3 kaarten legging

Gestart door Stefaan, februari 09, 2005, 10:41:02 AM

Stefaan

Halllo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum (en in tarot). Al jaren speel ik met de idee om dit te leren... Een tijdje geleden heb ik "onbewust" de knoop doorgehakt en ben eraan begonnen.
Mijn doel: zelfkennis. Al mijn vrienden, collega's, .... vinden me een toffe gast, maar iemand die "moeilijk" in elkaar zit, moeilijk te begijpen is bij momenten. Ik denk dat velen onder jullie zich hier gaan in herkennen.
Aan de hand van de kaarten hoop ik wat meer van mezelf bloot te geven.
Al een tijdje leg ik dagkaarten om te oefenen en zit ik als een echte boekenwurm 's avonds uren tarotboeken te doorbladeren omdat ik nog niet in het stadium zit dat ik aan de kaarten een persoonlijke uitleg kan geven.
Gisteren heb ik voor de eerste keer een 3-legging (verleden, heden, toekomst) gedaan met de vraag wat ik moet doen om die 'ene' vrouw tegen het lijf te lopen. Dat is namelijk iets wat me nogal bezig houdt.
Een jaar of 2 geleden zijn mijn vriendin & ik uit elkaar gegaan en heb een ganse tijd geen behoefte meer gehad aan een vriendiin. Tijdens de zomervakantie heb ik echter een leuk meisje leren kennen waar ik me supergoed bij voelde en waarvan ik dacht (hoopte) dat het met de dag iets zou worden tussen ons (zij had ook net een lange relatie achter de rug, maar was duidelijk nog niet klaar voor een andere). In die tijd ben ik naar een vriendin gegaan om de kaarten te leggen. Over dat meisje vertelde ik niets. De kaartlegster zei (onder andere)
dat er iemand een grote rol in mijn leven zou gaan spelen. Ik vertelde het haar en toen zei ze  dat we elkaar zouden vinden en niet meer zouden loslaten. Sindsdien hebben we elkaar enkele keren gezien (we wonen vrij ver van elkaar), maar nu laat ze NIETS meer van haar horen. Misschien is er iets gebeurd, heb ik iets gedaan, iets niet gedaan,... dat het feest niet doorgaat!
Maar goed, mijn kaarten waren de volgende:
ster - bekers 10 - het oordeel
Mijn eigen interpretatie zal ik later geven, maar ik zou eerst eens graag jullie interpretatie horen!
Ik hoop dat ik een  beetje duidelijk was.
Bedankt,    

Stefaan

Stefaan

Sorry, verkeerd gepost! Ik post hem onmiddellijk bij "openbare kaartleggingen"

Ricca

Nee hoor, Stefaan, je hebt je vraag niet verkeerd gepost. We hebben hier sinds kort dit tarotleggingen-forum waarin je voor elke tarotlegging een aparte topic kunt openen.
Van harte welkom hier!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hi Stefaan...

Yep: een welkom is altijd op z'n plaats, dus ook van mij een warm welkom!

Wellicht heb je reeds gezien dat ik mijn visie op jouw legging eerder vandaag in het topic "openbare leggingen" heb gegeven.

greetinx van Dolf

Stefaan

Bedankt voor dit alles en zoals ik net postte hieronder kijk
ik uit naar de dag dat ik er "klaar" voor ben (uit de grond van mijn hart hoop ik dat die er komt) en ook mijn steentje kan bijdragen!

Stefaan

Ricca

Citaat van: Stefaan op februari 10, 2005, 15:24:41 PM
In het verleden was ik serieus op zoek naar, voor mij, belangrijke vragen. Het stemde me wat triestig dat er alltijd maar vragen bijkwamen, maar geen antwoorden. Maar ik heb geleerd aan mezelf en aan anderen en ik vind een hernieuwd vertrouwen in het leven en dat geeft me voldoening, zorgt ervoor dat alles door een rose bril wordt bekeken, maakt me weer blij.
Diep vanbinnen weet ik dat mijn vragen zullen beantwoord worden, maar dat je onmogelijk alles kunt weten.
Ik laat me niet meer leven, maar neem het eigen handen!

Op deze manier heb ik de kaarten geinterpreteerd...

Hallo Stefaan,

Ik vind het een heel mooie interpretatie, maar wat ik er eigenlijk een beetje in mis is het antwoord op de duidelijke vraag die je gesteld had: "Wat moet ik doen om 'die ene vrouw' tegen het lijf te lopen?" Als je de kaarten iets meer in het licht van die vraag interpreteert, zit het antwoord er wél in...  

Omdat ik ook de omgekeerde betekenissen van de kaarten gebruik, heb ik de kaarten even gehusseld en daarna teruggelegd in het patroon. Het verandert niets aan de legging, is alleen een hulpmiddel bij de interpretatie. Ze kwamen zo te liggen:

1. De Ster
2. Bekers 10 omgekeerd
3. Het Oordeel omgekeerd

VERLEDEN: De Ster wijst op een periode van weldadige rust na een crisis-ervaring. In de Grote Arcana volgt de Ster op de Toren en in deze legging zie ik de Toren (de verbreking van die vorige relatie) a.h.w. vóór de Ster liggen. Dit komt helemaal overeen met wat je zelf al schreef: na de breuk met je ex-vriendin had je een hele tijd geen behoefte aan een relatie. Dit was een periode van genezing, je vertrouwen is gegroeid en...

HEDEN: ... Bekers 10 laat zien dat de behoefte aan een relatie nu teruggekeerd is. De kaart ligt echter omgekeerd: je vraagt je af wat je nu moet doen. Bekers 10 is een kaart van diep geluk in een duurzame relatie, het vinden van je bestemming, en last but not least: een groot gevoel van dankbaarheid. In dit laatste ligt een aanwijzing voor jou. Dankbaarheid zet de spirituele wet van vermeerdering in werking: door dankbaar te zijn voor wat je hébt, zal het Universum je nog veel méér sturen om dankbaar voor te zijn. Bekers 10 adviseert je om je niet op het gemis van een relatie te concentreren, maar, integendeel, dankbaar te zijn voor alles wat je al hébt. Ook de kleine dingen. Tel je zegeningen. Iedere dag weer. Met deze houding wordt je gewoon magnetisch voor 'die ene vrouw' (maar het is niet zeker of dat meisje over wie je schreef ook inderdaad 'die ene' voor jou is... ik spreek in het algemeen over 'de ware'; misschien is dat meisje alleen maar op jouw weg gekomen om dit verlangen in jou wakker te roepen). Door het verlangen om lief te hebben, kun je liefde ervaren in situaties waarin je vroeger geen liefde zag. Dit stemt je dankbaar. En dit vergroot je kansen om de ware te vinden.

TOEKOMST: De mensen op de kaart Oordeel stellen zich open om te ontvangen. Dit geeft hen de kracht om iets nieuws te laten ontstaan. Je kunt de kaart opvatten als de nieuwe bezieling van een oud verlangen (dat was weggestopt tijdens de Ster-periode van genezing). De omkering laat zien dat het allemaal niet van vandaag op morgen zal gebeuren, maar toch is er al iets in gang gezet. Misschien is ze al in je omgeving, maar herken je haar nog niet...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hi Ricca,

Zeer verhelderend ook jouw interpretatie van deze legging.
Niet alleen leerzaam voor mijn interpretatie, maar ik vang tussen de regels door ook nog een impuls op, met betrekking tot een bepaald vlak waar ik zelf nog wat bewuster mag worden...

Dus thank you very much!!

Liefs van Dolf

Stefaan

Hey Ricca en Dolf,

Bedankt voor de zeer verhelderende interpretatie van de kaarten.
Het blijft me verbazen hoe recht er jullie op zitten!
Hoewel ik al trots ben op "mijn" kunnen, is er duidelijk nog een lange weg af te leggen om tot jullie "niveau" te komen!
Moeilijk om onder woorden te brengen, maar jullie begrijpen het wel.
En inderdaad, iedereen interpreteert de kaarten anders... maar toch vind ik dat je een basis moet krijgen om op verder te werken.
Dus ik ben jullie enorm dankbaar voor de moeite!

Stefaan