Leuke, pittige of wijze uitspraken, het vervolg

Gestart door Pinky, mei 03, 2004, 22:43:32 PM

Sunchild

#225
CiteerJe kunt waargenomen gebeurtenissen niet begrijpen zonder jezelf te kennen.

wow

Palomino

Heaven is not a place, it's a feeling.
(gelezen in de ateliersroute in de Pijp in Amsterdam)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

snowdrop


lilith

tja, het zit dicht bij elkaar, net wat of je er van wil maken

Maar soms moet je via de hel naar de hemel


Huil liever één keer je hart uit je lijf,
dan voortdurend te lopen zuchten.
Chinees gezegde
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

libram

in een ver verleden was er eens een chinese keizer die wilde weten wat de hemel was en wat de hel.
Hij liet zijn wijze raadsheer ontbieden en vroeg hem: "wat is het verschil tussen de hemel en de hel?

De raadsheer dacht even na en antwoordde: "Hoe durf jij dit te vragen met je vieze oude paardekop waarin rotte tanden zitten die ......." De keizer wachtte het antwoord niet af maar werd rood van woede en trok zijn sabel om het hoofd van de raadsheer af te hakken. Hij hief zijn sabel omhoog en net voordat hij hem wilde laten dalen riep de raadsheer: "STOP !!, nu zit u in de hel"

liefs,
Libram 

snowdrop

Het is net wat je ervan maakt. Een van de open deuren van het leven - en bijzonder waar, zoals de meeste open deuren. Toch waait-ie bij mij voortdurend dicht. Ik vind mezelf geen zeurmuts (wel zwaar op de hand, te serieus, en gauw op de kast), maar ik loop niet voortdurend te zuchten, heb een hoop hobby's en sociale contacten, en er kan best met mij gelachen worden. Mijn Sinterklaas- en andere gelegenheidsgedichten zijn hilarisch, al zeg ik het zelf. Maar met enige regelmaat kom ik thuis, trek de deur achter me dicht, zet mijn glimlach af (als die er al zit) en huil mijn hart uit mijn lijf. (Was het maar over in één keer - ik teken ervoor.) Ik werk eraan op diverse manieren, therapie zus, cursus zo, en merk ook wel vooruitgang, maar het lukt me nog steeds niet om blijvend in een positieve groef te raken en het leven te leven met lichtheid, vreugde & verbazing - zoals ik zo graag zou willen. Iemand verder nog een tip? En Libram: Dank je voor deze humoristische weergave van een van mijn struikelblokken...  ;D

Palomino



Lieve Snowy,

Irritant hè, dat je weet dat het iedere dag feest is maar dat je steeds zélf de slingers moet ophangen…dat je steeds wél weet op welke plek die doos met slingers zich bevindt op die chaotische zolder, maar geen zin hebt om er heen te lopen…of dat die slingerdoos zich gewoon vlak voor je neus bevindt en je gewoon tegengehouden ‘wordt ‘ om ze eruit te halen en blij te zijn ! Ja, heel herkenbaar !!! Ik voel en weet dat het maar een minimaal stapje is, iedere keer weer, en toch laat ik me zelf, door me zélf steeds weer tegenhouden. Alhoewel niets steeds, soms of vaak, soms vaker dan soms  ;) gaat het wél, dóe ík het wel en dan buigt alles zich naar het licht.

Liefs en een dikke kus,
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

snowdrop

Lieve, lieve Palo, je geeft me weer eens net wat ik nodig had. En je vertelt het zoals gewoonlijk op zo'n manier dat ik denk: ja, zo is het. Zo is het precies. Wat een opluchting: ik ben niet de enige tobber  ;) Dank je wel, en een dikke kus terug van Snowy!

Ricca

Citaat van: snowdrop op oktober 30, 2007, 13:14:34 PMMijn Sinterklaas- en andere gelegenheidsgedichten zijn hilarisch...

Veel plezier ;D met het maken!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

snowdrop

Dank je, Ricca! Soms is het maken zelf nog leuker dan het resultaat, als het er zó uit rolt en je achter je toetsenbord zit te grinniken om je eigen vondsten - hoewel het mij soms overkomt dat ik 's avonds in een deuk lig en dan in het nuchtere ochtendlicht moet constateren dat het misschien toch niet zó leuk is als ik had gedacht.  ;D En nu we het toch over schrijven hebben (wel van een heel andere orde): ik wil je graag eens bedanken voor je prachtige, uitgebreide, diepgaande besprekingen in de tarot-arcana afdeling van het forum. Je stopt er zoveel werk in en ze geven zoveel informatie en stof tot nadenken! Liefs van Snowdrop.

Ricca

Lieve Snow,

Dank je! Ik vind het fijn om te doen.
Dat 's avonds om iets zelfgewrochts in een deuk liggen en er 's morgens toch iets anders tegenaan kijken, ken ik trouwens ook. ;D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

Citaat van: snowdrop op oktober 31, 2007, 23:36:11 PM
hoewel het mij soms overkomt dat ik 's avonds in een deuk lig en dan in het nuchtere ochtendlicht moet constateren dat het misschien toch niet zó leuk is

Dat heeft volgens mij iedereen die schrijft. Dat is ook zo mooi aan het schrijven, naar mijn mening, het is zo moment bepalend en een heldere spiegel van het leven zelf. Het ene moment zegt niets over het andere, tenzij je de verbanden zelf trekt.

Je bent een mooi mens, het ga je goed!

Liefs,
Sun

Palomino

Free you mind...and your ass will follow. (Funkadelic)

liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Diekefirts

echte mannen eten geen honing, die kouwen op bijen


Ricca

From Ricca with Love