Waarvan geniet jij...?

Gestart door palomino, september 05, 2004, 02:55:17 AM

Pinky

#255
Goedemorgen allemaal,

Met Kerst was de hele familie bij te gast. Twee dagen lang in de keuken staan om alles voor te bereiden. En dan de dag zelf, de hele kamer uitruimen omdat ik ze anders niet kwijt kan, lange tafels erin en mooi dekken.

En alhoewel niets liep zoals ik het van te voren gepland had, liep alles wel. En passant dus nog even een lesje loslaten meegepakt omdat ik de regie, die ik altijd het liefst zelf in handen heb, gewoon moest en ook kon loslaten, zonder ergernis dit keer.

De dag zelf was warm, geweldig en liefdevol. En toen ik aan tafel schoof voor de eerste toast en ik iedereen daar zo zag zitten, werd me ineens heel erg duidelijk wat een ontzettend rijk mens ik ben. Rijk omdat ik me bevind in een kring van mensen die elkaar dragen in liefde. Het was ook die liefde die mijn huis vulde toen ik  in de nacht van 1e op 2e Kerstdag om kwart voor vijf na het opruimen, mijn glaasje uitzak wijn dronk.

En ze hing er nog steeds toen ik de volgende (of eigenlijk later op dezelfde) ochtend wakker werd. Prachtig weer buiten en heerlijk uitgewaaid tijdens een stevige wandeling met vrienden op de Veluwe.  Met de onvermijdelijke chocolademelk met slagroom tot besluit.

Liefs van Pink

Pinky

Net zoals van Kerst kan ik ook enorm genieten van de dagen rond Oud en Nieuw. Op Oudejaarsdag zelf het stilstaan bij wat er het afgelopen jaar allemaal gepasseerd is, welke mensen je hebt leren kennen en welke inzichten je hebt verworven. Voor jezelf vaststellen wat je niet meer mee wilt nemen  naar het nieuwe jaar en daarvan ook daadwerkelijk afscheid nemen. En bij afscheid nemen hoort voor mij ook het bedanken van hetgeen waarvan je afscheid neemt. Dankbaarheid omdat alles wat er gebeurt bijdraagt aan je eigen bewustwording, aan je groei en dus aan je ontwikkeling.

Daarna met brandende salie door mij huis heen, ook een zuiveringsritueel. Daarna zelf  de badkamer in voor een lekker uitgebreid hub en scrub uurtje dat ervoor dat je niet alleen letterlijk maar zeker ook gevoelsmatig schoon het oude jaar uitgaat.  Toen naar vrienden waar ik de rest van de avond mee heb doorgebracht en heb geklonken op het nieuwe jaar. Gisteren naar mijn ouders geweest en tegelijkertijd afscheid genomen van mijn jongste zusje die vanochtend vroeg terug naar huis vloog. Nog even met zijn allen.

Vandaag begonnen met het restant van de nieuwsjaarsschoonmaak. De Kerstversiering eruit. Dat wil zeggen, een paar dingen heb ik nog even laten staan. De Kerststerren omdat ze nog zo prachtig bloeien en hun rode kleur mij zoââ,¬â,,¢n warm gevoel geeft. De Kerststal  die blijft tot na 6 januari, de dag van  Driekoningen en van de Chinese gelukskoekjes. En de houten Kerstster met lampje die destijds de drie koningen de weg wees en die dit jaar voor mij symbool staat voor het zenden van veel  Liefde en het Licht  naar de slachtoffers en nabestaanden in Azië.

Liefs, Pink

Pinky

#257
De afgelopen weken zijn wij met een groep collegaââ,¬â,,¢s heel erg druk geweest met het opzetten van allerlei acties in ons bedrijf om geld in te zamelen voor giro 555. Dit omdat onze directie heeft toegezegd het totaal aan geld dat wij ophalen te verviervoudigen.

En oh, want kan ik dan genieten als ik zie dat er in de collectebus die wij afgelopen dinsdag op de nieuwjaarsreceptie hebben geplaatst ruim 5900 euro werd ingezameld. Verhoogd met de bijdrage van de directie is dat dus 30.000 Euro voor 555. En dat is alleen nog maar onze vestiging met iets minder dan 500 medewerkers. Ook in andere vestigingen worden dergelijke initiatieven ontplooid. Als ik zie dat er massaal wordt aangemeld voor de sportmarathon die we organiseren, als ik via het Intranet lees wat er verder nog wordt georganiseerd, variërend van geld inzamelen tot pakketten maken voor collegaââ,¬â,,¢s die als vrijwilliger naar de getroffen gebieden gaan. Als ik zie hoe iedereen belangeloos doet wat binnen zijn of haar mogelijkheden ligt.

Liefs, Pink

judith

En lieve mensen wat dan te denken van al die mensen en kinderen die tijdens de grote actie van gisteravond zoveel gedaan hebben ? Ik moet zeggen we hebben een klein landje maar het is met zulke acties Groot met een grote G...Toppie hoor.
Afgelopen jaar is er menig keer chaos en verdeeldheid in ons land geweest maar gisteravond bleek toch weer dat als er echt nood aan de man(lees mensen) is... wij er voor elkaar en anderen zijn.
Daar kan ik een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen van krijgen...puur genieten dus...

Liefs Judith

devilvi

Wel,
Ik weet niet op welke wereld ik de laatste week(en) gezeten heb maar gisteren heb ik pas de beelden gezien wat daar allemaal gebeurd is , echt afschuwelijk...
Ik moet toegeven dat ik aan die beelden heel gevoelig was  :'(

En prachtig dat zoveel mensen zich hard hebben ingespannen om geld te verzamelen als steun voor die arme mensen die het zeker goed kunnen gebruiken.


groetjes
Vincent

carmelita

Vond het ook fantastisch wat er door de mensen voor de mensen gedaan is. Zo zie je maar hoe Groot zo een klein landje kan zijn. Ik wilde eerst liever niet kijken, omdat ik constant erg emtioneel werd van de beelden, met name omdat mijn zoon ook in Thailand zat (zit), maar vond het in 1 woord grandioos. Mooi werk gedaan Pink. Net als zovelen. Wat ik erg wrang vond, en nog vind, is dat tijdens de uitzending bekend werd gemaakt dat de vrouw van Hans Wiegel tijdens een ongeluk om het leven is gekomen. Evenals haar zus, de eerste vrouw van Hans Wiegel. Wat kan het leven soms wrang zijn. Knuf Carmi :-* :-* :-*

Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

carmelita

De stem van mijn zoon vandaag sinds zijn verblijf in Thailand aan de telefoon, kan niet wachten om hem plat te knuffelen, grandioos. Knuffel van Carmi :-* :-* :-*

Vladimir

proficiat, Carm.
Zoiets is goed nieuws..

Palomino

#264
...Van een prachtig klein ventje,2275 gram...en ineens wist ik 't, en kon ik m'n gevoel van onroering verwoorden wat mij altijd overvalt bij zo'n jong leven...Het is het oeverloze vertrouwen wat dit kleine mensje aan de dag legt; het vertouwen dat het leven op Aarde hem alles biedt om te groeien en te zijn zoals hij bedoeld is... :)
Liefs Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

janice

.... van de snelheid waarmee Palo het aantal aan posts weer probeert te overstijgen :P ... binnen een half jaar zit je weer dicht bij de 2000 posts en op de eerste plaats van de top 10 posters 8)
Intuitie is verstand dat haast heeft

guerreiro da luz

Van de ZON
- de zon op mijn gezicht als ik aan het fietsen ben
- de avondzon die haar laatste warmte uitstraalt terwijl ik basketbal speel
- maar ook nu in de winter ga ik als de zon schijnt wat voor het raam staan om op te laden...

ik ben zeker, ik werk op zonne-energie  :)

carmelita

Hoi Van het feit dat ik morgen mijn zoon na 6 weken in mijn armen kan sluiten. Joepie ;D ;D Knuf Carmi. ps ga steeds meer beseffen hoe dankbaar ik ben dat hij veilig uit Thailand terukomt. :-* :-* :-*

Opti-Mystique

Van niet kunnen wachten cq. echt zitten te popelen om iets wat je graag wilt hebben te krijgen en weer eens zo blij als een kind te zijn, wanneer je het ook werkelijk hebt gekregen...

Palomino

...Van de sneeuw als deze in mooie dikke vlokken naar beneden komt dwarrelen en alles er zo mooi en schoon uit laat zien onder een wit kleedje...onze honden die er helemaal dol van worden en naar de sneeuwballen happen die ik gooi en er lekker in gaan liggen rollen...en nu van de wonderlijk verlichte avond... :)
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.