3 kaart leggin

Gestart door wimhvisser, februari 18, 2005, 07:02:23 AM

Stefaan

"Nogmaals harstikke bedankt voor al je advies en raad, ga zo door en je zal heel ver komen en heel veel mensen op een zeer positieve manier kunnen helpen."

Daar ga ik volledig mee akkoord!
Sommige leggingen doe ik ook es, om wat te oefenen (aan meer dan 5 kaarten waag ik me nog niet), maar bij de kwintessen kom ik altijd 1 getal minder uit! Bij deze legging bijvoorbeeld 5!
Aan mijn hoofdrekenen zal het wel niet liggen...    ;D
Zie ik iets over het hoofd?

Liefs,    Stefaan

Palomino

Hi Stefaan,

Om de kwintessens te berekenen neem je de eigen getalswaarde van de Kleine-en Grote Arcana kaarten,de Azen tellen als 1 en de hofkaarten als 0. Vervolgens alles bij elkaar optellen en de cijfersom berekenen...Er moet een getal kleiner dan 22 uitkomen. ...Misschien met een calculator...dan kan er écht niets mis gaan  ;)
Liefs
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

gelukszoekertje

Toch wel Palomino.Je kan nog steeds op een verkeerde toets drukken  ;D
Groetjes
gelukszoekertje

Ricca

En Romeinse cijfers zijn natuurlijk ook niet de gemakkelijkste... ;D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Stefaan

::)  de Wereld (21) + Staven 8 (8) + de Keizerin (3) =
21 + 8 + 3 = 32      3 + 2 = 5    ??? ??? ???
Hoe komt Dolf toch aan 6?
Als schoolmeester begrijp ik het niet meer...

luna

idd, de berekening van Dolf klopt niet.
Ik denk dat het een klein rekenfoutje betreft.

Meduus

Opti-Mystique

Citaat van: medusa op februari 20, 2005, 10:01:35 AM
idd, de berekening van Dolf klopt niet.
Ik denk dat het een klein rekenfoutje betreft.

Amaaï... jullie hebben gelijk! Dat is me nog niet eerder gebeurd, maar eens moet de eerste keer zijn... 8)

Citaat van: Stefaan op februari 20, 2005, 09:11:50 AM
Hoe komt Dolf toch aan 6?
Als schoolmeester begrijp ik het niet meer...

Zodra het tellen voorbij mijn eigen 10 vingers gaat, begin ik het lastig te vinden... zo blijkt... ;D ;D

Wat me nu ook duidelijk begint te worden, hetgeen me opviel in de interpretatie en wat ik een beetje terzijde heb geschoven, is dat de interpretatie vooral voor de vrouw van Willem sprak, terwijl zijn eigen vraag sterk op zichzelf gericht was. Ik heb dan ook niet de behoefte om de uitleg bij de kaart De Geliefden in te trekken. Ik kan hier gevoelsmatig nog steeds achter blijven staan en beschouw het deel van deze uitleg dat zijn vrouw betreft, als een inzicht voor Willem om zich meer bewust te kunnen worden van waar zij momenteel doorheen gaat...

Wel wil ik dan nog een extra aanvulling geven op basis van de juiste kwintessens -> 5 (De Hogepriester)

De vijven staan voor actie. Daarbij krijg ik nogmaals het idee dat deze uitbarsting in jullie relatie noodzakelijk is geweest, Willem. Hoewel jij dat in mindere mate zo ervaren heb, stond de relatie zelf stil en zal deze waarschijnlijk in een sleur terecht gekomen zijn. Jouw vrouw zal dat gevoelsmatig zo ervaren hebben en hoewel het een negatieve klank heeft, wil dit enkel zeggen dat er gewoon weinig nieuwe inmpulsen uit voortkwamen die jullie prikkelden. De Hogepriester staat m.i. enerzijds voor je bewust worden van dit leermoment. Dit voor jullie beiden trouwens, want de kaart laat 2 mensen zien die hier iets leren. In combinatie met De Keizerin zou dit best eens kunnen aangeven, dat jullie door dit inzicht ieder als persoon groeien en daardoor in staat zijn om de relatie weer verder uit te diepen. Daarnaast is dit een kaart die voor vertrouwen staat. Vertrouwen hebben in jezelf en met name naar je gevoel luisteren (wat niet wil zeggen "gaan zitten wachten of niet je eigen weg gaan, wanneer je gevoel zegt dat dit beter is"). Je ziet op de kaart namelijk dat dit zintuig van De Hogepriester extra benadrukt wordt. Daarnaast rust hij zijn voeten op een stevige ondergrond van spirituele kennis. Vertrouw dus enerzijds op de basis die jij en je vrouw hebben opgebouwd en daarnaast op wat ik eerder zei: dat deze situatie afloopt, zoals het Universum dit het beste voor jullie beiden acht... :)

Dan ga ik weer 'ns verder oefenen met mijn telraam... ;D ;)

groeten van Dolf

Stefaan

Als je hulp nodig hebt met het telraam Dolf... i'm your  man!
(Dat noemen ze beroepsmisvorming)
In het rekenen zal ik je niet volgen, maar in de interpretatie van de Kaarten des te meer!! Zonder slijmen heb ik de serieuze indruk dat je iemand bent om naar op te kijken (zoals nog anderen op dit forum)!

Stefaan

Opti-Mystique

Citaat van: Stefaan op februari 20, 2005, 11:03:30 AM
... dat je iemand bent om naar op te kijken (zoals nog anderen op dit forum)!

Hmm... dat zou enkel betekenen dat ik niet meer met mijn voetjes op de grond sta en ben gaan hoogvliegen... Ik sta liever gewoon op gelijke voet met een ieder hier en ben daarnaast lekker bezig met mijn 2 grote hobbies: Tarot en ouwehoeren op Internet... ;D :P :)

Maar mijn welgemeende dank voor alle complimenten voor mijn Tarot-interpretaties. Ik vind het erg leuk om te doen en ben blij als ik mensen een steuntje in de rug kan geven. Ook ik heb de nodige gekregen hier, want die hebben we allemaal gewoon wel eens ff nodig. Tarot is daarbij een geweldig hulpmiddel om een situatie inzichtelijk te krijgen...

;) van Dolf