Hallo Sis en welkom op het forum.

Als dagkaart kan de kaart elke betekenis hebben die jou op dat moment invalt, en wat jij beschreven hebt kan dus zeker goed zijn. Je hebt goed naar de kaart gekeken en er iets in herkend. Daar gaat het om.

Echter, als je dagkaarten wilt bespreken, kun je het best een topic openen op het Kaartleggingen-forum. Hier op het Arcana-forum bespreken we de symboliek van de kaarten in algemene zin, dus los van de betekenissen die de kaart in een persoonlijke legging (of als dagkaart) kan hebben. Maar ik wil er wel iets over zeggen hoor.
Bij wat jij beschrijft als een overwinning in een serie van gevechten die je aan het leveren bent, een overwinning om trots op te zijn, met trofeeën en al, dacht ik eerder aan Staven 5. Je hebt het zelfs over een toernooi en Staven 5 staat voor een sportief gevecht, waar ook plezier aan beleefd wordt. De overwinning is bevredigend. Op Zwaarden 5 heeft de overwinning toch een bijsmaak, omdat er meer vijandigheid is geweest en het gevecht misschien wel met oneerlijke middelen is gevoerd. In ieder geval niet zo sportief als op Staven 5. Gebruik de pauze in het gevecht (het steunen op dat ene zwaard) om je af te vragen wat werkelijk belangrijk is... want
peace of mind is ook heel wat waard, en die ontbreekt op Zwaarden 5 (zie de wolkenschichten).
Deze duiding is dus gebaseerd op de basisbetekenis van de kaart, maar zoals ik al zei, ben je in een legging vrij om daarvan af te wijken, als je gevoel of intuïtie anders aangeeft. En natuurlijk kunnen Staven 5 en Zwaarden 5 ook op een innerlijk gevecht betrekking hebben.
Liefs,
Ricca