, nietwaar.
nu ik heb geprobeerd het bericht te verwijderen, maar ik krijg een foutmelding.  en ik vind nergens een tool om de gehele thread te deleten.  blijkbaar moet een administrator dit doen?  of weet iemand anders hoe ik deze fout kan herstellen?
bedankt

Ricca

#2
Lieve Soda,

De buurman in de droom ben je gewoon zelf, of beter gezegd: hij is een deel van jou, een andere kant van jezelf. Daarom wonen jullie zo dicht bij elkaar dat je bij hem naar binnen kunt kijken. ;D Het stralende licht in het donker is je eigen innerlijke licht en het verschijnen ervan wijst op de ontwikkeling van intuïtie en inzicht. Maar dat gaat niet van een leien dakje... De auto staat voor het ik of ego, je uiterlijke zelf. Het licht probeert de auto te raken en te veranderen en deze wordt helemaal uitgerekt: je ego wordt tot het uiterste uitgedaagd om verder te kijken dan zijn neus (chassis) lang is. Dat dit spanning met zich meebrengt is wel duidelijk. Maar de auto is als elastiek... hij springt steeds in de oorspronkelijke vorm terug... het ego is weerbarstig.

Jouw houding ten opzichte van het licht is ambivalent. Je denkt dat het iets slechts is, maar tegelijkertijd ben je er niet bang voor. Het licht toont je verschillende beelden. De drie witte duiven zijn een prachtig vredessymbool. De swastika (hakenkruis) kan op meerdere manieren opgevat worden. Doordat de nazi's zich dit symbool toe-eigenden, heeft het voor ons vooral een negatieve betekenis gekregen, maar het symbool is al veel ouder en is afgeleid van het draaiende zonnekruis (vier kruiselings verbonden brandende fakkels). Als het met de klok mee draait symboliseert het de ideale mens en de kracht die hij heeft om goed te doen. Een swastika die tegen de klok in draait vertegenwoordigt alles wat duister en verkeerd is. Ik weet niet of de swastika in jouw droom draaide, maar je noemt de kleuren rood en zwart en dan denk ik vooral aan het nazi-symbool. Voor rune-tekens geldt hetzelfde: zeer oud, maar ook geliefd bij (neo)nazi's.

Wat je in het licht ziet zijn dus eigenlijk symbolen voor oorlog en vrede of voor goed en kwaad. Met andere woorden voor een zeer grote tegenstelling en uiteindelijk voor de tegenstelling in jezelf. Je eigen lichte en duistere kanten. Maar ook je duistere kant heeft een witte gloeiende aura... Eigenlijk bestaat er geen kwaad, alleen onwetendheid... Er was nóg een beeld, maar dat ben je vergeten. Ook in de droom kon je het al niet thuisbrengen. Ik neem aan dat het een beeld van verzoening is geweest, iets dat de duiven en de swastika verenigde. Je hebt het niet herkend. Misschien wil je nog niet accepteren dat het slechte eigenlijk een illusie is?

Ik ben trouwens benieuwd wélke rune je zag en of er daardoor misschien een verband is te leggen met een kaart uit de Haindl-tarot

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

soda

Dag Ricca,
Sorry voor mn late reactie.  Bedankt voor de duiding.  Ik kon er geen touw aan vast knopen, maar ik moet toegeven dat het heel zinnig is wat je zegt.  Heb trouwens sterk het gevoel dat ik op een kruispunt sta in mn leven, al kan ik zelf nog niet echt plaatsen wat er precies veranderen zal.  Maar je hebt gelijk, misschien kijk ik nog niet ver genoeg... o dat weerbarstige ego!
Ik heb vlug op het net opgezocht welk de rune was die ik in de droom zag.  Het is de letter Othila, die de 'o'-klank voorstelt. Het derde symbool kan ik me echt niet meer herinneren... jammer.
Het was al bij al wel een visueel mooie droom :-)
Nogmaals bedankt voor je uitleg.

Ricca

#4
Lieve Soda,

Dat is frappant, de Othila hoort bij de Maan, óók een licht in het duister en een kaart die op een activering van het onbewuste wijst. Dat kan zich bijvoorbeeld uiten in bijzondere en intense dromen (de eenhoorn op de kaart). En in een toename van de intuïtie. De Maan wijst op een periode van bezinning, waarin je je zelfkennis vergroot en antwoorden gaat vinden. Dit kan soms verwarrend zijn en angst of verzet oproepen (de kreeft op de kaart), maar geeft, als je het toelaat, ook een diepe innerlijke kracht. En vrede. Hier kun je de kaart bekijken:
http://www.gambler.ru/sukhty/decks05/d02431/d0243118.jpg

Als je, zoals je aangeeft, op een kruispunt in je leven staat, probeer dan je intuïtie te vertrouwen. Er is een eenvoudige manier om je intuïtie te raadplegen wanneer je voor een keuze staat of met een situatie wordt geconfronteerd die spanning oproept. Stel jezelf de vraag: "Wat is het meest liefdevolle wat ik op dit moment kan doen?" Je ziel zal zich onmiddellijk aangesproken voelen en antwoord geven. Het antwoord zal vaak verrassend eenvoudig zijn en heeft altijd betrekking op het heden. Het komt misschien niet overeen met wat je altijd gedacht had, maar het zal het antwoord zijn waar je het meest aan hebt. Bovendien wordt eventuele spanning meteen verlicht wanneer je een probleem vanuit het gezichtspunt van de liefde begint te bekijken. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

soda

Dag Ricca,
Bedankt voor je advies.  Het is zeer positief.  Ik apprecieer het ten zeerste, en ik zal proberen je raad op te volgen.  Hopelijk vind ik de antwoorden die ik zoek, en vooral de rust.  :)  
Veel liefs,
Soda

Palomino

#6
Citaat van: Ricca op februari 22, 2005, 21:43:10 PM




Er is een eenvoudige manier om je intuïtie te raadplegen wanneer je voor een keuze staat of met een situatie wordt geconfronteerd die spanning oproept. Stel jezelf de vraag: "Wat is het meest liefdevolle wat ik op dit moment kan  doen?" Je ziel zal zich onmiddellijk aangesproken voelen en antwoord geven. Het antwoord zal vaak verrassend eenvoudig zijn en heeft altijd betrekking op het heden. Het komt misschien niet overeen met wat je altijd gedacht had, maar het zal het antwoord zijn waar je het meest aan hebt. Bovendien wordt eventuele spanning meteen verlicht wanneer je een probleem vanuit het gezichtspunt van de liefde begint te bekijken. :)


  :D :D :DDit is weer eens zo mooi,heerlijk en duidelijk !!!!! :D :D :D Een aanrader voor ieder mens op deze Aardbol...bedankt Ricca  :-*

Liefs
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rammetje

Hoi Ricca Soda en of anderen

Ik zie op de kaart van de Maan een kreeft staan, alleen daarnaast in de rechterhoek zie ik het astrologisch symbool voor het teken vissen staan
wat heeft dat te betekenen?

In de astrologie hoort maan bij kreeft in de nacht van deze droom stond de maan ook nog eens in het teken kreeft ,grappig en toeval bestaat niet Soda ;-)

Palomino

Hoi Rammetje,

...Dat is de 'handtekening' van Pamela Coleman Smith...de tekenares van de Rider Waite Smith kaarten...Je ziet dit op iedere kaart... ;)

Liefs
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rammetje

Ow oke dat wist ik dus niet Palo...... weer iets geleerd....... ik ben meer thuis in de astro  :)

Ricca

Hallo Rammetje,

Palo heeft het over de Rider-Waitekaarten, maar de kaart die ik heb afgebeeld is een kaart uit de Haindl Tarot. Het symbool rechtsonder is natuurlijk het symbool voor Vissen. Haindl legt inderdaad een verband tussen de Maan (tarot) en Vissen. Er zijn veel pogingen ondernomen om de tarotkaarten met de astrologie te verbinden, dit is er een van. Anderen leggen een verband met de (astrologische) Maan en weer anderen met Kreeft. Daar hadden we het al eens over. Er zijn m.i. overlappingen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Palomino

Citaat van: Ricca op februari 24, 2005, 06:57:07 AM
Hallo Rammetje,

Palo heeft het over de Rider-Waitekaarten, maar de kaart die ik heb afgebeeld is een kaart uit de Haindl Tarot.

Oeps... :-[ Zal voortaan eerst kijken en dan roepen  ::)

Liefs
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rammetje

Hoi Ricca

Thanks voor je toelichting,nogmaals ik ben niet echt thuis in de tarot als ik sommige beschrijvingen lees van jullie herken ik wel overlappingen met de astrologie. Kreeft en Vissen allebei water tekens dus astrologisch gezien hebben ze al een harmonisch verband.

We wachten wel op Meduus die kent de Tarot en leert voor Astrologie....... misschien kan zij ons ooit de verbanden uitleggen ;D

luna

Bizar zeg, idd, de maan staat voor vissen ipv kreeft  :-X
Dat was me nog niet opgevallen :-[

luna

Efkes wat opzoekingswerk gedaan ;D
De maan is opgedragen aan de hebreeuwse letter Qoph, deze staat voor pisces (vissen).
Verder vind ik het heel moeilijk om hier vissen bij te plaatsen.
De maan is de heerser van kreeft  :-\
Weet iemand hier iets meer over ???