Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

bizarre droom

Gestart door vienna, februari 07, 2005, 20:01:37 PM

vienna

kan er mij iemand helpen wat de betekenis is van mijn droom vorige nacht.

Ik ben op een strand met veel mensen rondom mij en er staan picknicktafels opeens zie ik de zee wegtrekken en ik denk oh nee we krijgen hier een vloedgolf, dus spring ik op de picknicktafel en wil mijn gsm , mijn portefeuille nemen en mijn pakje sigaretten om in mijn handtas te steken die rond mij hangt en het lukt mij om ze te nemen terwijl ander mensen hun geen zorgen maken om weg te spoelen.  
Dat gebeurt een paar keer opeens zie ik het heel donker worden en ik zit in een schip dat heel snel rijdt op straat aan het vluchten voor de ondertussen zwarte tornado opeens zie ik terug een vloedgolf afkomen en op die vloedgolf komt er een zwart piratenschip vliegensvlug voorbij, de tornado blijft me achtervolgen en k blijf door te straten rijden (ik heb geen controle over de boot) en gelukkig mist de tornado ons altijd al heb ik niet het gevoel dat hij achter mij zit

Opeens ben ik terug weer op de begane grond en zie terug het water heel hard weg trekken, ik roep tegen de mensen dat ze moet lopen voor hun leven sommigen negeren mij anderen gaan ergens schuilen maar op plaatsen waar ze n iet beschermd zijn.  Ik blijf maar trappen omhoog lopen tot ik weet dat ik veilig ben en kijk naar benden naar mensen waarvan ik weet dat als ik gelijk heb en er komt een vloedgolf aan dat ze het niet gaan overleven en de rest weet ik niet meer.

Dus moesten mij willen helpen deze droom te verklaren want eerlijk gezegd schrikt het mij wel een beetje af deze droom

huntres

poeh wat een droom!

jij schijnt je heel druk te maken over andere mensen! doe je dat in het echt ook?
water staat voor gevoel, maar omdat er ook strand in jou droom voorkomt betekend het misschien iets anders omdat het strand een overgang is tussen land en zee, tussen gevoel en ?

je ziet een piratenschip, heel snel, terwijl je zelf in een onstuurbare boot zit. er is een tornado die je lijkt te achtervolgen terwijl je zelf het idee hebt dat hij niet perse achter jou aan zit.
klinkt erg chaotisch, heb jij een chaotische leven of een stel hersenen dat overuren draait waar jij geen controle meer over hebt??

als dat zo is probeer je geloof toch weer tot je zelf te komen: je klimpt trappen tot je denkt dat je veilig bent, ik denk dat deze trappen de trappen zijn naar je hogere ik waar je tot rust kunt komen en kan toe kijken hoe het er werkelijk aan toe gaat: als jou intuïtie gelijk heeft zijn de mensen beneden niet veilig voor wat jij denkt dat komen gaat, maar jij kunt ze helaas niet helpen want ze willen niet luisteren (ze blijven rustig zitten of gaan waar het nog steeds niet veilig is - volgens jou)

heb jij in het dagelijks leven vaak het idee dat er niet naar jou geluisterd wordt?

hopelijk heb ik de boel niet ingewikkelder gemaakt dat het al was voor jou, want ik heb je droom 5 keer moeten lezen terwijl ik een verklaren op aan het schrijven was. dit is dus van uit mijn gevoel wat er wat jou betreft natuurlijk helemaal naast kan zitten, toch hoop ik dat het een beetje helpt en dat je nog even antwoord geeft op mijn tussen door gestelde vragen...

vienna

hey huntress

sorry voor de lange tijd.  Als ik je antwoord lees inderdaad ik denk dat je er niet ver naast zit.
Is nogal chaotisch niet zozeer bij mij zelf maar bij vrienden van mij die altijd rekenen op mijn hulp, ik sta altijd klaar voor ze met goede raad en zo maar soms ben ik zo uitgeput geestelijk dan terwijl ik hun goede raad geef omdat ik soms vind dat ze slecht bezig zijn luisteren ze niet naar wat ik zeg maar doen ze hun verhaal.  Het kan misschien ook slaan op het feit dat ik al lachend door het leven ga (probeer ik toch) en dat mensen ervan uitgaan dat het altijd goe met me gaat en als ik dan iets wil vertellen dat ze dan direct over hun probelemen beginnen terwijl ik de klus voor mijn eigen zelf moet klaren.
Even een vraagje waar leer je die interpretaties want echt waar elke nacht heb ik van die vermoeiende dromen dat ik soms wakker word en het gevoel heb dat ik een ganse nacht dat echt meegemaakt heb.
bedankt

sofie

Hallo Vienna,

Ik denk dat die vermoeiende dromen komen omdat je sommige dingen overdag niet onder ogen ziet of van je afschuift.Jouw pluto maakt op dit moment ook een transit over neptunus, dit gaat ook met veel dromen gepaard. Een vloedgolf wil ook duiden dat je je in het dagelijks leven soms machteloos voelt (overdonderd) door invloeden waar jij machteloos tegen staat.Ook kan het zijn dat je in een vorig leven zo om het leven bent gekomen.(Dit was bij mij het geval heb ik ontdekt) en dat je dat op een bepaalde manier herleefd.Ik had dat soort dromen vroeger ook.
Ik ben jouw horoscoop aan't bestuderen.M'n bevindingen stuur ik je wel privé.
Liefs,
Sofie.

vienna

hey sofie

dat kan zijn dat mijn onderbewuste mij dingen probeert duidelijk te maken , maar hoe kom je dan te weten wat ze je eigenlijk willen zeggen want die dromen persoonlijk zeggen mij niet veel, als jullie jullie mening geven dan zeg ik wel in mijn eigen van tja zo moet je dt interpreteren en zo dat, maar zelf ben ik daar niet een echte kenner in al doe ik mijn best.
Ik heb wel last van angstaanvallen gehad vroeger maar kwam meestal als ik vermoeid was, nu de laatste tijd kan ik dat goed controleren maar bij het minste dat ik mij anders voel , is die paniek er toch een beetje.  Zou dat ook iets met mijn dromen te maken hebben dan.
Bedankt voor mijn horoscoop onder de loep eens te nemen, als ik iets voor je kan weerdoen ben wel nog een leek in vele dingen maar met goede raad of zo wil ik je gerust helpen
thanks

ps
ivm met die vorige levens, hoe kun je dat te weten komen eigenlijk, door hypnose of astrologie of zo?

Ricca

Lieve Vienna,

Ik heb inmiddels al vijf tsunami-dromen onder ogen gehad. Het is echt een populair droomsymbool geworden... Waar het in jouw droom op neer komt is dat je overspoeld dreigt te worden door heftige gevoelens waar je je tegen verzet en die je onder controle probeert te houden. De aanleiding voor die gevoelens komt niet in de droom voor, dus daar kan ik weinig over zeggen. De droom gaat helemaal over wat zich binnen in jouzelf afspeelt en heeft niets met andere mensen te maken.

De droom begint heel ontspannen (strand, picknick). Dan is er een gevoel van dreiging (wegtrekkende zee, opkomende duisternis) en vervolgens is er een aaneenschakeling van symbolen die op heftige emoties wijzen. Water en zee staan voor gevoelens en de vloedgolf is een symbool voor overweldigende emoties (van jouzelf). Emoties die steeds weer opnieuw dreigen te komen opzetten. Je vlucht ervoor weg. De zwarte tornado (element lucht) staat voor negatieve gedachten of gevoelens (die in een cirkel ronddraaien...). Misschien woede. Je hebt niet de geschikte middelen om eraan te ontkomen: met een stuurloze boot door de straten rijden wijst op een gevoel van machteloosheid. Het zwarte piratenschip kan daarnaast wijzen op het gevoel dat jou iets ontnomen dreigt te worden. Je hebt geen controle over de boot (het gevoel dat dingen uit de hand lopen).Toch lukt het je uiteindelijk om jezelf in veiligheid te brengen. En de tornado gaat langs je heen. Maar dan nog ben je bang dat de andere mensen iets zal overkomen. Die anderen zijn echter allemaal stukjes van jezelf, dus je angst is toch nog niet helemaal verdwenen.

Tsunami en tornado zijn eigenlijk reinigende krachten (spoelen alles schoon, zuigen alles op, vegen alles schoon), reinigende emoties. Ze zijn alleen maar negatief als je er bang voor bent. De droom kan te maken hebben met een situatie die heftige gevoelens in jou oproept, maar je staat jezelf niet toe ze te ervaren. Het kan ook zijn dat je bepaalde gevoelens, bijvoorbeeld woede, te lang onderdrukt hebt en dat er nu een emotionele uitbarsting dreigt. Hoe meer je je gevoelens onder controle probeert te houden, hoe sterker ze worden. Want gevoelens moeten stromen. Een flinke uitbarsting, bijvoorbeeld in de vorm van een huilbui, zou kunnen helpen. Zolang je het allemaal binnenhoudt, blijft er spanning.

Het gaat er niet om dat je je woede tegenover anderen moet uiten of anderen eens goed de waarheid moet zeggen. Dat lost niets op. Dan blijf je steken in verwijten. Het is belangrijk voor jou om te beseffen waaróm je kwaad bent en die kwaadheid in jezelf toe te laten. Als je dat doet, zul je merken dat er achter de woede iets anders ligt. Achter woede ligt altijd pijn of verdriet, en daarachter ligt altijd angst. Vraag je dus af waar je eigenlijk verdrietig om bent of bang voor bent. Als je het verdriet in jezelf toelaat, is de woede verdwenen. En het verdriet gaat ook voorbij. Als je het erkent, en vóelt, gaat het voorbij. En zal er ook geen angst meer zijn.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love