vraag welke legging te gebruiken

Gestart door waterman, augustus 03, 2014, 11:33:10 AM

waterman

Lieve medeforummers

Ik heb vorige maand met lenormand een 9 legging gedaan wat de komende 3 a 4 maanden mij gaan brengen op liefdesgebied.
Ik zou als extra legging deze vraag ook aan de tarot willen stellen (Dus nog de komende 2 a 3 maanden of eeventueel tot het einde vsn het jaar)
Welke legging kan ik hier het beste voor gebruiken?

Of misschien heel brutaal om te vragen maar zou iemand misschien de legging willen doen. Ik trek mijn dagkaarten online en heb zelf geen tarotkaarten.

dameblanche

ik heb het Keltische kruis gelegd voor je;

1 de situatie; de duivel
2 wat begeleidt het thema of wat blokkeert het thema; zwaarden 10
3 komende uit; kelken 7
4 heden; de toren ob
5 bewust nio; staven 10
6 nabije toekomst; gerechtigheid ob
7 jij; kelken 9
8 invloeden vanuit de omgeving; ridder van kelken ob
9 hoop en vrees; ridder van zwaarden
10 uitkomst; pentakels 8

hoe kijk je eigenlijk tegen de liefde aan?
hoe sta je in relatie met jezelf.
geef je je zelf genoeg ruimte in een relatie.
geef je de ander genoeg ruimte in een relatie.
je kunt niet met en ook eigenlijk niet zonder, dit komt omdat je eigenlijk alles romantiseerd voor jezelf.
op dit moment voel je je nog steeds gevangen in een situatie.
je neemt steeds te veel hooi op je vork,
je vergt het uiterste van jezelf.
je blijft je op deze manier zelf tergen.
je streeft naar hetgene er niet is, het perfecte plaatje bestaat eigenlijk niet.
je wil echter wel, maar die nader loopt dan weer weg.
heel duidelijk kun je ook niet zijn, je vermijdt conflikten omdat je de realiteit niet wil en durft zien.
kaart 6; de nabije toekomst; gerechtigheid op de kop, je blijft nog doorgaan op de oude manier, hoewel je een en ander een nieuwe start wil geven.
uiteindelijk geef je het maar op, trekken aan een dood paard levert weinig op en uiteindelijk zie je het in.
en dan ben je ver genoeg.
dan is er ook uitzicht op verandering.
uiteindelijk komt het nog niet

waterman

Lieve marianne

Bedankt voor je legging en je uitleg. Ik waardeer het heel erg dat je zoveel moeite hebt genomen.
Ik heb deze legging naast mijn lenormand gelegd samen met jou duiding van die kaarten (ook daarvoor bedankt) om te kijken of ze overeenkomsten hebben. Heb deze legging en uitleg hier nog even onder gezet. Ik ga hier heel even over nadenken omdat ik weet dat de tarot op een andere manier uitleg geeft. Het trekken aan het dode paard gaat niet kloppen in relationele zin wel op vriendschappelijk gebied.
Ik laat het even op me inwerken omdat er een groot verschil zit in de beide leggingen.

Citaat van: marianne op juni 18, 2014, 22:51:28 PM
Vogels  huis  vissen
Weg  pk/kind  ruiker
Schip  tuin zeis
kind op je pk staat idd ervoor dat je opens staat voor een nieuwe relatie.
de zeis, een jongeman, hij ligt onder je, dus je hebt het min of meer onder controlle, toch speelt hij nog een rol in de toekomst.
de tuin zegt ook dat je nog kunt terugvallen op je vriendenkring,, doch de weg geeft nog twijfels.
je bent behoorlijk met jezelf aan de slag gegaan om meer met beide benen op de grond te staan.
je bent sterker geworden, en trekt ook andere persoonlijkheden aan, althans sterkere persoonlijkheden.
de ruiker staat voor uitnodigingen, maar ik denk dat je het gewoon laat bij een vrij en blij leven alsnog.

de zeis, ruitenboer, een blonde hardwerkende jongeman.iemand waar je ook geen hoogte van krijgt.
meneer de zeis laat je [nog] niet los en zal je veevuldig gaan benaderen.
lfs marianne

dameblanche

#3
lenormand kaarten worden meer abstrakt geduidt, terwijl de tarot meer de psychische kant van het verhaal weergeven.
de duivel begeleidt/geblokkeerd door de zwaarden 10 is niet iets waar je zo maar om heen kunt.
de duivel geeft ook aan of je eerlijk naar jezelf kunt kijken.
tevens gaat het hier ook om een taboe, hoe wil je daar loyaal t.o.v. jezelf kunnen blijven?
er zit in feite geen verschil in de leggingen, bij de tarot gaat het er meer om hoe je je onderbewustzijn hierin staat.

waterman

Bedankt Marianne

tarot blijft toch nog even een beetje lastig voor me omdat dat inderdaad zoveel kanten opkan en meer op het onderbewustzijn ingaat.
Op een naatla vlakken is de legging herkenbaar en op een aantal punten ook niet (combinatie duivel met zwaarden)
Ik ga even wat punten voor mezelf opschrijven, mocht ik ergens een vraag over hebben dan hoop ik dat ik die aan je mag stellen.
Zoals altijd heel blij met de moeite die je genomen hebt.

lfs Waterman-vrouw